سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

معرفی بهترین دوربین ها برای تهیه عکس در اینستاگرام ( 2021 )

اگر چه تلفن های هوشمند به طور معمول برای تهیه و اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مورد استفاده قرار داده می شوند اما در هر صورت عاشقان عکاسی هنوز هم ترجیح می دهند تا از یک دوربین واقعی برای عکاسی و انتشار تصاویر خود استفاده کنند . در ادامه این مطلب برخی از بهترین و با کیفیت ترین دوربین ها را که برای اشتراک گذاری عکس در اینستاگرام مفید هستند را معرفی نموده ایم .

 

 

Fujifilm X-T3

دوربین فوجی فیلم X-T3 یک دوربین بسیار جذاب برای عکاسی از سبک زندگی روزمره افراد است و کمپانی تولید کننده آن تعداد زیادی از لنز  های پرایم ارزان قیمت را نیز برای بدنه این دوربین تدارک دیده است که به کاربران کمک می کند تا به صورت حرفه ای تر تصاویری با کیفیت بالا را به دست بیاورند .

دوربین فوجی فیلم X-T3 دارای برخی از حالت های پردازش داخلی است و با ویرایش تصاویر به کاربران امکان می دهد تا عکسهایی خاص و ویرایش شده را با دوربین خود به دست بیاورند.اگرچه قابلیت تشخیص چشم و چهره سوژه این دوربین چندان قابل توجه نمی باشد اما در هر صورت امکانات آن برای ترکیب بنده و به دست آوردن تصاویر نیمه حرفه ای از زندگی روزمره در حد کافی به نظر می رسند .

 

Canon EOS M50 / M50 II

دوربین کانن EOS M50 از لحاظ فراوانی لنز ، همپای محصول فوجی فیلم قادر به رقابت نیست اما در هر صورت کانن و کمپانی سیگما تلاش نموده اند لنز هایی را با قابلیت بلور کردن پس زمینه برای عکاسی با این دوربین ارایه دهند . صفحه ال سی دی لمسی و قابلیت کاربری آسان از اصلی ترین ویژگی های این دوربین کوچک و کم حجم بر شمرده شده اند .

 

Canon EOS RP

دوربین کانن EOS RP یک دوربین میرورلس فول فریم سطح مبتدی است که با برخورداری از یک سنسور 26.2MP CMOS و سیستم اتوفوکوس Dual Pixel از کاربری آسان شبیه به دوربین های سری EOS –M برخوردار است .

اگر چه این یک دوربین فول فریم با بدنه ای کوچک است اما به آسانی در درون دست کاربر جای میگیرد و صفجه ال سی دی لمسی و کاملا چرخان آن علاوه بر کنترل لمسی نقطه فوکوس ، قابلیت های بسیار زیادی را برای کادر بندی و ترکیب بندی تصاویر به وجود می آورد .

بر روی بدنه سبک و کم حجم این دوربین از یک ویزور الکترونیکی با کیفیت 36/2 میلیون نقطه و صفحه ال سی دی 3 اینچی لمسی و کاملا چرخان و یک درگاه کارت حافظه با قابلیت پشتیبانی از UHS-II استفاده شده است .

این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری 4K/24p با ضریب کراپ است و درگاه های خروجی HDMI ؛ به همراه سوکت های هدفون و میکروفون از جمله امکانات آن به شمار می آیند .

 

Canon PowerShot G5 X Mark II

این یک دوربین کوچک و کم حجم و در عین حال خوش ساخت است که به راحتی در دست انسان جای میگیرد و رابط کاربری آسانی دارد .صفحه ال سی دی این دوربین قابل چرخاندن به سمت بالا است و به همین دلیل برای ثبت عکس های سلفی مناسب  می باشد . ویزور این دوربین از نوع باز شونده بوده و برای عکاسی در فضای باز کاملا مناسب می باشد .

باتری این دوربین دارای طول عمر کمتر از حد متوسط است اما قابلیت شارژ با استفاده از USB این نقیصه را به راحتی جبران می کند .کیفیت تصویر این دوربین ؛ در حد مطلوب است و رنگ های جذاب را با توجه به دامنه دینامیکی مطلوب خود به دست می آورد .سیستم اتوفوکوس این دوربین کاملا پاسخگو بوده و عکس های نسبتا شارپ را به دست می آورد اما قابلیت تعقیب سوژه های متحرک در آن نسبتا ضعیف است .

دوربین G5 X II قادر به ثبت فایل های RAW در 30 fps می باشد . فیلمبرداری 4K/30p بدون ضریب کراپ انجام شده و کیفیت آن در حد نسبتا مطلوبی قرار دارد. متاسفانه گزینه 24p در این دوربین وجود ندارد و عدم وجود سوکت میکروفون نیز از جمله نقاط ضعف در این دوربین به شمار می آید .

 

Fujifilm X100F

این دوربین به لحاظ کیفیت تصویر ، طراحی بدنه ؛ و قیمت , بهترین گزینه در بین تمام دوربینهای رده خود به شمار می آید . سنسور 24 مگاپیکسلی با کیفیت بسیار عالی در فایل های RAW ، و کیفیت مطلوب در فایل های JPEG  از این دوربین یک گزینه ایده آل می سازد . لنز این دوربین کاملا شارپ بوده و باتری نسبتا بزرگ آن طول عمر مناسبی برای جلسات عکاسی دارد .

ویزور دو گانه X100F به همراه وجود تعداد زیادی از کلید های کنترل بر روی بدنه به همراه خروجی مطلوب تصویر از جمله نقاط مثبت این دوربین هستند .

نشانه های کلیدی از دوربین فوجی فیلم X100F عبارتند از:

سنسور 24 مگاپیکسلی از نوع X ترانس

نوع سنسور CMOS

ویزور هیبرید  ا\تیکال / الکترونیک

لنز 35میلی مترمعادل 25 میلی متری با  F2

جوی استیک برای تنظیم نقطه AF

کنترل ISO از طریق شماره گیری (آسانسور و نوبه خود شماره گیری سرعت شاتر)

دکمه های کنترلی، جلو و عقب

حلقه فوکوس قابل تنظیم در حالت MF

حالت تله دیجیتال (50 میلی متری و 70 میلی متری را ارائه می دهد و تغییر اندازه به 24مگاپیکسل)

 

Nikon Z5

دوربین جدید نیکون Nikon Z5 یک دوربیپن فول فریم سطح مبتدی است که از ظاهری شبیه به دوربین قدیمی تر Z6 برخوردار بوده و بسیاری از ویژگی های آن مدل را در درون Z5 نیز می توان مشاهده نمود.

 در درون بدنه دوربین نیکون Nikon Z5 از یک سنسور 24MP CMOS به همراه یک پردازنده Expeed6  استفاده شده است اما نکته شایان توجه در این سنسور آن است که این مدل از نوع BSI-CMOS نیست . سنسور موجود در درون مدل  Z5 به میزان زیادی شبیه به سنسور نسل آخر موجود در دوربین Nikon D750 است و از لحاظ عملی این امر بدان معناست که کیفیت تصویر و حساسیت ایزو در این دوربین در سطح نسبتا عالی قرار دارد .

با وجود اینکه دوربیه نیکون Z5 را یک مدل سطح مبتدی در نظر گرفته ایم اما حداکثر سرعت شاتر 1/8000 ثانیه با این دوربین به ما امکان می دهد که حتی در شرایط بسیار پر نور نیز امکان استفاده از دیافراگم بسیار باز را در اختیار داشته باشیم .

به همراه مود های شاتر مکانیکی و الکترونیکی پرده اول مود عکاسی کاملا بدون صدا نیز در این دوربین موجود است و دراین مود ؛ شاتر الکترونیکی دوربین به صورت کاملا بدون صدا عمل می کند.

از آنجا که در مود الکترونیکی هیچگون عملکرد مکانیکی دیگری دخیل نمی باشد بنابراین ؛ در شرایطی همچون عکاسی ماکرو و یا در زمان استفاده از حالت های تله فتو بلند که به کمترین لرزش دوربین نیاز است ؛ این مود کاملا کاربردی به نظر می رسد .

 

Nikon Z6

دوربین نیکون Nikon Z6  نیز یک میرورلس فول فریم است که برای استفاده کاربران در سطح مبتدی طراحی شده است . سنسور 24 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4k به همراه قابلیت تشخیص حرکت بر روی سنسور ؛ از جمله ویژگی های منحصر به فرد این دوربین هستند .

بدنه کوچک و کم حجم این دوربین کاملا خوش دست بوده و از حالت مهر و موم در برابر شرایط اقلیمی برخوردار است . در زمان استفاده از این دوربین ؛ کلید های کنترل کلاسیک دوربین های نیکون را به همراه یک صفحه ال سی دی لمسی پر قدرت در اختیار خواهید داشت .

ویزور این دوربین از شفافیت کامل در طول زمان عکاسی برخوردار است صفحه ال سی دی آن بازشونده به سمت بالا است که برای فیلمبرداری چندان جالب به نظر نمی رسد اما در هر صورت برای عکاسی ؛ یک امکان  مناسب به شمار آورده می شود .

قابلیت فیلمبرداری 4K/30p بههمراه استابیلایزر داخلی بدنه و اتوفوکوس تعقیب سوژه ؛ از جمله امکانات پیشرفته این دوربین هستند .

 

Sony a7 III

دوربین سونی Sony a7 III یکی از ساده ترین و در عین حال ارزان  ترین دوربین های فول فریم موجود در بازار است که رزولوشن خوب ؛ سرعت مطلوب و کیفیت عالی عکاسی و تصویر برداری را برای کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای ارایه می دهد .

در زمان استفاده از لنز های کوچک ؛ این دوربین چندان خوش دست به نظر نمی رسد , منو های داخلی آن کمی پیچیده به نظر می رسند اما بعد از فراگیری کار با آن ؛ امکانات نسبتا زیادی را برای عکاسی حرفه ای در اختیار خواهید داشت .

سیستم اتوفوکوس این دوربین تا حدی مشابه با اتوفوکوس پیشرفته دوربین سونی A9 می باشد و با برخورداری از 693 نقطه فوکوس قابل انتخاب تقریبا تمامی قسمت های کادر را تحت پوشش خود قرار می دهد .

این دوربین برای انجام فیلمبرداری 4K از تمامی سطح سنسور خود استفاده می کند و در این حالت جزئیات بسیار زیادی را در درون تصویر ارایه می دهد . در حالت 30P ضریب کراپ 1.2X را خواهیم داشت اما این حالت تاثیری بر جزئیات درونی تصویر به وجود نمی آورد .

 

لینکهای مفید :

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن

آشنایی با بخش تعمیر دوربین نیکون

آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

 

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده