سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

کمپانی لایکا دوربین جدید رنج فایندر M11 را معرفی نمود .

 

کمپانی لایکا جدید ترین محصول خود با نام M11 را معرفی نمود. این دوربین یکی از محصولات سری M کمپانی لایکا است و در طراحی و ساختار آن طیف گسترده ای از امکانات و به روز رسانی های جدید قرار داده شده اند .

یکی از برجسته ترین ویژگی های موجود در دوربین لایکا M11 ، وجود یک سنسور پرقدرت 60MP BSI CMOS است که کمپانی لایکا آنرا فناوری رزولوشن سه گانه 'Triple Resolution' نامیده است . این سنسور به دوربین امکان می دهد تا تصاویر Raw یا JPEG را با رزولوشن های 60 ، 36 و یا 18 مگاپیکسل با استفاده از تمامی سطح سنسور به دست آورد.

سطح سنسور به کار رفته در بدنه دوربین لیکا M11 تماما پوشیده شده از یک فیلتر جدید IR+UV است که هدف از طراحی آن اصلاح دقیق پرتوهای نور غی قابل رویت می باشد. علاوه بر این ؛  استفاده از این فیلتر رنگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا رنگهایی طبیعی تر را در درون تصاویر خود به دست بیاورند. کمترین مقدار دامنه ایزو در این دوربین 64 و بالاترین مقدار قابل دستیابی ISO 50,000 بیان شده است . بنا بر اعلام کمپانی لایکا ،‌ این دوربین دارای 15 استاپ دامنه دینامیکی می باشد.

بدنه و شکل ظاهری دوربین جدید لایکا M11 همانند سایر دوربین های عکاسی سری M این کمپانی است اما در هر صورت برخی تغییرات بر روی آن قابل مشاهده  خواهند بود. صفحه ال سی دی لمسی با رزولوشن 2.3 میلیون نقطه تجربه کاربری بهتری را با این دوربین به وجود آورده و برخی از کلید های کنترل موجود بر روی بدنه این دوربین ، از قابلیت شخصی سازی بیشتری برخوردار گردیده اند.

اما یکی از بارزترین تفاوت های این دوربین در مقایسه با سایر محصولات سری M  کمپانی لایکا احتمالا صفحه یک تکه قسکت کفی آن می باشد که جایگزین درپوش باتری مدل های قدیمی تر شده است و دسترسی آسانتری را به محل های قرار گیری باتری و کارت حافظه دوربین فراهم می آورد . علاوه بر کارت حافظه ، این دوربین دارای یک حافظه داخلی با ظرفیت 64GB است که برای بسیاری از کاربران ، یک گزینه جالب توجه به شمار خواهد آمد.

بنا بر اعلام کمپانی لایکا ، دوربین جدید leica M11  به یک باتری پرقدرت با ظرفیت 1800mAh مجهز شده است که 64 درصد انرژی بالاتر نسبت به مدل های قبلی را فراهم می آورد و همچنین باید توجه داشته باشیم که این دوربین از قابلیت شارژ با استفاده از درگاه USB-C نیز برخوردار می باشد.

شاید بزرگ‌ترین تصمیمی که خریداران بالقوه باید بگیرند انتخاب رنگ بدنه دوربین باشد که بیشتر از مشخصات داخلی آن تاثیر گذار  می تواند باشد  زیرا این دوربین درای دو نسخه با رنگهای متفوت است. نسخه نقره ای کروم با استفاده از صفحه رویه برنجی ساخته شده است و وزن آن 640 گرم (1.41 پوند) است، در حالی که نسخه مشکی با استفاده از صفحه رویه آلومینیومی ساخته شده است و وزن آن کمی سبک تر و در حدود 530 گرم (1.17 پوند) است.

علاوه بر دوربین، لایکا دو لوازم جانبی را نیز معرفی کرده است: منظره یاب الکترونیکی جدید Visoflex 2 دارای صفحه نمایش 3.7M نقطه ای است که در حدود  90 درجه خم می شود، و گریپ دستی جدید دوربین  که می تواند به عنوان پایه سه پایه عمل کند و بدون اتصال به سرهای Arca-Swiss به صورت مستقل عمل نماید .

سرانجام، لایکا یک به‌روزرسانی فریمور دوربین  را آماده نموده است که  که قرار است در نیمه دوم سال 2022 ارائه شود. این به‌روزرسانی  قابلیت اتصال دوربین با دستگاه های هوشمند را بهبود بخشیده  و به دوربین اجازه می‌دهد با برنامه Leica FOTOS  همگام سازی نموده  تا داده‌های اطلاعات مکان را در عکس‌ها جاسازی کند و از طریق بلوتوث به تصاویر دسترسی پیدا کند.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز در ایران

 

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده