سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

دکمه شاتر روی بدنه دوربین تقریبا پر کاربرد ترین دکمه ای است که در یک دوربین عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد . دکمه شاتر هر دوربین به طور معمول دارای دو عملکرد می باشد . زمانی که شما دکمه شاتر را تا نیمه فشار می دهید ، این حالت عملکرد های فوکوس و نورسنجی دوربین را فعال می کند و زمانی که دکمه شاتر را تا انتها فشار می دهید دوربین شما یک عکس می گیرد . هر یک از حالت های فوکوس ؛ نورسنجی و عکس گرفتن دارای تنظیمات مخصوص به خود هستند که در کلاس های آموزش عکاسی در رابطه با آنها آموزشهای ویژه ای ارایه می شوند . دکمه شاتر دوربین به سبب کاربرد بسیار زیادی که دارد یکی از آسیب پذیر ترین بخشهای موجود در یک دوربین عکاسی نیز می باشد و از این روی خرابی دکمه شاتر و نیاز به تعمیر دکمه شاتر دوربین یکی از عمده ترین موارد مراجعه به تعمیرگاه دوربین می باشد .
دکمه شاتر چه کار می کند؟
پس از جمع‌آوری نور توسط سنسور، شاتر بلافاصله بسته می‌شود و مانع از برخورد نور به سنسور می‌شود. دکمه ای که دوربین را فعال می کند "دکمه شاتر" نیز نامیده می شود، زیرا باعث باز و بسته شدن پرده شاتر  دوربین می شود.
دکمه شاتر دوربین کجاست؟
دکمه شاتر: این دکمه از همه دکمه های دوربین بسیار مهم است. به طور معمول، یک دکمه بزرگ در امتداد بالای دوربین، نزدیک انگشت اشاره سمت راست شما در حالی که دوربین را نگه می دارید، است.

چگونه از دکمه شاتر دوربینم استفاده کنم؟

یک نشانگر روی LCD، منظره یاب الکترونیکی یا یک چراغ روی دوربین در نزدیکی منظره یاب نوری به طور پیوسته برای تأیید قفل می درخشد. هنگامی که دوربین فوکوس و نوردهی را تأیید کرد، سپس دکمه شاتر را به طور کامل فشار دهید تا عکس بگیرید. تمام کتابچه های راهنمای دوربین دیجیتال حاوی دستورالعمل هایی در مورد این تکنیک مهم است.
 
آیا می توانید شاتر دوربین شکسته را تعمیر کنید؟

دکمه شاتر دوربین قابل تعمیر است اما اگر به هر عنوان باخرابی دکمه شاتر دوربین خود مواجه شده اید ، از دستکاری آن به شدت پرهیز نموده و در سریعترین زمان ممکن به تعمیرگاه مرکزی دوربین مراجعه کنید . خرابی دکمه شاتر تمامی بخش های دوربین را تحت تاثیر خود قرار می دهد و در صورتی که دکمه شاتر دوربین شما نیاز به تعمیر دارد ، این حالت بدان معناست که دوربین قادر به عکس گرفتن نمی باشد.

چرا دوربین من عکس نمی گیرد؟
یکی از اصلی ترین دلایل عکس نگرفتن دوربین آن است که نور کافی در جهتی که دوربین شما قرار گرفته است وجود ندارد. کنتراست ها یکی از اصلی ترین حالت های مورد نیاز برای عملکرد دوربین می باشند و اگر کنتراست کافی در جهت دوربین شما وجود ندارد این احتمال وجود دارد که فعالیت ها و عملکرد های دکمه شاتر دوربین شما مختل شده باشند . اگر حداقل فاصله لازم میان دوربین و سوژه رعایت نشده باشد ، نیمه فشردن دکمه شاتر قادر به تشخیص فوکوس نخواهد بود و این بدان معناست که  سوژه شما از حداقل فاصله فوکوس لنز به دوربین نزدیکتر است.

دکمه شاتر دوربین کانن کجاست؟
دکمه شاتر: این دکمه از همه دکمه های دوربین بسیار مهم است. به طور معمول، یک دکمه بزرگ در امتداد بالای دوربین، نزدیک انگشت اشاره سمت راست شما در حالی که دوربین را نگه می دارید، است.
هزینه تعویض دکمه شاتر دوربین چقدر است؟
با توجه به استفاده شما، شاتر باید حداقل دو تا سه سال دوام بیاورد. اگر و زمانی که شاتر از کار بیفتد، احتمالاً حدود 200 تا 300 دلار برای تعویض هزینه خواهد داشت، اما این بخش بزرگی از ارزش بدنه دوربین است و ممکن است بخواهید در آن نقطه دوربین جدیدی تهیه کنید.

دکمه شاتر دوربین گیر کرده است ، آیا میتوان آنرا تعمیر یا تعویض کرد ؟
بله ، خرابی های دکمه شاتر قابل تعمیر می باشند . برای تعمیر یا تعویض دکمه شاتر دوربین لازم است تا بدنه دوربین شما باز شود. بازکردن بدنه دوربین یک فرایند کاملا تخصصی و پیچیده است که حتما باید توسط کارشناس تعمیرات دوربین و در محل تعمیرگاه مرکزی دوربین صورت بپذیرد .
نکته مهم : هرگز بدنه دوربین خود را باز نکنید و از دستکاری کردن یا اقدام به تعمیر بخش های مختلف دوربین خودداری نمایید . این کار باعث افزایش چندین برابری هزینه های تعمیرات شما خواهد شد.
 
چرا دوربین من با گوشی من عکس نمی گیرد؟
اگر دوربین یا فلاش در اندروید کار نمی کند، می توانید سعی کنید داده های برنامه را پاک کنید. این عمل به طور خودکار سیستم برنامه دوربین را بازنشانی می کند. به تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها بروید («مشاهده همه برنامه‌ها» را انتخاب کنید) > به CAMERA > STORAGE بروید > روی «Clear Data» ضربه بزنید. در مرحله بعد، بررسی کنید که آیا دوربین به خوبی کار می کند یا خیر
 
چگونه بفهمم شاتردوربین  من خراب است؟
هنگامی که شاتر در طول نوردهی بالا و پایین می‌رود، باید یک سوسو زدن کوچک در مرکز لنز خود مشاهده کنید. اگر سوسو نمی بینید، شاتر شما گیر کرده است. همچنین می توانید لنز خود را بردارید، سرعت شاتر آهسته تنظیم کنید و در حین گرفتن یک یا دو عکس به داخل حفره بدنه دوربین نگاه کنید.

چگونه شاتر دوربین را روغن کاری می کنید؟
فرایند راه اندازی و روان سازی شاتر دوربین تماما در نمایندگی مرکزی تعمیرات دوربین و توسط افراد کارشناس و دوره دیده انجام می شود . دوربین عکاسی شما یک وسیله الکترونیک بسیار دقیق است که از فناوری های بسیار پیشرفته ای در ساخت و طراحی آن استفاده شده است .
 
چند عدد شاتر زیاد است؟
به جرات می توان گفت که اکثر دوربین ها عمری در حدود 200000 شاتر خواهند داشت. در نتیجه، بیشتر مردم به دنبال دوربین‌های دست دومی هستند که حداکثر بین 50 تا 60000 فعال هستند. هر چه کمتر، بهتر.
 
دوربین قبل از مرگ چند عکس می تواند بگیرد؟
بسته به دوربینی که در اختیار دارید، عمر معمولی شاتر می تواند از 50000 شاتر تا 350000 متغیر باشد. برخی از عکاسان ممکن است بدشانس باشند و خود را در قسمت پایینی از این اعداد بیابند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بعد از 500000 عکس، دوربین هایشان همچنان قوی باشند.