سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

نیکون در حال خروج از بازار محصولات DSLR می باشد .

 

تعمیر دوربین نیکون

کارشناسان دوربین بر این باور هستند که کمپانی نیکون به زودی از بازار تولید محصولات DSLR خارج می شود. همچنین گزارش های به دست آمده از نمایندگی تعمیر دوربین نیکون به ما نشان می دهند که کمپانی نیکون تلاش خود برای تولید دوربین های میرورلس ( بدون آینه ) را تقویت خواهد کرد .

پیش از این خبرهایی مبنی بر توقف تولید دوربین های DSLR در کمپانی نیکون به گوش می رسید اما اکنون چنین به نظر می رسد که زمان خروج آنها از این بازار ، زود تر از حد موعد فرا می رسد. کارشناسان دوربین بر این باور هستند که کمپانی نیکون تلاش می کند تا با تولید دوربین های با کیفیت تر و قدرتمند تر ، به مقابله با دوربین های تلفن هوشمند ادامه دهد و افزوده شدن ویژگی های منحصر به فرد در محصولات جدید نیکون ،‌یکی از راهکار های این کمپانی به شمار می آید.

اگر چه در حال حاضر تولید و طراحی دوربین های DSLR در بخش های مختلف نمایندگی نیکون ادامه می یابد اما اخبار به دست آمده نشان می دهند که نیکون عمده تمرکز خود را بر تولید دوربین های میرورلس پیشرفته تر متمرکز خواهد نمود.

در حال حاضر کمپانی نیکون هیچ واکنشی نسبت به خبر های منتشر شده در این مورد نشان نمی دهد اما سیاست های بازاریابی و فروش محصولات نیکون به گونه ای برنامه ریزی شده اند که عرضه و تولید محصولات عکاسی میرورلس را بیشتر تحت پوشش قرار می دهند .

تنها ماه گذشته، نیکون تایید کرد که تولید مدل‌های دوربین از نوع  D5600 و D3500 متوقف شده‌ است و از زمانی که این شرکت دوربین پرچم‌دار خود یعنی Nikon D6 را در ژوئن 2020 عرضه کرد، هیچ مدل SLR جدیدی عرضه نشده است. این شرکت در حال حاضر توسعه دوربین های دیجیتال کامپکت را نیز  متوقف کرده است.

دیگر کمپانی غول تولید کننده دوربین DSLR یعنی شرکت Canon، اعلام کرده است که EOS-1D X Mark III آخرین دوربین DLR پرچمدار آن خواهد بود. مدیرعامل این شرکت در آن زمان گفت که «نیازهای بازار به سرعت به سمت دوربین‌های بدون آینه در حال حرکت است. بنابراین، ما به طور فزاینده‌ای مردم را به این سمت سوق می‌دهیم، اما پیشنهاد کرد که این شرکت به ساخت برخی دوربین‌های DSLR سطح متوسط و ابتدایی در آینده ادامه دهد.

 

پایان یک دوران

کمپانی نیکون از سال 1917 وجود داشته است و نام فعلی این شرکت را در سال 1946 برگزیده است. این کمپانی اولین دوربین SLR خود را در سال 1959 منتشر کرد و مدت هاست که مورد احترام عکاسان و روزنامه نگاران حرفه ای بوده است. این شرکت با ارائه جایگزین های باکیفیت برای دوربین های ساخت آلمان، مانند لایکا که زمانی بر بازار تسلط داشت، نام خود را در سراسر جهان مطرح نمود .

این شرکت مستقر در توکیو در اواخر دهه 1990 عرضه دوربین‌های DSLR را آغاز کرد و همراه با رقیب خود یعنی شرکت  کانن، در بازار DSLR جایگاه ویژه ای را برای  خود  به دست آورد.

وقتی دوربین‌های بدون آینه محبوب شدند، فروش دوربین‌های DSLR نیکون شروع به کاهش کرد، اما از آن زمان این کمپانی عرضه دوربین  Z9 را ارایه کرد که به پرفروش‌ترین دوربین بدون آینه پرچم‌دار حرفه‌ای فول فریم در سه ماهه اول سال 2022 بود.

 

تهیه و تنظیم ایده‌آل دوربین- نمایندگی تعمیر دوربین نیکون در ایران

 

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده