سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

بررسی بخشهای داخلی دوربین سونی Sony a1

 

پس از آزمایش های دقیق و تجربه عملی زیاد، چیزهای زیادی در مورد دوربین بدون آینه پرچمدار سونی، سونی a1 می دانیم. با این حال، برای اینکه بدانیم در این دوربین از چه فناوری استفاده شده است باید نگاهی به بخشهای داخلی آن داشته باشیم .

باز کردن دوربین یک فرایند کاملا تخصصی است که تعمیرکاران و تکنسین های حرفه ای بخش تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین آنرا انجام می دهند .  اگر با تاکنون با بخش های مختلف سازمان خدماتی ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین آشنایی ندارید، از شما دعوت می کنیم تا به صورت مستقیم بازدیدی از این مرکز داشته باشید اما در این مقاله با کمک تعمیرکاران و متخصصان تعمیر دوربین در این مرکز ؛ به بررسی بخشهای مختلف یک دوربین سونی a1 پرداخته ایم .

تعمیر دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی

در سازمان خدماتی ایده آل دوربین تصمیم گرفتیم تا  یک دوربین سونی a1 را به طور کامل باز نموده و قطعات آن را از هم جدا کنیم . انجام این کار به ما اجازه می دهد تا فناوری و طراحی به کار رفته در تولید جدیدترین پرچمدار کمپانی سونی را به خوبی بشناسیم و نسبت به زوایای پنهان آن آشنایی بیشتری به دست آورید.

در باز کردن بدنه یک دوربین عکاسی ،  اولین قدم این است که دستگیره های چرمی دوربین را جدا کرده و صفحات بیرونی را که پوسته a1 را تشکیل می دهند جدا کنید. در این پیچ های زیادی وجود ندارد، اما به نظر می رسد سونی روش های مخصوصی را برای نگه داشتن بهتر پیچ ها بر روی دستگیره آنها اعمال می کند. پس از برداشتن پانل ها، متوجه می شویم که انواع مختلفی از درزگیر ها در قسمت های مختلف بدنه دوربین به کار رفته اند . درزگیر ها بدنه دوربین را در برابر شرایط محیطی آب بندی نموده و نوعی حالت مهر و موم را برای آن به وجود می آورند. 

تعمیر دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی

بعد از پرداشتن پوسته و بدنه خارجی دوربین ، بلافاصله یک قاب ضد حرارت فلزی در درون دوربین دیده می شود. این قاب فلزی شبیه آنچه در a7S III است، اما با آنچه در a7 III و a7R IV بود متفاوت است. همانگونه که می دانیم دوربین سونی  Sony a1 قادر به به انجام فیلمبرداری با کیفیت 4k/120 می باشد  و حتی این دوربین می تواند ویدیوهای 8K را نیز ضبط می کند، و بنابراین در طول زمان های فیلمبرداری حرارت بسیار زیادی در درون آن به وجود می آید که وجود یک قاب دفع حرارت را ضروری می نماید.  به غیر از این حالت ، طرح کلی داخلی سایر بخش های موجود در درون بدنه دوربین سونی Sony a1 یک طراحی آشنا است.

تعمیر دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی

در این دوربین اکنون پورت HDMI از طریق یک کابل انعطاف پذیر تا شده وصل شده است  و توسط یک براکت در جای خود نگه داشته شده است، این در حالی است که در دوربین های قبلی سونی، در این قسمت یک حالت لحیم شده بر روی برد اصلی دوربین داشته اند . کارشناسان تعمیر دوربین در بخش تعمیرات دوربین سونی بر این باورند که در این حالت  تعویض پورت HDMI معیوب بسیار آسان تر بوده و فرایند تعمیر این دوربین را بسیار سریعتر می نماید.

پس از باز کردن لایه به لایه a1، تعمیرکاران دوربین سونی  راه خود را به برد مدار اولیه و پردازنده دوگانه Bionz XR باز می کنند. این بخشها  مغزهای عملیاتی دوربین هستند و عملکرد چشمگیر a1، از جمله ضبط تصاویر RAW با وضوح کامل با سرعت 30 فریم در ثانیه را هدایت می کنند. سیم ها و روبان های زیادی در داخل بدنه دوربین سونی  a1 وجود دارد، از جمله برخی از آنها که از کانکتورهای گیره ای به کانکتورهای فشاری تغییر کرده اند.  تعمیرکاران و تکنسین های تعمیر دوربین بیان می دارند که جدا کردن کانکتورهای فشاری آسان تر است، اما دوباره قرار دادن آنها  به نحو دشوارتری قابل انجام است.

تعمیر دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی

با جدا شدن همه چیز، اکنون می توان برد  اصلی دوربین را جدا کرد. در زیر آن لایه های دیگری از هیت سینک فلزی وجود دارند. بنا بر اعلام تعمیرکاران حرفه ای دوربین در بخش تعمیر دوربین سونی «در قسمت زیرین برداصلی دوربین سونی a1 ، لایه دیگری از هیت سینک فلزی وجود دارد. این یکی فشرده تر از آنچه در مدل های دیگر دیده ایم احساس می شود. در a7III و a7RIV این قسمت تا محفظه باتری کشیده شد و  طبق مشاهدات ما هیت سینک موجود در دوربین سونی  A7III دارای پایه هایی بود که به سمت پایین کشیده می شد تا به قسمت جلو متصل شود.

همچنین، در طراحی دوربین سونی  A7RIV، طراحان دوربین با طراحی اسکلتی تر، شکاف هایی در صفحه برای کاهش وزن دوربین ایجاد کردند. با این حال، در اینجا آنها خنک نگه داشتن آن را برای هماهنگی با خواسته های موجود در زمان عملکردهای فنی  در اولویت قرار داده اند. طراحان دوربین سونی Sony a1  یک لایه از پد حرارتی در قسمت وسط قرار داده اند. به نظر می رسد که این طراحی دارای عملکرد نسبتا مطلوبی است و مشکلی از بابت به وجود آمدن گرما در زمان فیلمبرداری کیفیت بالا با این دوربین وجود نخواهد داشت . اگر شما مشکل گرم شدن بدنه دوربین سونی a1 ر دارید ، آنرا با تعمیرات دوربین در میان بگذارید .

تعمیر دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی

اگرچه Sony a1 ممکن است در ظاهر آشنا به نظر برسد، اما تغییرات زیادی در طراحی داخلی آن وجود دارد. متخصصان تعمیر دوربین بر این باورند "A1 ممکن است شبیه به مدل های قبلی خود باشد، اما تغییرات کمی در داخل و خارج وجود دارد که این دوربین را به یک دوربین بسیار چشمگیر تبدیل می کند." اگر می‌خواهید درباره همه تغییرات جزئی که سونی در دوربین a1 خود ایجاد کرده است بیشتر بدانید، در بخش های بعدی از این نقد و بررسی ، عکس های بیشتری از باز شدن قسمت های داخلی دوربین سونی a1 قرار خواهیم داد .

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده