سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

چرا دوربین هاسلبلاد تا این اندازه گران قیمت است ؟

برای بسیاری از عکاسان ، نام هاسلبلاد با عکس های حماسی و ویژگی های فنی و کیفیت بسیار بالا و البته قیمت بسیار بالا ، مترادف می باشد . در هر صورت هاسلبلاد همیشه یکی از گران قمیت ترین برند های دوربین عکاسی به شمار آمده است ، اما چرا ؟

این کمپانی سوئدی تولید کننده دوربین که بیشتر به سبب تولید دوربین های مدیوم فرمت – دیجیتال و آنالوگ – به شهرت رسیده است به جهت ارایه تصاویر رزولوشن بالا در دوربین های مدیوم فرمت در سراسر جهان شناخته شده است . امروزه تنها یکی از محصولات این برند یعنی Hasselblad H6D-400C Multi-Shot در بازار جهانی با قیمتی برابر با 48000 دلار عرضه می شود و این قیمت گذاری بدان معنا می باشد که این محصول یک دوربین بسیار سطح بالا بوده و کسانی که به رزولوشن دراین سطح نیاز ندارند ، مسلما به سمت خرید آن نیز قدم بر نخواهند داشت . اما همیشه اینگونه نیست و هاسلبلاد دوربین های ارزانتری هم ارایه نموده است .

نمایندگی تعمیر دوربین و لنز در ایران

در سال 1948 هاسلبلاد اولین دوربین سطح مصرف کننده خود را با قیمت 500 دلار ارایه نمود که با توجه به شرایط اقتصادی در بازار فعلی برابر با 5900 دلار امروز می باشد . در دهه 1970 اولین دوربین فیلمی هاسلبلاد ارایه شده که به قیمت امروزی آنرا در حدود 5300 دلار باید قیمت گذاری نمود . اما با ظهور و گسترش محصولات دیجیتال ، هاسلبلاد نیز از این گرایش پیروی نمود و البته این امر موجب افزایش 200 درصدی قیمت محصولات آن گردید .

اولین دوربین دیجیتال هاسلبلاد در سال 2004  با قیمت 24000 دلار وارد بازار شد که این امر یک تغییر بسیار عمده در مقایسه با مدل های آنالوگ قدیمیتر این کمپانی به شمار می آمد .

دوربین های هاسلبلاد در اصل متشکل از سه بخش می باشند و هر یک از آنها شامل بک دیجیتال ، بدنه دوربین و لنز می باشند . در درون بدنه هر دوربین هاسلبلاد یک سنسور نسبتا بزرگ قرار دارد که هر یکاز پیکسل های سطح آن دارای اندازه ای نسبتا بزرگ بوده و این حالت موجب گسترش دامنه دینامیکی دوربین دستیابی به جزئیات بسیار بالا در حالت های رنگ و نور تصویر می شود.

قدرت دستیابی به جزئیات بسیار بالا در زمان عکاسی موجب شده است تا هاسلبلاد یکی از قوی ترین دوربین ها برای عکاسی از محصولات تبلیغاتی باشد و عکاسان حرفه ای که قصد تهیه عکسهایی با جزئیات بسیار دقیق دارند ؛ همواره از این دوربین استقبال نموده و البته ، قیمت بسیار بالایی را برای این دوربین می پردازند .

کمپانی هاسلبلاد ، با برخورداری از یک سیستم کالیبراسیون بسیار دقیق ؛ تضمین نموده است که رنگها و جزئیات ثبت شده با دوربین های آن دقیقا همان چیزی هستند که با چشم و در جهان واقعی دیده می شوند و در تهیه آثار هنری ، عکس های تبلیغاتی و پرتره های انسانی ، تصاویری کاملا دقیق و بدون خطا را با یک دوربین هاسلبلاد می توان به دست آورد .

تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنز

قیمت گذاری بسیار بالا  به همراه وزن و حجم بسیار بالای این این دوربین ها موجب شده است تا محصولات هاسلبلاد تنها توسط گروه خاصی از عکاسان و در محیط هایی به شدت کنترل شده ، قابل استفاده باشند . محصولات هاسلبلاد تنها در تعدادی محدود تولید می شوند و از این روی ، عرضه گسترده دوربین های آن در بازار های جهانی را شاهد نمی باشیم . در مقایسه کمپانی هایی همچون کانن ، نیکون و سونی وجود دارند که در مجموع میلیون ها دوربین های عکاسی را تا کنون به بازار های جهانی ارایه داده اند .

اگر چه هاسلبلاد هیچگاه قصدی برای تولید انبوه و گسترده دوربین های خود نداشته است اما انواع ارزان قیمت تر محصولات آن با برچسب قیمت در حدود 10 هزار دلار را در برخی از بازار ها می توان مشاهده نمود که نوعی حالت رقابتی با برندهایی همچون سونی را به وجود می آورد و مشتریان خاص در سبکهای مختلف عکاسی را به خود جذب می نماید . به تازگی کمپانی هاسلبلاد تصمیم گرفته است تا برخی از دوربین های مدیوم فرمت سطح مبتدی را نیز به بازار ارایه نماید اما در هر صورت این کمپانی هنوز هم به مشتریان حرفه ای خود وفادار باقی مانده است .

منبع : پتاپیکسل

 

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده