سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

لنز جدید توکینا SZ 33mm f/1.2 برای دوربین های سونی و فوجی فیلم

 

کمپانی توکینا ،  لنز SZ 33mm f/1.2 را برای Fujifilm X و Sony APS-C E-mount معرفی کرده است. این لنز فوکوس دستی به گونه‌ای طراحی شده است که قیمت پایین تری نسبت به مدل های مشابه داشته باشد ، اما آنچه را که این کمپانی آنرا توانایی به دست آوردن «بوکه فوق‌العاده» می‌نامد را هم برای عکاسان و هم برای فیلم‌برداران ارائه می‌کند.

این شرکت می‌گوید در مقایسه با Tokina atx-m 33mm f/1.4، این لنز  SZ 33mm f/1.2 جدید سریع‌تر است و از فوکوس دستی و دیافراگم دستی استفاده می‌کند که به Tokina اجازه می‌دهد قیمت آنرا کاهش دهد و لنز را برای فیلم‌برداری کاربردی‌تر کند.

این لنز برای استفاده با مانت های سونی و فوجی فیلم در حدود 400 دلارقیمت دارد.

بنا بر اعلام کمپانی توکینا ، این لنز جدید قادر است طبیعی ترین زاویه دید برای طیف گسترده ای از ژانرها با افت نور کم، عملکرد کنتراست بالا و پرتاب فوکوس پر قدرت طولانی برای آنچه که ادعا می کند فوکوس بسیار دقیق است، به دست آورد . فاصله کانونی این لنز معادل 49.5 میلی متر در دوربین های فول فریم است که بنا بر اعلام توکینا این فاصله کانونی نزدیک ترین حالت به فاصله کانونی نرمال 50 میلیمتر را برای این گروه از دوربین ها به وجود می آورد . کارشناسان توکینا نیز بر این باور هستند که این حالت ها باعث می‌شود لنز در طیف گسترده‌ای از ژانرها مانند منظره، پرتره، عکس فوری، عروسی، آسمان شب، سفر برای عکس‌برداری و تولید مستند و تجاری عمومی برای ویدیو مفید باشد.

در حالی که توکینا مشخص نمی کند که لنز چه وضوحی می تواند داشته باشد، می گوید که "قابلیت وضوح بیش از اندازه کافی" را برای رضایت عکاسان و فیلمسازان فراهم آورده است. با توجه به طراحی و ساختار ظاهری این لنز می توانیم انتظار داشته باشیم که  قطر بزرگ عدسی جلویی لنز در به حداقل رساندن افت نور هنگام عکاسی در دیافراگم باز کمک زیادی می کند.

این لنز از 9 عنصر در هفت گروه ساخته شده است، اما شرکت اطلاعات خاصی در مورد آن عناصر ارائه نکرده است. گستره دیافراگم لنز از f/1.2 تا f/16 می باشد و یک دیافراگم 11 تیغه مدور در ساختار آن قرار دارد که با استفاده از آن بوکه هایی بسیار نرم و زیبا را می توان به دست آورد . . وزن این لنز 605 گرم (حدود 1.3 پوند) است و قطر دهانه فیلتر جلویی آن از نوع 62 میلی متری است.

توکینا می‌گوید که لنز را طوری مهندسی کرده است که حداقل تنفس فوکوس را داشته باشد که این ویژگی برای فیلمبرداران بسیار مهم است.

بنا بر اعلام توکینا: «پرتاب فوکوس بر حسب درجه اندازه‌گیری می‌شود و نشان‌دهنده میزان چرخش مورد نیاز برای تبدیل حلقه فوکوس لنز از MFD (حداقل فاصله فوکوس) آن به بی‌نهایت است. Tokina 33mm F1.2 پرتاب فوکوس 160 درجه را انجام می دهد که برای یک عملیات فوکوس دقیق کافی است.

قیمت و در دسترس بودن

لنز SZ 33mm f/1.2 برای Fujifilm X و Sony APS-C E-mount با قیمت 400 دلار در دسترس خواهد بود.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز عکاسی در ایران

 

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده