سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

دوربین کانن R8

در این مقاله قصد داریم تا شما را با دوربین کانن R8 آشنا کنیم. اولین نکته‌ای که باید در مورد این دوربین بدانید این است که دوربین R8 کانن یک دوربین بدون آینه فول فریم سطح پایه است. همچنین این دوربین دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی CMOS از EOS R6 II است.
در واقع، دوربین‌های بدون آینه فول فریم در حال حاضر به طور چشمگیری رایج شده‌اند، چرا که دوربین‌های کانن، نیکون، سونی، پاناسونیک و سیگما همگی با قیمت کمتر از 2000 دلار رقابت دارند. 


مشخصات دوربین R8 کانن

  • سنسور 24.2 مگاپیکسلی فول فریم CMOS
  • عکاسی پیاپی تا 40 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی (6 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی)
  • حالت Raw Burst 30fps با پیش بافر 1/2 ثانیه‌ای
  • ویدیوی 4K با عرض کامل از ضبط 6K تا 60p
  • فیلمبرداری 10 بیتی C-Log3 یا HDR PQ
  • گزینه 10 بیتی HDR HEIF
  • منظره یاب OLED 2.36M نقطه‌ای (بزرگنمایی 0.7x)
  • صفحه نمایش عقب کاملا مفصلی
  • صدای 4 کانال با آداپتور XLR اختیاری

تصویر Canon R8 camera

دوربین Canon EOS R8 از بهار 2023 با قیمت پیشنهادی در دسترس شما عزیزان خواهد بود. 
جهت اطلاع از قیمت دوربین R8 کانن با
نمایندگی دوربین کانن (62999596) تماس بگیرید. 
کانن R8 اساسا بدنه EOS RP سطح ابتدایی را می‌گیرد و سنسور و سیستم AF را از
دوربین کانن R6 Mark II اضافه می‌کند، دوربینی که 1000 دلار گران‌تر است. این به طور موثر جایگزین EOS R اصلی و احتمالاً RP در درازمدت می‌شود و نشان‌دهنده رقابت شدیدی با شرکت‌هایی مانند Z5 نیکون و مدل‌های قدیمی‌تر a7 سونی است که همچنان در دسترس هستند.
کانن می گوید که هر دو سنسور و پردازنده در EOS R8 مشابه EOS R6 II هستند و می‌تواند از بسیاری جهات کلیدی، از جمله کیفیت تصویر، عملکرد فوکوس خودکار و کیفیت فیلم، با آن مطابقت داشته باشد. با این حال، تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که این مدل را به عنوان مدل بودجه مشخص می‌کند. برای مثال، هیچ شاتر مکانیکی پرده‌ای در R8 وجود ندارد (کاری که سونی در مقایسه با
دوربین a7C خود انجام داد)، که به طور قابل توجهی اعتبار سرعت بالای آن را کاهش می‌دهد. تفاوت‌های قابل‌ توجهی در سخت‌ افزار و هندلینگ این دو دوربین وجود دارد، اما عکاسی با سرعت بالا بزرگ‌ترین تمایز عملکرد بین آن‌ها است.


فوکوس خودکار
سیستم فوکوس خودکار EOS R8 اساساً به صورت عمده از R6 II قرض گرفته شده است، به این معنی که برای تشخیص طیف گسترده‌ای از انواع سوژه آموزش دیده است. این در بالای سیستم سبک EOS 1D ساخته شده است تا به دوربین بگوید انتظار دارید سوژه هنگام نزدیک شدن به دوربین چگونه حرکت کند.

 

رابط کاربری 
رابط کاربری دوربین کانن R8 بسیار ساده است. کافی است اندازه منطقه AF مورد نظر خود را انتخاب کنید و مشخص کنید که می‌خواهید دوربین، سوژه‌ها را در زیر یا بلافاصله اطراف نقطه یا منطقه AF انتخابی شما ردیابی کند. مانند R6 II، کانن R8 برای تشخیص موضوعات زیر آموزش دیده است:

افراد (بدن / صورت / چشم)
حیوانات (سگ / گربه / پرنده / اسب)
وسایل نقلیه (کارت‌های موتور سواری و موتورسیکلت / هواپیما / قطار)
حالت خودکار (انتخاب خودکار از گروه‌های بالا)
یکی از ویژگی‌هایی که در Canon EOS R8 وجود ندارد، یک جوی استیک AF است. در عوض می‌توانید روی صفحه ضربه بزنید یا از آن به‌عنوان یک پد لمسی استفاده کنید که می‌توان آن را لمس کرد یا با کشیدن انگشت، نقطه فوکوس خودکار را در حالی که دوربین در مقابل چشم شما قرار دارد، قرار دهید. مانند قبل، می‌توانید ناحیه‌ای از صفحه نمایش را که به عنوان یک صفحه لمسی عمل می‌کند، محدود کنید تا از فوکوس بینی جلوگیری کنید.
دوربین تعداد سوژه‌ها را نشان نمی‌دهد، بنابراین شما اساسا باید با ضربه زدن به روی صفحه دوربین، اطمینان داشته باشید که دوربین سوژه‌ای را که می‌خواهید روی آن فوکوس کنید تشخیص داده است.
در نهایت، گزینه‌ای برای پیکربندی نقاط اصلی کنترلر چهار طرفه برای ضربه زدن به نقطه AF وجود دارد. بنابراین، با این که داشتن یک جوی استیک AF خوب خواهد بود؛ اما شما گزینه‌های جایگزین آن را دارید.

تصویر دوربین Canon R8

کرکره مکانیکی تک پرده‌ای
مانند a7C سونی، Canon EOS R8 دارای مکانیزم شاتر مکانیکی برای پایان دادن به نوردهی است، اما نه تیغه‌های شاتر مربوطه برای شروع نوردهی. این منجر به یک مجموعه شاتر سبک‌تر و ارزان‌تر می‌شود، اما اثرات ضربه‌ای جزئی نیز دارد.
بارزترین آن کاهش سرعت پیاپی دوربین است؛ آن هم این است که فقط 6 فریم بر ثانیه در حالت پرده اول الکترونیکی، در مقایسه با شاتر مکانیکی 12 فریم در ثانیه EOS R6 II است. یک مشکل بالقوه کیفیت تصویر نیز وجود دارد که در سرعت‌های شاتر بسیار بالا (معمولاً 1/1000 ثانیه یا بیشتر) هنگامی که با مقادیر دیافراگم بسیار باز استفاده می‌شود، وارد می‌شود.

 

بدنه و هندلینگ
بدنه EOS R8 کاملاً با بدنه EOS RP مطابقت دارد، بدنه‌ای که عکاسی با آن بسیار ساده است. البته به اندازه R6 II نقاط کنترل مستقیم زیادی را ارائه نمی‌دهد (با نداشتن جوی استیک که قابل توجه‌ترین است)، اما دو صفحه کنترل را در ارتباط راحت با یک دسته دستی با اندازه مناسب قرار می‌دهد که یک ویژگی بسیار مهم است. گفته شده ورود گرد و غبار و آب در طراحی این دوربین لحاظ شده است، اما به اندازه EOS 6D II مهر و موم نشده است. در عوض ساختار سبک‌تری به دلیل استفاده بیشتر از پلاستیک دارد.

تنها یک اسلات کارت SD وجود دارد که در محفظه باتری زیر دوربین قرار می‌گیرد. همچنین هیچ گزینه‌ای برای اضافه کردن دستگیره باتری جانبی وجود ندارد. اگرچه R8 با تقویت کننده کوچک دستگیره EOS RP سازگار است که همین موضوع باعث می‌شود دوربین در دست‌های بزرگ‌تر بهتر قرار بگیرد.
EOS R8 دارای همان پنج پورت EOS R6 II است: micro HDMI، USB-C، سوکت‌های هدفون و میکروفون و یک پورت ریموت سیمی.

 

باتری
یکی از مهم‌ترین کاهش‌ها در EOS R8، نسبت به مدل گران‌تر خود یعنی R6 II، استفاده از باتری LP-E17 است. این مسئله به همان اندازه که در مورد کاهش هزینه یا اطمینان از تمایز بین محصولات است، به اندازه پایین نگه داشتن اندازه دوربین نیز است، اما تاثیر قابل توجهی در عکاسی با R8 دارد.
باتری نسبتا کوچک 7.5 وات ساعتی LP-E17 به این معنی است که EOS R8 نمی‌تواند برای دوره‌های طولانی مدت عکس‌برداری کند و در صورت استفاده از منظره یاب، تنها 150 عکس در هر شارژ در حالت استاندارد «صاف» به دست می‌آورد. این مقدار در حالت صرفه جویی انرژی تا حدودی 220 عکس را افزایش می‌دهد، در حالی که عدد LCD 370 به 440 می‌رسد.
اگر منبع تغذیه USB-PD به اندازه کافی قدرتمند دارید، دوربین را می‌توان از طریق USB شارژ کرد یا تغذیه کرد، اما اگر فردی هستید که عکس‌های زیادی می‌گیرد، باید برنامه ریزی کنید که چگونه دوربین را شارژ نگه دارید یا باتری‌های اضافی حمل کنید. این موضوع حتی برای فیلمبردارهای ویدیویی فشار بیشتری دارد.

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده