سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

معرفی بهترین لنز های APS-C برای استفاده به همراه دوربین های کانن در سال 2022

 

در حالی که در سالیان اخیر دوربینهای فول فریم به مقدار زیادی مورد توجه واقع شده اند اما در هر صورت هنوز هم تعداد زیادی از خریداران دوربین در سراسر جهان از دوربین های کراپ سنسور یا APS-C استقبال می کنند. این دوربین ها ارایه گر سیستم های ارزانتر ، سبک تر و در دسترس تر نسبت به دوربین های حرفه ای فول فریم می باشند و در بسیاری از موقعیت های عکاسی نتایج قابل قبولی را ارایه می دهند . اگر چه کمپانی فوجی فیلم همیشه یکی از پیشگامان ارایه دوربین هایی با فرمت APS-C  بوده است اما امروزه تقریبا اکثر تولید کنندگان بزرگ دوربی همانن شرکت های سونی ،‌کانن و نیکون نیز به مقدار زیادی تولید دوربین های سطح متوسط APS-C را مورد توجه قرار داده اند .

کمپانی کانن به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده دوربین ، طیف گسترده ای از انواع دوربین های کراپ سنسور APS-C را در خط تولید خود قرار داده اسژت و در این مقاله قصد داریم تا بهترین لنز های قابل استفاده به همراه دوربین های کراپ سنسور کمپانی کانن را مورد اشاره قرار دهیم .

 

بهترین لنز واید انگل برای دوربین های کانن APS-C

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

Tamron 10-24/3.5-4.5 Di II VC HLD

لنز تامرون Tamron 10-24/3.5-4.5 Di II VC HLD یک محصول نسبتا جدید در میان لنز های تامرون است که استفاده از آن به عنوان یک گزینه واید انگل برای کار با دوربین های کراپ سنسور کانن توصیه می شود. این لنز دارای یک لرزشگیر پرقدرت است و در زمان های عکاسی با دوربین روی دست ، به خوبی لرزش های دست و دوربین را کنترل می نماید و با برخورداری از یک بدنه مقاوم ، برای استفاده در انواع شرایط محیطی ، مناسب می باشد .

کیفیت تصویر این لنز وضعیت قابل قبولی دارد و اگرچه در حالت کاملا واید مقداری افت رزولوشن تصویر مشاهده می شود اما با کمی بسته تر کردن دیافراگم یا افزایش دادن فاصله کانونی ، این نقص برطرف می گردد.

شایان ذکر است که تامرون این لنز را برای مانت EF کانن تولید نموده است که این امر بدان معنا می تواند باشد که لنز Tamron 10-24/3.5-4.5 Di II VC HLD به همراه دوربین های فول فریم کانن نیز قابل استفاده است .

 

بهترین لنز نرمال برای استفاده به همراه دوربین های کانن APS-C

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM

لنز سیگما Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM به عنوان یک محصول متعلق به خط تولید “Contemporary” کمپانی سیگما یک محصول بسیار عالی برای جایگزین نمودن با لنز های کیت کم کیفیتی است که معمولا به همراه دوربین های نیمه حرفه ای کانن ارایه می شوند.

در مقایسه با لنز های کیت 18-55mm کانن لنز سیگما Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM دارای چندین مزیت بزرگ است .

این لنز در حالت واید 2/3 استاپ و در حالت زوم یک استاپ سریعتر از لنز های کیت است .

این لنز زاویه دید واید تری را نسبت به لنز  های کیت ارایه می دهد .

نزدیک ترین فاصله فوکوس دهی 22cm و نسبت بزرگنمایی 1:2.8 در فاصله کانونی 70mm با این لنز قابل دستیابی است .

کیفیت بدنه و سطح مقاومت آن در برابر شرایط محیطی ، بسیار بالاتر از لنزهای کیت کانن می باشد .

این لنز با کیفیت بالای تصویر در تمام بخش ها و برخورداری از یک موتور فوکوس هایپر سونیک گزینه ای بسیار ایده آل برای آن دسته از فرادی می باشد تمایل دارند لنزی بسیار بهتر از لنز های کیت موجود به همراه دوربین های نیمه حرفه ای می باشد.

 بهترین لنز تله فتو برای استفاده به همراه دوربینهای کانن APS-C

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art

لنز های افسانه ای سری Art بخش مهمی از محصولات سیگما هستند و لنز سیگما Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art به عنوان برادر بزرگتر مدل قدیمی Sigma 18-35mm f/1.8 Art در خط تولید این کمپانی قرار داده شده است . این لنز  ها به لحاظ برخورداری از کیفیت بدنه و عناصر اپتیکال پر سرعت ؛ دارای شهرت بسیار زیادی هستند.

لنز سیگما Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM به گونه ای طراحی شده است که از قدرت رقابت با لنز های بسیار محبوب 70-200mm f/2.8 در دوربین های فول فریم برخوردار باشد  . اگر چه این لنز بر روی دوربین های نیمه حرفه ای فاصله کانونی معادل با 80-160 را ارایه می دهد اما در هر صورت قدرت کنترل عمق میدان و قدرت عکاسی با آن در شرایط کم نور به مالکان دوربین های APS-C اعتماد به نفس عکاسی در شرایط متفاوت تری را می دهد .

یکی از نقطه ضعف های بزرگ این لنز ( بیشتر برای فیلمبرداری مهم است ) تنفس فوکوس نسبتا قابل ملاحظه آن است . اگر چه تنفس فوکوس این لنز چندان محسوس نیست اما در هر صورت در طول زمان های فیلمبرداری ممکن است دیده شود.

اگر مسئله عکاسی برای شما مهمتر است ، کیفیت تصویر این لنز بسیار مطلوب است و در این فاصله کانونی ، هیچ لنز دیگری به عنوان رقیب برای آن مطرح نمی باشد .

در ادامه بهترین لنز های EF-M قابل استفاده به همراه دوربین های میرورلس APS-C کانن را مورد اشاره قرار می دهیم .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

Wide: Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM

لنز کانن Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM یک لنز کوچک و کم حجم  با زاویه دید واید انگل است که از طراحی موتور فوکوس سیم دار و حلقه زوم دارای قفل استفاده می کند. بدنه این لنز بسیار کوچک . کم حجم است وطراحی بدنه قابل جمع شدن آن به شما امکان می دهد تا در زمان هایی که از آن استفاده نمی کنید ، لنز را در کوچکترین و کم حجم ترین وضعیت آن قرار دهید .

در این لنز از کوتینگ Super Spectra برای از بین بردن حالت روح استفاده شده است و استابیلایزر اپتیکال آن کاهش لرزش تصویر به میزان 3 استاپ را فراهم می آورد. شارپنس و کیفیت تصویر این لنز در تمامی قسمت ها بسیار عالی است .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

Normal: Canon EF-M 32mm f/1.4 STM

لنز کانن Canon EF-M 32mm f/1.4 STM در حال حاضر پر سرعت ترین لنز رده EF-M کانن است و یکی از ضروری ترین لنز ها برای استفاده به همراه دوربین های سری M این کمپانی به شمار آورده می شود. این لنز در زمان استفاده به همراه بدنه دوربین های سری M  کانن فاصله کانونی معادل با 50 میلیمتر دوربین های فول فریم را به وجود می آورد و دیافراگم آن در محدوده f/2.2 کنترل عمق میدان در محدوده ای بسیار عالی را امکان پذیر نموده است .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

Telephoto: Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM

لنز کانن Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM با وزن 260 گرم و فاصله کانونی معادل با 90-230mm در دوربین های فول فریم یک لنز نسبتا پر قدرت به شمار می آید. این لنز در حالت واید دارای شارپنس تصویر حدود 90 درصد است و زمانی که از فواصل کانونی پایین تر در دیافراگم های کمی بسته استفاده می کنید ، کیفیت تصویر قابل قبولی را به همراه آن می توانید به دست بیاورید.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز در ایران

 

لینک های مفید :

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن

آشنایی با بخش تعمیر لنز کانن

 

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده