سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

کمپانی تامرون تولید لنز 50–400mm F4.5–6.3 Di III VC VXD برای دوربین های سونی را اعلام نمود.

 

تامرون از توسعه یک لنز زوم  جدید برای سیستم‌های دوربین E-mount فول فریم سونی خبر داده است.

انتظار می‌رود این لنز 50–400 میلی‌متری F4.5–6.3 Di III VC VXD  در «پاییز 2022» در دسترس باشد، اما با اینحال کمپانی تامرون خاطرنشان می‌کند «بحران کنونی سلامت جهانی» می‌تواند بر تاریخ عرضه و برنامه عرضه محصولات جدید این کمپانی  تأثیر بگذارد.

تامرون ساختار اپتیکی مورد استفاده در این لنز را مشخص نکرده است، اما می‌گوید که «کیفیت تصویر بالای لنز […] از طریق آرایش مؤثر عناصر لنز ارائه می‌شود.» فوکوس خودکار لنز توسط سیم پیچ مغناطیسی Tamron's eXtreme هدایت می‌شود. موتور خطی گشتاور درایو (VXD) و جبران لرزش (VC) از سیستم تثبیت‌کننده تصویر اختصاصی تامرون در این لنز استفاده می‌کند.

در انتهای فاصله کانونی  50 میلی‌متری، این لنز حداقل فاصله فوکوس دهی  25 سانتی‌متر (9.8 اینچ) برای نسبت بزرگنمایی 1:2  را دارد. این لنز از رزوه فیلتر جلویی 67 میلی‌متری استفاده می‌کند، از پوشش فلوئور در قسمت عدسی جلویی استفاده می‌کند . عدسی های این لنز به گونه ای طراحی شده اند که در برابر رطوبت و نفوذ گرد و غبار مقاوم باشند .  این لنز دارای یک سوئیچ قفل زوم، یک سوئیچ حالت VC، یک سوئیچ سفارشی برای حالت های تصویربرداری از پیش تعیین شده (با سه تنظیمات) و دارای یک عملکرد محدود کننده فوکوس جدید از طریق برنامه Tamron's Lens Utility است.

تامرون می گوید قوس چرخش حلقه برای محدوده کامل فاصله کانونی فقط 75 درجه برای زوم سریع با حداقل حرکت است. همچنین یک پایه سه پایه اختیاری در دسترس خواهد بود.

تامرون قیمت دقیق این لنز  را مشخص نکرده است که بتوانیم انتظار داشته باشیم این لنز با آن قیمت به فروش برسد، بنابراین باید منتظر بروزرسانی های اضافی  در این رابطه باشیم تا بدانیم لنز 50-400 میلی متری F4.5-6.3 Di III VC VXD برای دوربین های E-mount سونی چقدر قیمت خواهد داشت .

بنا بر اعلام نمایندگی تعمیر لنز تامرون ، این لنز یک دسته بندی کاملاً جدید برای لنزهای زوم بدون آینه فوق تله فوتو با عملکرد بالا ایجاد می کند. این لنز زوم فوق تله‌فوتو جدید برای دوربین‌های بدون آینه فول فریم سونی E-mount با نسبت زوم بی‌سابقه 50 میلی‌متری (که معمولاً فاصله کانونی استاندارد برای دوربین‌های فول فریم نامیده می‌شود) شروع می‌شود. لنزهای زوم 100-400 میلی‌متری با این حال زاویه دید وسیع‌تری را در انتهای عریض برای تطبیق پذیری استثنایی ارائه می‌دهند.

 

این لنز با طول تنها 7.2 اینچ و وزن سبک 40.7 اونس به طرز قابل توجهی جمع و جور است. با این حال عملکرد بسیار عالی بی نظیری را در تمام فواصل کانونی ارائه می دهد. با وجود نسبت بزرگنمایی بالا، کیفیت تصویر بالا در کل محدوده 50-400 میلی متری از طریق آرایش موثر عناصر لنز خاص ارائه می شود. این لنز مجهز به مکانیزم فوکوس موتور خطی VXD (Voice-coil eXtreme-torque Drive) TAMRON که بی‌صدا بوده و پاسخ‌گویی عالی را ارائه می‌دهد، به‌علاوه مکانیسم تثبیت‌کننده تصویر اختصاصی TAMRON (VC) (جبران لرزش)، قابلیت همه‌کاره را برای همه سناریوهای عکاسی ارائه می‌کند.

 

از آنجایی که فاصله کانونی  50-400 میلی‌متر در حین فوکوس نزدیک تا نصف بزرگنمایی در اندازه واقعی ارائه می‌کند، کاربران می‌توانند از دنیای عکاسی نیمه ماکرو با قابلیت عکاسی نزدیک بسیار عالی، با MOD (حداقل فاصله شیء) 9.8 اینچی لذت ببرند.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر لنز و دوربین در ایران

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده