سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

به روز رسانی جدیدی که دوربین نیکون Z9 را به یک هیولای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل می کند

 

در طول چند روز گذشته، شرکت نیکون از ویژگی‌های مهم اضافه شده به دوربین پرچمدار نیکون Z 9 خبر داده است که به زودی از طریق یک ارتقاء فریمور رایگان در دسترس خواهند بود. این ارتقا جامع‌ترین و کامل ترین به روزرسانی ارایه شده از سوی نیکون تا به امروز است و مجموعه ویژگی‌های ویدیویی و عکس‌برداری قدرتمند Z 9 را به طور قابل توجهی گسترش می‌دهد. دوربین نیکون Z 9 با بهبودهایی از جمله فیلمبرداری  RAW به صورت 12 بیتی  درون دوربین تا 8k/60p  و فیلمبرداری فوتیج های اوورسمپل در 4K UHD 60p ، و عملکرد جدید Pre-Release Capture که شانس گرفتن لحظات سخت , و غیر قابل پیش بینی را در غالب یک دوربین هیبریدی نهایی برای فیلمسازان، فیلمبرداران، عکاسان و سازندگان افزایش می دهد و در این زمینه نقش خود را به طور کامل تقویت می کند.

 علاوه بر این، نیکون همچنین بهبود عملکرد فوکوس خودکار و سایر بهبودها را با سیستم عامل نسخه 1.4 برای Z 6II و Z 7II اعلام کرده است. این به روز رسانی های جدید برای دوربین های نیکون Z 9، Z 7II و Z 6II همگی از 20 آوریل 2022 به صورت رایگان در دسترس خواهند بود.

 از نظر بسیاری از عکاسان حرفه ای دوربین  نیکون Z 9 قدرتمندترین و همه کاره ترین دوربین موجود در بازار است. این دوربین با برخورداری از تعداد زیادی از قابلیت های عکاسی و فیلمبرداری بسیار پیشرفته که امروزه در دسترس است ، موفق‌ترین دوربین پرچمدار نیکون به شمار آمده است. این محصول را نمونه دیگری از توانایی سیستم Z برای تکامل سریع و به دست آوردن ویژگی ها و قابلیت استفاده با استفاده از بازخورد مشتریان نیکون باید به شمار آورد."

تعمیر دوربین نیکون - نمایندگی تعمیر نیکون

در خط مقدم این ارتقاء سیستم عامل جامع، پیشرفت هایی برای فیلمبرداری ، به ویژه افزودن قابلیت ضبط ویدیوی RAW داخلی به صورت  12 بیتی در انواع نرخ فریم و وضوح، و همچنین تنظیمات عملکرد و رابطهای کاربری که به طور خاص برای فیلمبرداران انجام شده است، وجود دارد. اکنون می‌توانید با فرمت جدید N-RAW نیکون تا 8.3K 60p  یا تا 4.1K 60p در ProRes RAW HQ فیلم برداری کنید. این قابلیت به دوربین نیکون Z 9 اجازه می‌دهد تا بیشترین عمق رنگ ممکن و گسترده ترین حالت  محدوده دینامیکی را برای دستیابی به حداکثر انعطاف‌پذیری هنگام درجه‌بندی رنگ و در مرحله پس از تولید، ثبت کند.

تعمیر دوربین نیکون - نمایندگی تعمیر نیکون

 N-RAW (فایل.NEV) جدید نیکون تمام عمق و جزئیات ویدیوی RAW در حالت 12  بیتی را در فایلی با اندازه نیمی از فایل‌های ProRes RAW HQ برای گردش کار سبک‌تر، به شمار ارایه  می‌کند. گزینه‌های جدید فیلمبرداری در این دوربین به طور کامل از حسگر استثنایی فول فریم Z 9 بهره می‌برند، و فیلمهای ثبت شده به صورت N-RAW که تا رزولوشن 8.3K (8256x4644)  ضبط می‌شوند و امکان ارایه خروجی تصویر  در نسبت‌های تصویر UHD یا DCI 8K را فراهم می‌کند. عکاسی در چنین وضوح بالایی به یکپارچگی در تولیدات با  چند دوربین کمک می‌کند یا به کاربران اجازه می‌دهد در هنگام تولید محتوای4K  جلوه‌هایی مانند زوم کردن، قاب‌بندی مجدد و کوتاه‌سازی فیلم را  اضافه کنند.

Firmware 2.0 برای Z 9 همچنین ویژگی‌های نسبتا قابل توجهی را در حالت  عکاسی  با این دوربین اضافه می‌کند، که از جمله آنها به  پیشرفت‌هایی در فوکوس خودکار و گرفتن عکس با سرعت بالا می توان اشاره نمود.

 تصور کنید در تلاش هستید تا سرنوشت سازترین لحظه یک بازی یا  بهترین سکانس یک صحنه اکشن را پیش بینی کنید. هنگام عکاسی با سرعت 30 یا 120 فریم بر ثانیه در عکسبرداری سرعت بالا، دوربین از یک ثانیه کامل قبل از اینکه شاتر به طور کامل فشرده شود شروع به عکاسی می کند و به عکاس زمان بیشتری می دهد تا دوربین را فعال کند و همچنان تاثیرگذارترین عکسهای خود را بگیرد.

با استفاده از این قابلیت بسیار مهم قبل از آنکه پرنده برای صرف غذا در آب شیرجه می‌زند، سریع‌ترین فریم‌های زودگذر قبل از اینکه انسان بتواند واکنش فیزیکی نشان دهد، ثبت می‌شوند. هنگامی که دکمه شاتر را نیمه فشار می‌دهید، دوربین می‌تواند فریم‌هایی را تا یک ثانیه کامل قبل و تا چهار ثانیه پس از فشار دادن کامل شاتر ضبط کند، همه اینها بدون خاموشی منظره یاب یا از دست دادن دید عکاس نسبت به صحنه مورد عکاسی ، به دست آورده می شوند .

تعمیر دوربین نیکون - نمایندگی تعمیر نیکون

ارتقاء قابلیت های فیلمبرداری و و قابلیت های سینمایی برای دوربین  Nikon Z 9

اضافه شدن قابلیت فیلمبرداری داخلی N-RAW تا 12-bit 8.3K 60p  و قابلیت فیلمبرداری 12-bit ProRes RAW HQ تا 4.1K 60p با استفاده از این به روز رسانی جدید قابل دستیابی می باشند. . قدرت فیلمبرداری  RAW، گستره تصویر  فوق العاده با تونالیته بسیار بالا ، با قابلیت دستیابی به بیش از 68 میلیارد رنگ برای انعطاف پذیری هنگام درجه بندی یا ثبات رنگ به عنوان بخشی از یک پروسه تصویر برداری  چند دوربینی را  امکان پذیر میکند.

    فرمت ویدئویی خام جدید N-RAW نیکون حجم وسیعی از اطلاعات صحنه را ضبط می‌کند، اما اندازه فایل بسیار کوچک‌تری دارد که این امر باعث می شود تا زمان ضبط بسیار بیشتر و گردش کار فشرده‌تر را بتوان به دست آورد . فیلم های N-RAW را می توان در فرمت های زیر ضبط کرد:

8.3K 60p, 24p, or 4.1K 120p, 60p, 30p, 24p while in full frame/FX mode,  3.8K 120p with a 2.3x Crop, or 5.3K 60p, 30p, 24p with a DX (1.5x) crop.

    فرمت N-RAW همچنین یک فایل پروکسی mp4 ایجاد می کند که برای پیش نمایش، انتقال سریع یا ویرایش در لحظه کارآمد است.

    اکنون می‌توان فیلم‌های 4K UHD 60p  را از فیلم‌های8K  نمونه‌برداری کرد و واضح‌ترین و تمیزترین محتوای4K  ممکن را فراهم می‌کند.

    یک نشانگر قرمز  رنگ "REC" روی نمایشگر و منظره یاب در حین ضبط اضافه شده است تا به راحتی تشخیص دهد که چه زمانی فیلم گرفته می شود.

    یک نمایشگر شکل موج برای تأیید سطوح روشنایی و موقعیت سوژه در حین ضبط اضافه شده است.

    یک نمایشگر اختصاصی اطلاعات ویدئویی جدید، تنظیمات مختلف ضبط ویدئو را در یک نگاه ارائه می دهد، و اطلاعاتی مانند اندازه و نرخ فریم، تنظیمات صدا، کدک، عمق بیت و تنظیمات خروجی HDMI، که همه آنها را می توان در یک صفحه تایید کرد در این صفحه دیده می شوند . بعلاوه، نمایشگر نرخ/اندازه فریم در پنل کنترل بالایی به شما کمک می کند تا زمانی که نگاه کردن از  مانیتور پشتی دوربین  مشکل است، بتوانید بهترین حالت تنظیمات را مشاهده نمایید .

    گزینه موسوم به “Fine ISO control (Mode M)” به شما اجازه می دهد تا  تنظیم نوردهی را در استاپ های 1/6 EV  را برای انجام تغییرات بسیار دقیق و روان در مود نوردهی دستی با این دوربین به دست آورید.

    عملکرد سریع AF-ON به کاربر اجازه می دهد تا سرعت های AF مختلف را به کنترل های جداگانه اختصاص دهد. از فوکوس رک آهسته تا انتقال سریع، اکنون دو سرعت روی دکمه‌های قابل تنظیم برای بهبود کارایی فیلم‌برداری قابل تخصیص است.

    برای فعال کردن ضبط ویدیوی شاتر آهسته صحنه‌های بسیار تاریک یا ایجاد تاری عمدی هنگام فیلم‌برداری در حالت M، سرعت شاتر را می‌توان روی نرخ پایین‌تر از ۱/فریم تنظیم کرد.

    با انتخاب نرخ فریم و تنظیمات وضوح، کاربر اکنون این توانایی را دارد که فریم های متوالی را در یک بخش انتخابی از فیلم ویدئویی به عنوان مجموعه ای از تصاویر JPEG در حالی که پخش متوقف شده است ذخیره کند.

تعمیر دوربین نیکون - نمایندگی تعمیر نیکون

ارتقاء قابلیتهای عکاسی برای دوربین نیکون Z 9

    برای اولین بار در یک دوربین فول فریم بدون آینه، ویژگی Pre-Release Capture ثبت لحظات غیر قابل پیش بینی را بسیار آسانتر می نماید و به کاربر اجازه می دهد تا از 1 ثانیه کامل از قبل از فشردن دکمه شاتر شروع به عکاسی کند.

    بیست نوع الگوی انتخاب فوکوس خودکار با پهنای سفارشی وسیع در این دوربین  اضافه شده است که به کاربر کنترل بیشتری بر روی قسمتی از کادر می‌دهد که می‌خواهد روی آن فوکوس کند، و با استفاده از این ویژگی هر کاربر می‌تواند در ارتباط با تشخیص سوژه نیز کارهای مخصوصی را انجام دهد . با استفاده از این امکان دوازده الگوی اضافی برای ضبط ویدیو در دسترس هستند.

    ویژگی جدید منوی روتوش، "Motion Blend" یک پوشش درون دوربین از یک سری حرکات سوژه از عکاسی مداوم به یک عکس درون دوربین ایجاد می کند. به عنوان مثال، آنتن یک اسنوبرد را می توان از ابتدا تا انتها به صورت متوالی در یک قاب تمام شده ثبت کرد.

    ثبات فوکوس خودکار، عملکرد ردیابی و تشخیص سوژه در شرایط کم نور افزایش یافته است.

    هنگام بازبینی تصاویر، کاربران اکنون این گزینه را دارند که به اولین عکس در یک عکس پشت سر هم بپرند.

    برای ثبت دنباله های شگفت‌انگیز ستاره‌ها و نوردهی طولانی، Firmware 2.0 نمایشگر نوردهی طولانی Z 9 را بهبود می‌بخشد تا شامل شمارش زنده زمان نوردهی شود. کاربران همچنین اکنون می توانند نور منظره یاب را بیشتر نموده و با دقت بیشتری برای حفظ قدرت و دید در شب خود اقدام کنند.

    منظره یاب Real Live Z 9 مسلماً چشمگیرترین EVF موجود در بین دوربین های موجود در جهان است و تنها منظره یاب واقعاً بدون خاموشی است. Firmware 2.0 عملکرد نمایش منظره یاب با فریم در ثانیه بالا را اضافه می کند تا نرخ تازه سازی را به 120 فریم در ثانیه افزایش دهد تا نمای نرم تر و واقعی تر داشته باشید.

    نوردهی خودکار (AE) برای داشتن نوردهی پایدارتر با چهره انسان، مانند زمانی که سوژه از دوربین دور می‌شود و دوباره با آن روبرو می‌شود، یا زمانی که ترکیب بندی تغییر می‌کند، بهبود یافته است.

    حالت مانیتور بهبود یافته «اولویت منظره یاب» جریان عکسبرداری و بازبینی آشنا را ارائه می دهد.

    "مرکز انتخابگر فرعی ترجیحی" به منوی سفارشی اضافه شده است که عملکرد انتخابگر فرعی را بهبود می بخشد.

    بهبود در AWB حتی زمانی که صحنه به سرعت تغییر می کند و تنظیمات بر روی "انتخاب دمای رنگ" و WB دستی از پیش تنظیم شده است.

    یک تنظیم سفارشی جدید: سرعت انتخاب نقطه فوکوس به کاربران اجازه می دهد تا سرعت حرکت نقاط فوکوس خودکار را در کادر تنظیم کنند.

    برای تأیید عکسبرداری با سرعت بالا، نشانگرهای رهاسازی شاتر بصری به وضوح روی نمایشگر و منظره یاب ظاهر می شوند.

    عملکرد تنظیم/ فراخوان حافظه پیشرفته، فراخوانی فوری چندین موقعیت فوکوس را امکان پذیر می کند.

    "یادآوری عملکردهای عکسبرداری (نگه داشتن)" اکنون به "عملکردهای تصویربرداری فراخوان" معمولی اضافه شده است که به کاربران امکان می دهد عملکرد فراخوان شده را بدون فشار دادن مداوم یک دکمه حفظ کنند.

    گزینه تغییر نقش های حلقه فوکوس/کنترل به عکاسانی که نیازی به فوکوس دستی ندارند کمک می کند حلقه کنترل را به کار گیرند.

نتیجه گیری :

ارتقای عمده قابلیت‌های جدید PRO Cinema و تولید ویدیو را به نیکون Z 9 اضافه می‌کند، به علاوه ویژگی‌هایی برای عکاسی سریع و غیره

-Z 9 با ارتقاء رایگان Firmware 2.0 برای ویدیو و عکس‌ها قدرتمندتر می‌شود

به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار برای دوربین‌های بدون آینه فول فریم نیکون Z 7II و نیکون Z 6II نیز اعلام شده است.

نیکون از توسعه MC-N10 Remote Grip خبر داد

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین در ایران

 

آشنایی با بخش نمایندگی تعمیر دوربین نیکون

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده