سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

به روز رسانی جدید برای دوربین سونی FX3

 

کمپانی سونی یک به روز رسانی نرم افزاری جدید برای دوربین های سونی FX3 منتشر می نماید و با استفاده از این اپدیت نرم افزاری ، برخی ویژگی های جدید به این دوربین فیلمبرداری حرفه ای افزوده می شود. به طور خاص ، Log مود های فیلمبرداری جدید ، قابلیت وارد کردن LUT و سینک تایم کد ها از جمله ویژگی هایی هستند که به این دوربین افزوده خواهند شد .

با استفاده از به روز رسانی به نسخه version 2.00 ، دوربین سونی FX3  مودهای Cine EI, Cine EI Quick و Flexible ISO در زمان فیلمبرداری با منحنی گاما S-Log3 را به دست می آورد. در طراحی و فناوری دوربین های فیلمبرداری کمپانی سونی ، Flexible ISO یک گزینه آسان و سریع که به کاربر اجازه می دهد تا  مقدار حساسیت ISO را با توجه به تنظیمات نوردهی ، به سرعت تغییر دهد. با توجه به اینکه در مود های فیلمبرداری Cine EI و Cine EI دوربین از حساسیت ایزو با پایه ISO of 800/12800 استفاده می کند ، استفاده از این گزینه در شرایط مختلف ، اهمیت فوق العاده زیادی خواهد داشت .

همچنین بنا بر اعلام نمایندگی سونی ، با این به روز رسانی جدید امکان وارد نمودن LUT های سفارشی به دوربین افزوده می شود. علاوه بر استفاده در زمان پیش نمایش فوتیج ها ، LUT  ها را به صورت یک پروفایل تصویر به درون فوتیج های فیلمبرداری شده نیز می توان اضافه نمود. با افزوده شدن LUT به ویدیو ها امکان استفاده دقیق از هر LUT بدون نیاز به وارد نمودن مجدد آنها در هر فیلمبرداری ، به وجود خواهد آمد. همچنین در این به روز رسانی تعدادی LUT از پیش تنظیم شده به دوربین افزوده می شوند اما سونی در اعلامیه خود تنها LUT مدل s709 را مورد اشاره قرار داده است .

از دیگر ویژگی های این به روز رسانی جدید به توانایی افزوده شدن دو نوع جدید از نشانگر های تصویر ، یک سبک جدید در درون منو ، و نمایش  منو Instant Function (Fn) در زمان لمس صفحه نمایش ، یک مود استند بای صفحه فیلمبرداری ، سینک تایمکد و یک عملکرد کمک به اتوفوکوس برای تغییر وضعیت آسان میان حالت های فوکوس دستی و خودکار ،‌ را می توان اشاره نمود.

این به روز رسانی به نسخه 2.00 برای دوربین های حرفه ای فیلمبرداری Sony FX3 از هم اکنون در نمایندگی سونی در ایران موجود است . شایان ذکر است که به روز رسانی دوربین به نسخه های جدیدتر یکی از خدمات رایگان در نمایندگی سونی به شمار می آید.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌ال دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین

لینک مفید : آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده