سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

کانن و سونی 70 درصد از بازار دوربین های دیجیتال را در اختیار دارند

مجله تجاری و بازگانی Nikkei از کشور ژاپن در یک گزارش جامع به بررسی عملکرد و سهم بازار 5 شرکت بزرگ تولید کننده دوربین در سال 2020 پرداخته است.

نمایندگی تعمیر دوربین و لنز در ایران

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این مجله ، بازار فروش دوربین های دیجیتال در سال 2020 با افت و کاهش فروش به میزان 40 درصد روبرو بوده است و از عمده ترین دلایل کاهش فروش دوربین در سطح جهان شیوع و همه گیری ویروس کرونا عنوان شده است . بر اساس گزارش منتشر شده در Nikkei تعدادی در حدود 8.85 میلیون دستگاه دوربین عکاسی در سال 2020 به فروش رسیده اند و همین تعداد از آمار فروش در گزارش سالیانه اتحادیه تولید کنندگان دوربین های عکاسی نیز به چشم می خورد .

نمایندگی تعمیر دوربین

بر اساس گزارش تفصیلی منتشر شده در نشریه Nikkei ، کمپانی کانن با سهم 47.9 درصد بزرگترین فروشنده دوربین عکاسی در سراسر جهان می باشد و پس از آن شرکت های سونی و نیکون به ترتیب با 22.1 و 13.7 درصد در رتبه های دوم و سوم قراردارند. شرکت های فوجی فیم و پاناسونیک نیز به ترتیب با 5.6 و 4.4 درصد در رتبه های چهارم و پنجم بازار جهانی فروش دوربین عکاسی قرار دارند .

از میان 5 تولید کننده برتر دوربین عکاسی در جهان ، Canon (2.5%), Sony (1.9%) و Fujifilm (.9%) با افزایش سهم از بازار مواجه بوده اند و در همین زمان Nikon (-4.9%) و Panasonic (-.3%) کاهش سهم فروش در بازار محصولات عکاسی را تجربه کرده اند .

نمایندگی تعمیر دوربین سونی

در رابطه با شرکت های تولید کننده سنسور های CMOS ، کمپانی Sony Semiconductor Solutions با 48.6 درصد بزرگترین تولید کننده سنسور درجهان است و پس از آن شرکت های Samsung Electronics و Omnivision به ترتیب با 20.1 و 12.4 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند .

کمپانی سونی اگر چه هنوز هم بزرگترین شرکت تولید کننده سنسور های CMOS در جهان است اما در سال 2020 کاهش 4.9 درصدی سهم خود در این بازار را شاهد بوده است اما در سمت مقابل کمپانی سامسونگ (+2.0%) و Omnivision (+1.0%) و شرکت SK Hynix (+1.6%) افزایش در میزان فروش سنسور های تولیدی خود در سال 2020 را تجربه کرده اند .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

به طور کلی در سال 2020 در میان 5 کمپانی بزرگ تولید کننده دوربین عکاسی دیجیتال جا به جایی چندانی اتفاق نیفتاده است اما در هر حال با توجه به آمار های موجود همچنان شاهد سقوط و فاصله گرفتن نیکون از دو غول بزرگ کانن و سونی در این بازار هستیم . کمپانی های کانن و سونی در مجموع 79 درصد از بازار دوربین عکاسی در جهان را در اختیار خود دارند .

نمایندگی تعمیر دوربین نیکون

بسیاری از علاقمندان عکاسی در سالیان نه چندان دور ، به انتخاب از میان یکی از دوربین های کانن یا نیکون اقدام می کرده اند اما به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور ، دو قطبی کانن و نیکون جای خود را به دو قطبی کانن و سونی خواهد داد و کاهش سهم نیکون از بازار محصولات عکاسی با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت .

 

منبع : Digicame Info

 

 

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده