سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

انواع لنز سونی

 

سونی از معروف‌ ترین و محبوب‌ترین برندهای دوربین میان عکاسان مبتدی و حرفه‌ای است که یکی از دلایل این موضوع تنوع بالایی است که لنزهای سونی دارند و برای انواع عکاسی و فیلمبرداری مناسب می‌باشند. 

درست است که قیمت لنزهای دوربین سونی نسبت به لنزهای سایر دوربین‌ها بیشتر است، اما این لنزها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان گفت تمامی نیازهای عکاسان را رفع می‌کند.

جدا از عکاسی عکس، اکثر فیلم‌برداران نیز دوربین‌های سونی را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین با ما همراه باشید، چرا که علاوه بر معرفی انواع لنز دوربین سونی، توصیه‌هایی در مورد بهترین لنز سونی برای فیلم‌برداری نیز داریم.

اگر در خرید لنز سونی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، کارشناسان مرکز تعمیر دوربین سونی به صورت کاملا رایگان  شما را راهنمایی می‌کنند. همچنین اگر تصمیم به خرید لنز سونی کارکرده دارید به نمایندگی دوربین سونی مراجعه کنید تا سلامت لنز شما توسط کارشناسان بخش فنی بازدید کامل و تایید شود.

 

انواع لنز دوربین سونی

لنزهای بدون آینه سونی و تفاوت بین FE و e-mount معمولی می‌تواند گیج کننده باشد. با این حال، ابتدا ببینیم که کدام لنز e-mount سونی را باید برای دوربین آلفا جدید خود بخرید.

 

1. لنز سونی sony fe 50mm f/1.8

تصویر لنز سونی sony fe 50mm f/1.8

با توجه به قیمت و کیفیت تصویر، این لنز شگفت انگیز است. عکس‌ها به طرز شگفت‌آوری واضح، متضاد و با رنگ‌های عالی ظاهر می‌شوند. بوکه خوب و کرمی است و در مناطق خارج از فوکوس هیچ چیزی باعث حواس پرتی نمی‌شود.

تنها نقطه ضعف واقعی این لنز فوکوس خودکار آن است. اگر خیلی به سوژه خود نزدیک باشید یا در نور بسیار کم، فوکوس به درستی انجام نمی‌شود. با این حال، لنز سونی sony fe 50mm f/1.8 بیشتر اوقات عالی عمل می‌کند.

این مورد اولین لنز از همه لنزهای سونی است که برای دوربین‌های بدون آینه فول فریم مبتنی بر e-mount سونی است که اگر بودجه کمی دارید، خرید این لنز سونی را به شما توصیه می‌کنیم.

 

2. لنز سونی sony fe 24-105mm f/4 g oss lens

تصویر لنز سونی sony fe 24-105mm f/4 g oss lens

لنز سونی  Sony FE 24-105mm f/4 G OSS برای مناظر شهری و معماری به اندازه کافی گسترده است و در عین حال مقداری از محدوده نزدیک به تله فوتو را نیز پوشش می‌دهد. این ویژگی همان چیزی است که این لنز را به یک لنز مسافرتی عالی تبدیل می‌کند.

سونی FE 24-105 میلی‌متری یک لنز سطح بالا با عملکرد نوری عالی در کل محدوده کانونی خود است و همچنین بسیار سبک بوده که همین موضوع آن را به یک زوم عالی برای حمل و نقل تبدیل می‌کند.

اگر قیمت این لنز برایتان زیاد است یا به چیزی ارزان‌تر نیاز دارید و می‌توانید وزن اضافی را تحمل کنید، Sigma 24-105 ART هزینه بسیار کمتری دارد و تقریباً به همان خوبی عمل می‌کند.

با این حال، اگر می‌خواهید یکی از بهترین لنزهای سونی را در این محدوده کانونی داشته باشید، این لنز برای یک لنز مسافرتی منحصر به فرد است.

 

3. لنز سونی Sony FE 70-200mm f/4 G OSS 

تصویر لنز سونی Sony FE 70-200mm f/4 G OSS 

از بین همه لنزهای تله‌فوتو ارائه شده در سری سونی، Sony FE 70-200mm f/4 G OSS تا حد زیادی لنز تله‌فوتوی میان‌رده است.

محدوده کانونی لنز این دوربین برای همه چیز از ورزش و حیات وحش گرفته تا عکاسی استودیویی مفید است. همچنین یک لنز عکاسی پرتره فوق‌العاده است، زیرا نقطه شیرین پرتره کلاسیک 85-135 میلی‌متری درست در وسط قرار دارد.

دیافراگم ثابت f/4 سریع‌ترین نیست، اما سونی FE 70-200 میلی‌متری f/4 G را به‌طور قابل‌ توجهی کوچک‌تر و سبک‌تر از لنز بسیار گران‌تر خود که f/2.8 GM است، می‌کند.

 

4. لنز سونی sony fe 85mm f/1.8

 

تصویر لنز سونی sony fe 85mm f/1.8

اگر به‌ دنبال یک لنز پرایم عکاسی پرتره هستید، اما بودجه کمی دارید، Sony FE 85mm f/1.8 می‌تواند لنز مناسب شما باشد.

با این لنز تصاویر واضح و شفاف هستند، فوکوس خودکار مانند یک جذابیت عمل می‌کند، دیافراگم برای اکثر برنامه‌ها به اندازه کافی سریع است و اندازه و وزن آن به خوبی در تمام دوربین‌های فول فریم سونی قرار می‌گیرد.

 

5. لنز سونی Sony FE 35mm f/2.8 ZA

تصویر لنز سونی Sony FE 35mm f/2.8 ZA

یکی از سبک‌ترین لنزهای سازگار فول فریم که برای پایه E سونی ساخته شده، این لنز است. سونی 35 میلی‌متری f/2.8 ZA آنقدر کوچک و سبک است که به معنای واقعی کلمه شبیه یک درپوش لنز است!

با این حال، سازندگان شگفت‌انگیز زایس همچنان توانستند اپتیک‌های با کیفیت را در این لنز زیبای  کوچک قرار دهند. سرعت لنز f/2.8 زیاد نیست، اما آنچه را که در سرعت از دست می‌دهد، در اندازه کوچک خود جبران می‌کند. (بدیهی است که لنز سریع‌تر، بزرگتر و سنگین‌تر خواهد بود.)

 

6. لنز دوربین سونی Sony FE 16-35mm f/2.8 GM

تصویر لنز دوربین سونی Sony FE 16-35mm f/2.8 GM

 

یکی از لنزهای پرچمدار سونی، لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM است. زوم انتخابی با زاویه دید عریض این لنز برای عکاسان حرفه‌ای و کسانی است که به دنبال کیفیت تصویر استثنایی از مناظر، منظره شهری، و عکس‌های معماری خود هستند. ساختن زوم زاویه باز با عملکرد بالا به خصوص در f/2.8 آسان نیست، اما سونی در اینجا این کار را انجام داد. 35-16 میلی‌متر f/2.8 GM رزولوشن بالایی را به صورت کاملا باز ارائه می‌کند و هنگامی که به f/4 رسیدید، به سادگی خیره‌کننده می‌شود.

لنز 16-35 بخشی از لنزهای "Holy Trinity" سونی است و دو لنز دیگر 70-24 و 200-70 f/2.8 هستند. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که هر سه لنز را داشته باشید، می‌توانید تقریبا از هر چیزی عکس بگیرید.

لنز 16-35 همچنین بهترین لنز برای Sony a7S iii و دوربین‌های بدون آینه Sony a7R IV است.

 

 

7. لنز سونی Sony 50mm f/1.2 GM

تصویر لنز سونی Sony 50mm f/1.2 GM

تقریباً از هر جنبه باورنکردنی، Sony FE 50mm F/1.2 GM بهترین لنز دوربین سونی‌ای است که می‌خواهید. اگر به دنبال اپتیک و عملکرد برتر هستید، این لنز را بخرید.

البته تعداد زیادی لنز 50 میلی‌متری دیگر برای پایه FE سونی وجود دارد، اما F/1.2 GM نه تنها به دلیل اندازه نسبتا جمع‌وجور و عملکرد اپتیکال استثنایی‌اش، بلکه به دلیل اینکه تنها لنز f/1.2 سونی است، از هر نظر بهتر است.

 

قیمت لنز دوربین سونی

قیمت لنزهای دوربین سونی با توجه به انواع مختلف آن و ویژگی‌هایی که دارند متفاوت است. همانطور که پیش‌تر هم ذکر کردیم، قیمت لنزهای سونی کمی بالاتر از قیمت سایر لنزهای دوربین است، اما فراموش نکنید که کیفیت لنزهای سونی این موضوع را جبران می‌کند. برای اطلاع از لیست قیمت لنزهای سونی به نمایندگی تعمیر دوربین ایده آل دوربین مراجعه کرده و یا با شماره 62999596 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در خرید لنز دوربین سونی مناسبتان راهنمایی کنند.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده