سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

معرفی گریپ BG-R10 و فرستنده بدون سیم WFT-R10 برای دوربین های کانن EOS R5 و EOS R6

 

نمایندگی تعمیر دوربین کانن دائماً در صدد معرفی و پیشنهاد وسایل و تجهیزات جانبی جدید برای محصولات CANON است تا به واسطه‌ی این تجهیزات سهولت استفاده از دوربین و همچنین عمر مفید آن را افزایش دهند تا کاربران کمتر نیاز به تعمیر دوربین خود پیدا کنند. همانطور که در اخبار پیشین بیان شد ، جدیدترین دوربین‌هایی که در رده‌ی دوربین‌های بدون آینه ی کانن معرفی شده است EOS R5  ، EOS R6  می‌باشد که کمپانی کانن برای این دو مدل به صورت مداوم تجهیزات جدید معرفی می‌کند که آن‌ها را در سرعت، قدرت، امنیت WIFI برای عکاسی طولانی‌تر   در تعداد دفعات بیشتر و راحتی در عکاسی عمودی و...

 

جدیداً این نمایندگی، برای تأمین انرژی این دو دوربین ، از تجهیزات جدیدی خبر داده است که از نظر بهینه کردن دوربین، تقریباً بیشتر مواردی را که در بالا گفته شد را دارا می‌باشد اما بیشترِ این بهینه سازی در خصوص تأمین انرژی دوربین و همچنین عملکرد بهینه آن است.

تجهیزاتی که جدیداً نمایندگی تعمیر دوربین کانن معرفی کرده است عبارتند از:

  • گریپ باتری BG-R10
  • باتری LP-E6NH
  • رابط فرستند‌ه‌ی فایل وایرلس (بی‌سیم)

معرفی گریپ BG-R10 ، عکاسی عمودی آسان‌‌تر و همچنین تأمین انرژی دوربین برای مدت عکاسی طولانی‌تر معرفی جدید نمایندگی کانن :

حرفه‌ی عکاسی شاخه‌های زیادی دارد مثل عکاسی مجالس ، عکاسی ورزشی  و یا موارد دیگری که ممکن است، مدت زمانی طولانی را برای عکسبرداری نیاز داشته باشد و شما می‌خواهید در تمام آن لحظه‌ها دوربین روشن باشد و هیچ لحظه‌ای را (حتی کوتاه) به واسطه‌ی تعویض باتری از دست ندهید. به همین دلیل نمایندگی کانن اقدام به تولید Battery Grip BG-R10 نموده است که این گریپ دو بسته باتری را در خود جای داده است تا کاربر بتواند مدت زمان بیشتری را بدون وقفه تصویربرداری کند از طرفی این وسیله به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان عکاسی عمودی را بسیار راحت‌تر انجام داد.

 

دو باتری LP-E6NH ، LP-E6N یا LP-E6 دارای شکل و فرم یکسانی هستند که می‌توان دو عدد از آن‌ها را در گریپ  BG-R10قرار داد و تقریباً دو برابر تعداد عکسی را که با یک باتری می‌شود گرفت را با این گریپ و دو باتری درونش عکسبرداری کرد.

دو دوربین   EOS R5 و EOS R6 به صورت مقاوم در برابر نفوذ آب طراحی شده‌اند تا در اقلیم‌‌های متفاوت و شرایط بد آب وهوایی مقاومت داشته باشند. پیرو همین شیوه‌ی طراحی ، گریپ جدید نیز ضد نفوذ آب و مقاوم به نفوذ گرد و غبار است.


تعداد عکس هایی که تقریبا در هر دوره‌ی شارژ می‌توان شات زد.

 

فقط باتری دوربین

با گریپ BG-R10(2 باتری)

EOS R5

تقریباً 490 عکس

تقریباً 970 عکس

EOS R6

تقریباً 590 عکس

تقریباً 1020 عکس

نام باتری LP-E6NH با شارژ کامل عکسبرداری به صورت  Live View

عکسبرداری به صورت عمودی با گریپ BG-R10 بسیار ساده است

با گسترش شبکه‌های مجازی و رسانه‌های اجتماعی ، عکس‌های پرتره محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، پس اگر بتوانید عکس‌های باکیفیت زیادی در این حالت بگیرید می‌تواند تأثیر مثبت زیادی در روحیه‌ی شما داشته باشد. پیشتر وقتی به دوربینی یک گریپ متصل می‌شد با توجه به اینکه دوربین فقط یک دکمه شاتر داشت عکسبرداری عمودی بسیار سخت می‌شد که وزن گریپ هم مزید بر علت می‌شد تا عکاسی عمودی را سخت‌تر کند.

اما در گریپ جدید BG-R10 علاوه بر کلید شاتر، چند کنترل کننده‌ی دیگه مثل دیال‌ مد،‌ دیافراگم و ... نیز درست همانند آنچه که روی دوربین وجود دارد ، تعبیه شده است تا کارکرد دوربین در زمان عکاسی عمودی راحت‌تر باشد. فقط کافی است که شما به این فرم عکس گرفتن عادت کنید.

در صورتی که باتری دوربین خالی می‌شود دیگر نیازی نیست که شما باتری را از گریپ بیرون بیاورید و یا خود گریپ را باز کنید ، بلکه فقط کافی است که برق را از طریق USB به باتری و گریپ برسانید. برای تأمین برق توسط USB نیز می‌توان از آداپتور PD-E1  (که به صورت مجزا فروخته می‌شود) استفاده کرد.

این آداپتور به درگاه  USB-Cدوربین EOS R5 or EOS R6 وصل می‌شود و به وصلیه‌ی آن گریپ، شارژ می‌گردد. برای اطمینان از درستی عملکرد روند شارژ شدن دوربین ، بر روی گریپ BG-R10 ، سیستم جدید تأیید شارژ قرار داده شده است که به وسیله‌‌ی آن شما قادر خواهید بود روند شارژ شدن باتری خود را ببینید.

 

معرفی باتری LP-E6NH که درست هم اندازه‌ی باتری LP-E6N است اما ظرفیت آن بالاتر رفته است این باتری پیشنهاد ویژه‌ی نمایندگی تعمیر کانن است

 

 

باتری که در پک دوربین کانن EOS R5  و EOS R6 بسته بندی و ارائه می‌شود LP-E6N می‌گردد که ظرفیتش 1865 میلی‌آمپر است این باتری بسیار عالی عمل می‌کند و درحال حاضر در بسیاری از مدل‌های موجود دوربین در سطوح حرفه‌ای و پیشرفته کاربرد داشته و استفاده می‌گردد. مدل جدیدتر این باتری LP-E6NH است که با وجودی که درست هم اندازه‌ی آن باتری است اما ظرفیتش 2130  میلی آمپر می‌باشد که اگر نیاز به یک باتری پشتیبان داشته باشید که با دوربینتان سازگار باشد، این باتری عالی عمل می‌کند که البته باید جداگانه خریداری شود. در زیر جدول انواع مدل‌های باتری سری E6 نمایش داده شده است.

 

LP-E6NH

LP-E6N

LP-E6

2130 میلی آمپر ساعت

1865 میلی آمپر ساعت

1800 میلی آمپر ساعت

 

باتری LP-E6NH با دوربین‌های زیر سازگاری دارد:

EOS 6D Mark II / 6D
EOS 5D Mark IV / III / II / 5Ds / 5DsR
EOS R / Ra

EOS 90D / 80D / 70D / 60D / 60Da
EOS 7D Mark II / 7D

 

 

شارژرهای LC-E6/LC-E6E  با این باتری سازگار است و اگر بخواهید این باتری را با خودروی خود شارژ کنید باید برایش شارژر  CBC-E6 بگیرید.

WFT-R10 فرستنده‌ی‌ بدون سیم (وایرلس) عکس‌های دوربین با قابلیت شات زدن از راه دور با امنیت بسیار زیاد

این فرستنده با پشتیبانی از WIFI 5 گیگاهرتزی اتصال بسیار پرسرعت و با ثباتی با دوربین EOS R5 فراهم می‌کند که به واسطه‌ی آن می‌توان دوربین را با یک گوشی هوشمند، تبلت یا لپتاب کانکت کرد. پس از اگرشما عکاس خبری هستید و قصد انتقال عکس‌ها و فیلم‌های خبری خود را به دوربینتان برای انتشار دارید و یا اگر آتلیه دار هستید و پس از گرفتن عکس و فیلم از مشتری، میخواهید آن را برای چاپ و ادیت به دیوایس‌های دیگری مثل لبتاپ ،‌ تبلت و .... ارسال کنید، این فرستنده می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

 

سرعت اتصال و انتقال از طریق Wi-Fi بیشتر از دو برابر پیشنهاد نمایندگی تعمیر دوربین

درحالی که دوربین EOS R5 دارای یک آنتن  WiFi داخلی است، فرستنده‌ی Wireless File WFT-R10 نیز دارای دو باند خروجی با قدرت   5GHz/2.4GHz می‌باشد که از فن آوری 2x2 MIMO  پشتیبانی می‌کند (multi-input and multi-output) ، فن‌آوری آنتن هوشمندی که در این فرستنده به کار رفته است سرعت و کیفیت را ارتقاء داده است.

به عنوان مثال ، اگر بخواهیم سرعت این فرستنده را با وای‌فای داخلی دوربین مقایسه کنیم به نتیجه‌ی جالب زیر می‌رسیم.

در کانن EOS R5 نوع Wi-Fi دوربین GHz (IEEE 802.11ac) می‌باشد که سرعت آن 433مگابایت بر ثانیه است اما فرستنده‌ی بی‌سیم WFT-R10 سرعتی معادل 867 مگابایت بر ثانیه است که سرعتش حدوداً دو برابر سرعت وای‌فای داخلی دوبین می‌باشد.

این افزایش سرعت ، در شرایطی که عکاسی به صورت گروهی و با کنترل از راه دور باشد و یا قصد اشتراک گذاری گروهی داشته باشیم بسیار کارآمد خواهد بود. امنیتی که این فرستنده دارد نیز برای ایجاد یک محیط امن استودیویی وایرلس بسیار مناسب خواهد بود.

 

پشتیبانی از فن‌آوری شبکه‌ی کابلی 1000Base-T برای انتقال سریعتر و با ثبات‌تر

برای جایی که شرایط سرعت و ثبات شبکه لازمه‌ی موفقیت پروژه است،‌ می‌توان از فرستنده‌ی  WFT-R10 در شبکه‌ها‌ی کابلی 1000Base-T  استفاده نمود.

این ویژگی مخصوصاً برای عکسبرداری از مسابقات و همچنین عکاسی خبری بسیار مناسب است زیرا در این در رشته با تعداد بسیار زیادی عکس‌های پرحجم از نوع RAW یا HEIF مواجهیم.

این تعداد بالا نیز به این دلیل است که به دلیل ضرورت ، گاهی عکاس مجبور می‌شود که چند صد عکس پی‌درپی بگیرد تا بتواند از بین آن‌ها عکس مناسب را انتخاب کند.

در این صورت عکاس فقط با اتصال یک کابل LAN می‌تواند فایل‌ها را با سرعتی بسیار بالا انتقال داده و استفاده کند.

 

استانداردهایی که پشتیبانی می‌شود.

 

EOS R5

انتقال دهنده‌ی فایل WFT-R10

EOS R6

Wi-Fi 5GHz
IEEE 802.11a/ac/n

 

Wi-Fi 2.4GHz
IEEE 802.11b/g/n

Wi-Fi 5GHz MIMO
IEEE 802.11ac/n

 

 

Wi-Fi 2.4GHz MIMO
IEEE 802.11n

 

 

کابل شبکه LAN
10/100/1000Base-T

 

 

بلوتوث LE

 

 

 

قدرت بالای WFT-R10 در لینک شدن با دوربین این اجازه را به عکاس می‌دهد که از فاصله‌ی بسیار بیشتری بتواند توسط وای‌فای با دوربین اطلاعات بگیرد.

ارتباط بی‌سیم به وسیله WFT-R10 از نظر فاصله‌ی ارتباطی بسیار بیشتر از ارتباطی است که WiFi داخلی دوربین EOS R5 می‌تواند ارائه دهد، وقتی که یک ارسال کننده‌ی فایل مدل WFT-R10 روی یک دوبین R5  سوار شود، می‌توان آن را با یک دوربین R5 دیگر برای یک عکاسی واحد و یک شات زدن واحد لینک کرد.

برای این‌که، به بدنه دوربین کانکت شوید، دوربین "ارسال کننده‌ی فایل" را به شبکه متصل کرده و آن ظا

آن را با دوربین گیرنده‌ی خود سینک کنید. حتی اگر فاصله‌ی این دو دوربین  تا 50 متر از یکدیگر نیز باشد ، باز هم می‌توان آن‌ها را به هم لینک کرد.

در این صورت شما قادر خواهید بود که با یک شات هر دو دوربین ‌را در یک زمان واحد فعال کنید.

پشتیبانی از سرعت بیشتر در این کانکشن ، یک ظرفیت بالا برای شات زدن به ما میدهد که طی آن قابلیت در یک عکاسی پی‌درپی در دوربین EOS R5 میتوانیم تعداد عکس‌های زیادی را (بالغ بر 20 فریم بر ثانیه) پشت سر هم شات بزنیم به عبارت دیگه شما اکنون می‌توانید یک دوربین دیگر را نیز با همین سرعت در عکاسی به کار بگیرید بدون اینکه حتی دستیاری داشته باشید.

 

حداکثر فاصله‌ی ارتباط گیری WiFi (به صورت تقریبی)

 

EOS R5

 انتقال دهنده‌ی فایل WFT-R10

EOS R6

در زمان ارتباط با اکسس پوینت

10m

150m

10m

درصورت ارتباط با یک دوربین دیگر

-

50m

-

 

ثبات و امنیت پیشرفته و رابط کاربری ارتقا یافته پیشنهاد نمایندگی کانن

استفاده از این دستگاه ، می‌تواند نشاندهنده‌ی حرفه‌ای بودن مورد کاربری باشد ، که لازمه‌ی این امر امنیت و پایداری انتقال داده‌هاست که در هردوی این دو فاکتور در این دستگاه به خوبی تقویت شده است.

این پیشرفت‌ها را در انتقال دهنده‌ی فایل WFT-R10 به صورت ذیل قابل مشاهده است:

  • پشتیبانی از پروتکل SFTP ، که امنیت بالاتری نسبت به پروتکل‌های FTP  و FTPS را ارائه می‌دهد. این پروتکل امکان انتقال مستقیم فایل‌ها را از دوربین EOS R5 به یک سرور را فراهم کرده است.

 

  • پشتیبانی از IEEE 802.1X ، احراز هویت استاندارد برای ارتباط گیری با LAN که این احراز هویت توسط سرور WPA2 Enterprise اعلام و تأیید می‌گردد.

 

علاوه بر موارد بالا، عملکرد خود دستگاه و رابط کاربری آن نیز به شرح زیر ارتقاء یافته است:

  • نمایشگر انتقال فای‌های FTP نیز طوری ارتقاء یافته است که بتواند حتی روند انتقال فایل‌ها را پیگیری کند‌، که این امر کار انتقال داده را برای  کاربران را آسان‌تر می‌کند.

 

  • پشتیبانی از ضبط صدا جهت یادداشت برداری از فایل‌هایی که توسط FTP منتقل می‌شوند.

 

  • اگر دوربین خاموش باشد فایل‌ها در صف انتظار می‌مانند تا در زمانی که دوربین دوباره روشن شد و با سرور کانکت شد بتواند مجدداً روند انتقال را به صورت خودکار ادامه دهد.

 

سرویس تکمیلی

 

EOS R5

انتقال دهنده‌ی فایل WFT-R10

EOS R6

FTP/FTPS

SFTP

 

 

EOS Utility (PTP)

Linked shooting

 

 

Clock alignment

 

 

Camera Connect app

 

Bluetooth Remote Controller BR-E1

 

Easy Bluetooth pairing

 

image.canon

 

 

 

طراحی مناسب جهت سهولت در عکاسی به صورت عمودی:

انتقال دهنده‌ی فایل وایرلس WFT-R10 درست همانند گریپ  BG-R10 در روی بدنه‌ی خود دارای کنترل‌کننده‌هایی است که دسترسی عکاس را در زمان عکاسی عمودی  به کلیدهایی مثل دکمه‌ی شاتر ، دیافراگم و چند کنترل‌ کننده‌ی دیگه دسترسی دارد.

WFT-R10 جایگاه دو باتری را در دل خود دارد که یکی از آن‌ها جهت برق دهی و روشن کردن دوربین است و دیگری جهت روشن کردن و برق دهی به خود انتقال دهنده‌ی فایل WFT-R10.

با وجود دو باتری مجزا از هم دیگر این نگرانی به وجود نخواهد آمد که مبادا انتقال دهنده فایل، برق بیشتری از باتری دوربین را بگیرد و این امر موجبِ خالی شدن زود هنگام باتری گردد.

از طرفی اگر شما از باتری LP-E6NH نیز استفاده کنید می‌توانید به راحتی و بدون خارج کردن آن ، باتری را از طریق درگاه USB که در آداپتور PD-E1. وجود دارد می‌توان شارژ کرد.

همانطور که میدانید دوربین EOS R5 در برابر گرد و غبار بسیار مقاوم طراحی و ساخته شده است که همین شیوه‌ی طراحی را نیز برای انتقال‌دهنده‌ی فایل‌های WFT-R10 به کار برده‌اند و آن را در مقابل گرد و غبار کاملاً مقاوم ساخته‌اند پس اگر شما از یک دوربین EOS R5 بایک انتقال دهنده‌ی WFT-R10 استفاده می‌کنید، با خیال راحت در هر شرایط اقلیمی می‌توانید به عکاسی خود ادامه دهید.

 

نمایندگی تعمیر دوربین کانن در ایران تنها نماینده‌ی تعمیرات دوربین Canon EOS R5

نمایندگی تعمیر دوربین کانن ( تعمیرگاه مرکزی دوربین ) آماده‌ی ارائه‌ی خدمات در خصوص حفظ ، نگهداری و تعمیر دوربین EOS R5 و لوازم جانبی و تجهیزات آن است. نمایندگی رسمی کانن در ایران ایده آل دوربین است هیچگاه دوربین خود را به اشخاصی که خود را فقط در تبلیغات نمایندگی معرفی می‌کنند نسپارید.

 

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده