سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

معرفی و بررسی ویژگی های لنز کانن RF15-35mm f/2.8L IS USM

 

عکاسان شاغل در سبک های منظره و طبیعت که از دوربین های کانن در سری EOS R استفاده می کنند ؛ در اختیار داشتن یک لنز RF15-35mm f/2.8L IS USM برای به دست آوردن یک زاویه دید بسیار باز ؛ اهمیت فوق العاده زیادی دارد. در این مطلب  از کارشناسان نمایندگی تعمیر دوربین کانن ؛ با ویژگی های جذاب و کاربردی این لنز آشنا می شویم .

 

لنز کانن Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM یک لنز زوم واید انگل است که به طور اختصاصی برای استفاده به همراه دوربین های فول فریم میرولس کانن در سری R طراحی شده اسن . در درون بدنه این لنز از 16 المنت شامل 2 عدسی محدب و سه عدسی UD استفاده شده است . یک موتور فوکوس نانو USM برای ایجاد حرکت نرم و بدون صدا در گروه اتوفوکوس این لنز دیده می شود و استابیلایزر داخل بدنه این لنز قادر است تا کاهش لرزش تصویر به میزان 5 استاپ را فراهم آورد. همچنین بنا بر اعلام کمپانی کنون ؛ این لنز از حالت مهر و موم بدنه در برابر شرایط اقلیمی نیز برخوردار می باشد .

 

کوچک و کم حجم با قابلیت حمل و نقل آسان

 

زمانی که لنز کانن Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM را بر روی یک دوربین کانن EOS R قرار می دهید ؛ اولین ویژگی جالب توجه آن ؛ حجم کوچک بدنه و وزن بسیار سبک آن خواهد بود . این لنز به تنهایی فقط 50 گرم سنگین تر از گونه مشابه در سری لنز های EF است و این افزایش ناچیز وزن ؛ در نتیجه افزوده شدن دامنه فاصله کانونی و اضافه شدن سیستم IS داخل بدنه لنز می باشد .

اما با توجه به این واقعیت ؛ همانگونه که در تصویر فوق دیده می شود یک مجموعه دوربین و لنز به شکل EOS R + RF15-35mm f/2.8L IS USM در مقایسه با EOS 5D Mark IV + EF16-35mm f/2.8L III USM 17 سانتیمتر طول بدنه کوتاهتر و در حدود 180 گرم وزن سبک تری را ارایه می دهد . این تفاوت قابل ملاحظه در حجم و وزن دوربین و لنز ؛ در ساعت های طولانی عکاسی در محیط ها و فضای باز طبیعی ؛ اهمیت فوق العاده زیادی خود را نمایش می دهد .

زاویه دید 1 میلیمتر واید تر

در عکاسی ژانر طبیعت و فضای باز ؛ در اختیار داشتن زاویه دید 1 درجه واید تر ؛ تغییرات بسیار زیادی را به وجود می آورد. این حالت به معنای زاویه دید 4 درجه بازتر از حالت عادی است که حجم زیادی از منظره را در درون ترکیب بندی قرار خواهد داد . و نکته جالب توجه در این بین آن است که به همراه این لنز همچنان می توان از فیلتر های دهانه 82 میلیمتر برای موقعیت های مختلف عکاسی استفاده نمود.

کیفیت تصویر عالی

به رغم وجود 1 میلیمتر از فاصله کانونی واید تر ؛ تصاویر به دست آمده با استفاده از لنز کانن RF15-35mm f/2.8L IS USM از حالت شارپ بالاترگوشه های تصاویر در مقایسه با مدل مشابه در رده لنز های EF برخوردار است . اعوجاج و تخریب کروماتیک حتی در واید ترین حالت این لنز به ندرت قابل مشاهده است. تصاویر حاصل از عکاسی با این لنز ؛ بدون هرگونه ویرایش و پردازش بلافاصله بعد از خروج از دوربین دارای حالت های رنگ و کنتراست مشابه با لنز EF هستند . اما در رابطه با کنترل حالت های روح و فلیر ؛ لنز کانن RF15-35mm f/2.8L IS USM در زمان عکاسی با نور خورشید ؛ عملکرد بسیار بهتری دارد .( تعمیر لنز کانن

استابیلایزر داخل بدنه

لنز کانن RF15-35mm f/2.8L IS USM  اولین لنز اولتراواید فول فریم است که با دیافراگم ثابت F2/8 به سیستم تثبیت تصویر داخل بدنه مجهز می باشد. استابیلایزر این لنز قادر به کاهش لرزش تصویر به میزان 5 استاپ است که این حالت امکان عکاسی با دوربین روی دست حتی در شرایط کم نور را نیز به وجود می آورد .

ترکیب بندی

فاصله کانونی اولترا واید 15 میلیمتر یک حالت بسیار عالی برای عکاسی فضای باز و طبیعت است اما در هر صورت قرار دادن همه اجسام در یک کادر بدون در نظر گرفتن شکل و ویژگی های ظاهری آنها ؛ یک امر چالش بر انگیز به شمار می آید . پرسپکتیو و عمق به وجود آمده در این فاصله کانونی از جمله نکات مهمی هستند که باید به دقت مورد توجه قرار داده شوند . تعمیر دوربین 

 

 

 

 

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده