سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

استفاده از قاب ها به عنوان یکی از عناصر مهم در ترکیب بندی عکس

 

در سبک های عکاسی در فضای باز , منظره و حیات وحش ؛ استفاده از قاب ها به عنوان یکی از .عناصر ترکیب بندی عکس برای جلب توجه مخاطب ؛ یکی از تکنیک های بسیار مهم و کاربردی به شمار می آید.

تاکنون موارد بسیار زیادی را در رابطه با نکات فنی کار با دوربین های عکاسی را بیان نموده ایم . در اینجا به یک عامل مهم در زمینه ترکیب بندی هنری یک عکس اشاره خواهیم داشت .

تعمیر دوربین نیکون

استراتژی تعیین شده از سوی عکاس برای تنظیم کادر و ترکیب بندی یک عکس ؛ در ایجاد یک عکس زیبا و شگفت انگیز ؛ اهمیت بسیار زیادی دارد .زمانی که از به کارگیری قاب ها در ترکیب بندی عکس صحبت می شود ؛ هدف ما خریدن تصاویر آماده و قرار دادن سوژه در درون یک قاب به صورت نرم افزاری نیست ؛ بلکه در اینجا قاب بندی را به عنوان یک تکنیک در ترکیب بندی که تاثیر مستقیم در جلب نظر و توجه مخاطب به سمت سوی اصلی دارد ؛  مورد اشاره قرار می دهیم .

 

قاب ها ( کادر ها ) عناصری در پیش زمینه یک عکس هستند سوژه اصلی مورد عکاسی در درون خود جای می دهند . با استفاده از این شیوه ؛ مخاطب در اولین مرتبه نگاه کردن به عکس ؛ سوژه اصلی را در درون یک کادر یا قاب طبیعی می بیند .

یکی از رایجترین شیوه ها در استفاده از تکنیک قاب بندی ؛ قرار دادن سوژه در مرکز تصویر و قاب پیش زمینه است .

 

 به    عنوان مثال ؛ در تصویر فوق , برای عکاسی از ماه ؛ از میان شاخ و برگ یک درخت بزرگ برای نگاه کردن به سوژه اصلی استفاده شده است .

یکی دیگر از شیوه های رایج در استفاده از قاب ها ؛ کادر بندی با استفاده از نماهای داخلی ساختمان می باشد .

تعمیر دوربین سونی

 در این روش ؛ سوژه اصلی در محلی خارج از محیط ساختمان قرار می گیرد .در آموزش های قبلی به این نکته اشاره نموده ایم که در عکاسی پرتره ؛ چشم انسان به سمت روشن ترین و پر نورترین بخش تصویر کشیده می شود . 

 

در عکاسی از منظره نیز ؛ نقاط پر نور تصویر موجب جلب توجه چشم مخاطب می شوند . استفاده از نماهای داخلی کم نور به عنوان یک قاب برای در بر گرفتن سوژه اصلی در فضای خارجی ، یک شیوه موثر در استفاده از این تکنیک خواهد بود .

تعمیر دوربین کانن

در صورت عدم وجود هرگونه کادر یا قاب قابل استفاده در ترکیب بندی به صورت طبیعی ؛ قاب ها را به صورت مصنوعی و با کمک خلاقیت خود به وجود بیاورید .

 

 

تعمیر دوربین

تعمیر دوربین کانن

تعمیر دوربین نیکون

 

 

 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده