سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

نکات و تکنیک هایی برای عکاسی از آسمان

 

احتمالا همه ما چند تصویر زیبا از طبیعت را به همراه  چشم انداز آسمانی آبی دیده ایم . در بسیاری از موقعیت های عکاسی در طبیعت و فضای باز ،‌ ممکن است آسمان را تنها پس‌زمینه‌ای اجتناب‌ناپذیر برای بیشتر سوژه های عکس طبیعت خود تصور کنید، و هر چه  آسمان آبی‌تر باشد، بهتر است. خوب در هر صورت شما باید به یک نکته بسیار  مهم توجه داشته باشید و آن نکته این است که مادر طبیعت گنجینه ای از امکانات عظیم و چشم نواز دارد، اگر فقط برای نگاه کردن وقت بگذارید و بدانید به دنبال چه چیزی باید باشید ، موارد بسیار زیادی از آنها را پیدا خواهید کرد .

تعمیر دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. بدیهی است که آسمان آبی و شفاف و زیبا، پس‌زمینه خوبی برای بسیاری از سوژه‌ها ایجاد می‌کند، اما می‌تواند به خودی خود نسبتاً کسل‌کننده باشد،  و این همانند حالتی است که یک آسمان ابری کاملاً خاکستری می‌تواند به وجود آورد . حالا شروع به اضافه کردن ابرهای کومولوس سفید کرکی کنید و می بینید که با وجود کمی ابر در پس زمینه آسمان عکس های شما جالب تر می شود، اما این تنها آغاز فرصت های زیادی است که آسمان می تواند برای عکس های منحصر به فرد و دلپذیر فراهم کند.

به عنوان مثال آب و هوایی سرشار از توده ابرهای متراکم  استراتوس را در نظر بگیرید. طبیعت نازک تر و گسترده تر آنها می تواند ظاهری کاملاً متفاوت برای عکس شما ایجاد کند. حتی اگر در ساعت های میانی روز اقدام به عکاسی کنید ، این آسمان می تواند کاملا زرق و برق دار باشد و حالت های متفاوتی را در پس زمینه عکس های شما به وجود آورد . . برای مثال، یک رعد و برق نزدیک می‌تواند با شکل‌ها و بافت‌های موزون و دائماً در حال تغییر، و رنگ سفید روشن در حین نزدیک شدن، شگفت‌انگیز باشد.

این تصویر مانند منظره ای از کوه-دره در آسمان است و در مقایسه با سایر موضوعات غیرقابل پیش بینی و در حال حرکت ،  به راحتی ثبت می شود. و شما هیچ مشکلی در گرفتن عکس های متعدد و منحصر به فرد از طوفان قبل از حرکت یا بالای سر آن نخواهید داشت، زیرا شکل ها و رنگ ها به طور مداوم تغییر می کنند و جلوه های زیبایی از حالت های متفاوت یک آسمان ابری را برای شما به وجود می آورند .

 همچنین برخی از حالت  های آسمان صاف در اطراف طوفان می تواند به شکوه آن بیافزاید و اهمیت تصویر شما را افزایش دهد.

استفاده از دوربین دیجیتال برای تصویربرداری از طوفان های نیمه روز آسان است زیرا حالت خودکار موجود در دوربین های عکاسی با کمک به تنظیمات ISO دوربین ها (حساسیت به نور)، جلوگیری از نوردهی بیش از حد ابرها به رنگ سفید و حفظ تعریف شکل ها و لبه های متعدد آنها به خوبی عمل می کند. برخی از دوربین‌ها ممکن است این کار را به خوبی برخی دیگر انجام ندهند، بنابراین برای بهترین نتایج ممکن است نیاز به تنظیم دستی تنظیم ISO باشد.

همیشه به یاد داشته باشید که هنگام گرفتن عکس‌های کامل از آسمان، آسمانی تمیز داشته باشید، یعنی هیچ چیز مانند درختان، ساختمان‌ها، خطوط برق و غیره باعث تیرگی منظره در آن فضای خالی بزرگ بالای سر نشود.

تعمیر دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین

بهترین زمان عکاسی

عکس های آسمان هنگام غروب و سپیده دم قطعا رنگارنگ ترین و یکی از جذاب ترین سوژه ها برای عکاسی هستند. مطمئناً، طلوع و غروب آفتاب که به صورت واضح دیده شود خوب است، اما بهترین حالت زمانی است که ابرهای بلند، چروکیده، سیروسی، و لایه‌های سطح متوسط داشته باشید تا رنگ‌های زیبا و همیشه در حال تغییر خورشید را هنگام طلوع یا غروب منعکس کنید. ابر های پف دار  یا کومولوس‌های موجود در ارتفاع پایین‌تر می‌توانند کنتراست خوبی ایجاد کنند، به شرطی که جلوی دید قسمت‌های بالاتر را که بیشتر رنگ‌ها را منعکس می‌کنند، نگیرند. اگر در کنار یک دریاچه یا برکه آب قرار داشته باشید ،‌همه اینها به راحتی روی آب یا یک منظره صاف و بدون هیچ مانعی ثبت می شود. چشم انداز آب اغلب به دلیل بازتاب های رنگ اضافی بهترین کار را دارد.

بر اساس تجربه دریافته ایم که عمیق‌ترین حالت های  رنگ‌های قرمز و بنفش زمانی در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از طلوع و بعد از غروب خورشید به وجود می آیند البته یک ابر کومولوس که به صورت عمودی ساخته می شود، رنگ های خیره کننده ای را نیز در این زمان ها منعکس می کند. ابرهای کومولوس و استراتوس بزرگ را دیده‌ایم که مانند یک توده بسیار غول‌پیکر قرمز، صورتی یا نارنجی ، ناحیه بزرگی از آسمان را روشن می‌کردند، سپس با خروج پرتوهای خورشید از آن‌ها محو می‌شوند و به ابرهای بالاتر برخورد می‌کنند.

تعمیر دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین

تنظیمات دوربین

شما باید همواره مطمئن شوید که تنظیم ISO دوربین شما در حالت خودکار برای شرایطی که در سطوح نور کمتر کار می کنید، مناسب است. اگر نه، سعی کنید تنظیمات دوربین را به صورت دستی انجام دهید تا حساسیت دوربین نسبت به نور افزایش یابد. تنظیمات عکاسی ممکن است از دوربینی به دوربین دیگر متفاوت باشد، اما در هر صورت با بررسی تصویر و صفحه نمایش دوربین خود  می‌توانید ببینید چه زمانی به درست ترین حالت ممکن در دوربین خود دست یافته اید .  سعی کنید آنچه را که دوربین می گیرد با آنچه با چشمان خود می بینید مطابقت دهید. عکاسی در شرایط کم نور ممکن است مشکل باشد، بنابراین وقت خود را صرف کنید و مراقب باشید که بیش از حد نوردهی نکنید.

امیدواریم این اطلاعات شما را تشویق کند تا با دوربین خود به یک محل زیبا بروید و بخشی از طبیعت را که اغلب نادیده گرفته می شود، کشف کنید.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز در ایران

 

لینک های مفید :

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن

آشنایی با بخش تعمیر دوربین نیکون

آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

 

 

۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده