سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

نقد و بررسی اولیه لنز فوجی فیلم Fujifilm XF33mm F1.4 R LM WR

 

لنز فوجی فیلم Fujifilm XF33mm F1.4 R LM WR آخرین محصول از سری لنز های پرایم این کمپانی است که به عنوان جایگزین یکی از محصولات X-mount وارد خط تولید فوجی فیلم شده است .

 در واقع این محصول به عنوان جایگزین مدل قدیمیتر لنز XF 35mm F1.4 وارد خط تولید محصولات فوجی فیلم شده است اما در مقایسه با محصول قدیمیتر ، لنز دارای یک بدنه بزرگتر و نسبتا پیچیده تر می باشد .

در درون بدنه این لنز از 15 المنت در 10 گروه شامل 3 المنت ED و 2 المنت نیمه کروی استفاده شده است . در مقایسه با مدل 35 میلیمتری با 8 المنت در 6 گروه ، این لنز یک محصول کاملا پیشرفته و پیچیده تر محسوب می شود .به دلیل افزوده شدن المنت ها و ساختار های بیشتر در طراحی Fujifilm XF33mm F1.4 R LM WR ، این لنز کاملا بزرگتر و سنگین تر به نظر می رسد. این لنز با وزن 360 گرم تقریبا دو برابر سنگین تر از مدل پیشین می باشد . همچنین افزایش ساختار های درونی موجب شده است تا طول لنز نیز به میزان 50 درصد افزایش یافته و اکنون این محصول با طول  73.5 میلیمتر در مقایسه با طول 50.4 میلیمتری محصول قدیمیتر قرار می گیرد .

ساختار اپتیکال

بنا بر اعلام کمپانی فوجی فیلم ، هدف از طراحی مجدد این محصول ، افزایش شارپنس تصویر از طرق کاهش حالت های آبیراهی لنز بوده است . حالت های اعوجاج و ابیراهی لنز با تغییر ساختار اپتیکال آن به میزان زیادی بر طرف شده اند و گروه فوکوس دهی لنز به صورت متقارن و به گونه ای قرار گرفته اند که نور وارد شونده به لنز دقیقا در مرکز عدسی ها قرار گرفته و از این طریق حالت های اعوجاج و آبیراهی به طور مشخصی اصلاح می شوند .

در این محصول ، گروه فوکوس دهی در پشت تیغه های دیافراگم قرار داده شده اند و این شیوه موجب شده است تا از یک موتور خطی کوچک برای دستیابی به فوکوس سریعتر و روانتر استفاده شود.

بر روی بدنه این لنز تعداد محدودی از کنترل های خارجی قرار داده شده اند . حلقه دیافراگم لنز دارای یک حالت A می باشد و با استفاده از آن کنترل دیافراگم لنز امکان پذیر می گردد . کنترل دیافراگم لنز در هر دو صورت دستی و یا خودکار میسر می باشد  .

در قسمت پشتی لنز از یک واشر لاستیکی کوچک برای ایجاد حالت مهر و موم و مقاومت در برابر شرایط اقلیمی استفاده شده است . هر یک از قسمت های پشتی لنز به مقدار گسترده ای در برابر شرایط اقلیمی مهر و موم و مقاوم سازی شده اند .

مقایسه با مدل قدیمی تر

لنز 33mm حجم بدنه و طول بدنه بزرگتری نسبت به محصول 35mm دارد و ظاهرا همین تغییرات ظاهری موجب شده است تا فوجی فیلم تصمیم بگیرد هر دو محصول را در خط تولید خود نگهدارد . در این لنز جدید ؛ مکث فوکوس به کمترین زمان ممکن کاهش داده شده است و قدرت واکنش خطی موتور اتوفوکوس این لنز موجب شده است تا نیاز به حلقه دوم نگهدارنده فوکوس در آن کاملا برطرف شود .

در این لنز 33 میلیمتری جدید از یک از یک دیافراگم 9 تیغه ای ( در مقایسه با دیافراگم 7 تیغه ای مدل قدیمیتر ) استفاده شده است و حداقل فاصله فوکوس دهی آن از 28 به 30 سانتیمتر افزایش یافته است . بر اساس اعلام کارشناسان فوجی فیلم ، افزایش فاصله فوکوس دهی به سبب طراحی آنها برای دستیابی به شارپنس تصویر بیشتر ، ایجاد شده است .

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی تعمیر دور بین و لنز - ایده‌آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده