سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

راهنمای خرید لنز دست دوم

 

با گران شدن لنزهای جدید، بسیاری از عکاسان خرید وسایل دست دوم را در اولویت انتخاب خود قرار می دهند تا از این طریق درهزینه های خود صرفه جویی کنند. در حالی که برخی از لنزهای خاص را فقط به صورت نو و آکبند می توان خریداری کرد (حداقل برای مدتی)، اما در هر صورت بازار لنزهای کارکرده نیز اغلب پر از لنزهایی عالی است و به خصوص برای افرادی که بودجه کمتری دارند گزینه های بسیار مناسبی را در آن می توان پیدا کرد . در این مقاله مزایای خرید لنزهای دست دوم را توضیح داده  و همچنین نکاتی را در مورد نحوه خرید لنزهای کارکرده و دست دوم در محل به شما ارائه میدهیم.

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

چرا باید یک لنز دست دوم بخریم؟

البته دلیل واضح ما برای خرید تجهیزات کارکرده و دست دوم ،  صرفه جویی در پول و هزینه ها می باشد . لنزهای دست دوم (در شرایط کاملاً کاربردی) را می توان به طور قابل توجهی ارزانتر از لنزهای کاملاً نو و آکبند خریداری کرد و اگر خوش شانس باشید، می توانید لنزهایی را که به ندرت استفاده شده اند با کسری از قیمت خرده فروشی اصلی آن تهیه کنید.

به ویژه هنگام تعویض سیستم ها این امر می تواند مهم باشد - اغلب می توانید لنزهایی را به همان قیمتی که لنزهای قبلی خود را  فروختید ،  خریداری کنید و این تغییر در تجهیزات را نسبتاً بدون دردسر می کند. بدیهی است که لنزهای استفاده شده نسل جدیدتر و آنهایی که در شرایط عالی قرار دارند در مقایسه با لنزهای قدیمی ، بسیار گران تر هستند، اما همچنان به طور قابل توجهی ارزان تر از قیمت تجهیزات نو و آکبند می توانید آنها را خریداری نمایید. در هر صورت، خرید وسایل دست دوم یک انتخاب شخصی است، زیرا همه افراد با این روند راحت نیستند. در حالی که من شخصاً در خرید وسایل کارکرده و دست دوم موفق بوده ام، اما انواع داستان های ترسناکی را شنیده ام که در آن افراد هنگام خرید لنز و دوربین مورد سرقت یا کلاهبرداری قرار گرفته اند. متأسفانه، دوربین‌ها و لنزها به دلیل ارزش بالایی که دارند، مورد طمع انواع افراد شرور و کلاهبرداری نیز واقع می شوند ، و از این روی  هنگام برخورد با فروشندگان بالقوه ناامن، باید احتیاط زیادی را به خرج دهید.

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

حتی اگر شما فروشنده را به خوبی بشناسید و از ایمنی کارکردن با او اطلاع داشته باشید اما همواره یک  نگرانی دیگر این است که آیا می توان لنزهای دست دوم را با اطمینان کامل خریداری کرد . اگر قبل از خرید فرصتی نداشته باشید که آن لنز دست دوم را به طور کامل آزمایش کنید، پاسخ  این سوال"نه" است، به همین دلیل است که به عنوان یک خریدار هوشمند باید در مورد انواع اهداف خود با فروشنده بسیار صریح باشید و به آنها اطلاع دهید که در حال برنامه ریزی برای انجام چه کاری هستید. قبل از خرید و پرداخت وجه ، حتما لنز دست دوم را شخصا رویت نموده و آنرا تست کنید. اجازه ندهید عباراتی مانند "لنز به بسیار کم کارکرد است" یا "در شرایط بکر" بدون اینکه ابتدا آن را بررسی کنید شما را به سمت خرید لنز سوق دهد. اگر بعد از خرید لنز مشکلی پیدا کردید، دیگر خیلی دیر شده است و به احتمال زیاد نمی توانید لنز را به صاحب قبلی آن برگردانید.

راهنمای خرید لنز دست دوم

خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید مطمئن شوید که یک لنز خراب و غیر قابل استفاده را خریداری نکرده اید و از خود در برابر آسیب‌های مالی بالقوه جدی محافظت کنید.

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

اگر یک لنز دست دوم به فروش می رسد، آیا این به معنای معیوب بودن آن است؟

آنچنان که فکر می کنید افراد غیرقابل اعتماد زیادی در بازاز لوازم و تجهیزات عکاسی وجود ندارند و اکثر فروشندگان می توانند دلایل خوبی را برای فروش تجهیزات دست دوم خودارایه نمایند .

در مرحله اول شما از خودتان یک سوال بپرسید: اگر بخواهید لنز خود را بفروشید، آیا این به این معنی است که می‌خواهید کسی را فریب دهید تا یک تجهیزات خراب یا معیوب را از شما بخرد؟

همیشه دلایل متعددی برای فروش تجهیزات دست دوم و کارکرده افراد وجود دارند - برخی از افراد زمانی تصمیم به فروش تجهیزات کارکرده خود می گیرند که متوجه می شوند که از آن لنز خاص به اندازه کافی استفاده نمی کنند، یا ممکن است جایگزینی پیدا کرده باشند که فکر می کنند برای سبک عکسبرداری آنها مناسب تر است.

مردم لنزهای زوم خود را به این دلیل ممکن است بفروشند که نیاز به یک لنز زوم با قدرت بالاتر پیدا کرده اند . برخی از افراد نیز ممکن است سبک عکاسی خود را تغییر داده باشند، به عنوان مثال – شخصی که تا کنون عکاسی پرتره در فضای باز انجام می داده است ، اکنون عکاسی از پرندگان را انجام می دهد، و بنابراین لنزهای وایدتر استفاده نشده خود را به فروش می رساند. برخی از افراد نیز ممکن است تصمیم بگیرند به سیستم دیگری تغییر وضعیت دهند و به عنوان مثال تجهیزات DSLR خود را به فروش رسانده تا تجهیزات و سیستم های میرورلس را در دست بگیرند. در هر صورت، دلایل خوبی برای فروش وسایل و تجهیزات عکاسی کارکرده و دست دوم ممکن است  وجود داشته باشند و افراد بزرگ و صادق زیادی در در حرفه عکاسی وجود دارند که مایلند وسایل قدیمی و کارکرده خود را به فروش رسانند، و تعداد این افراد شریف و هنرمند  با اختلاف بسیار زیادی از کلاهبرداران و سارقان بیشتر است.

 

با در نظر گرفتن این موضوع، حتما باید به این نکته نیز اشاره کنم که برخی از افراد سعی می کنند با فروش تجهیزات معیوب خریداران را فریب دهند. متأسفانه، همه افراد قرار نیست در مورد مسائل مربوط به لنزهای خود صادق باشند، به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری برای خرید، ایده خوبی است که با تکنیک های ساده برای ارزیابی سریع لنزها آشنا باشید.

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

دستورالعمل های عمومی

در اینجا مراحل ساده ای وجود دارند که م هنگام خرید یک لنز دست دوم می توانید انجام دهید:

1) از یک منبع قابل اعتماد خرید کنید

مکانی که در آن به دنبال لنزهای دست دوم برای فروش می گردید اهمیت زیادی دارد. در حالی که بسیاری از افراد ترجیح می دهند وسایل دست دوم را از مکان هایی مانند سایت های آکهی کننده بخرند، اما باید توجه داشته باشید که در این سایت ها تعداد زیادی از افراد ناشناس وجود دارند که نسبت به خرید و فروش تجهیزات کارکرده و دست دوم اقدام می کنند. حتی برخی از این سایت ها دارای سیستم رتبه بندی و بازخورد هستند، به طوری که خریداران و فروشندگان می توانند به سرعت سابقه یکدیگر را قبل از خرید یا فروش بررسی کنند. اگر بتوانید سابقه فروش یک شخص یا یک پروفایل در یک سایت آگهی کننده  را بررسی کنید، همین نکته کافی است که ببینید آیا این فرد به اندازه کافی قابل اعتماد هستد یا خیر. و اگر بتوانید تبلیغات قبلی آنها را برای فروش وسایل دست دوم مشاهده را کنید، می توانید بفهمید که آیا آنها در مورد وضعیت تجهیزاتی که برای فروش ارایه می کنند ، صادق هستند یا خیر. مواردی مانند فرورفتگی، ضربه خوردگی  و ترک باید همیشه توسط فروشنده به همراه تصاویر با وضوح بالا از لنز یا تجهیزات ارایه شده برای  فروش، ترجیحاً از زوایای مختلف گزارش شوند.

 

مکان دیگری که مردم اغلب وسایل دست دوم می خرند آگهی های تبلیغاتی دلالان و سوداگران است. متأسفانه، اینجاست که بیشتر احتمال دارد با کلاهبرداران و سارقان روبرو شوید، بنابراین باید هنگام برخورد با فروشندگان بدنام و دلالان حاضر در بازار های مختلف بسیار احتیاط کنید. اطمینان حاصل کنید که شخصی که تجهیزات دوربین را به شما می فروشد در مورد آنچه می فروشد کاملا آگاه است و تمام اطلاعات تماس های ضروری را به شما ارائه می دهد. هنگام تنظیم قرار ملاقات ، مطمئن شوید که این کار را در یک محیط امن برای هر دوی شما انجام می دهید. یک نقطه ملاقات خوب نزدیک یک ایستگاه پلیس یا یک مکان عمومی نزدیک به پلیس را برای ملاقات خود انتخاب کنید. اگر فروشنده حاضر نشد، بهتر است از آن معامله اجتناب کنید. به یاد داشته باشید، اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر می رسد احتمالا ظاهری جذاب برای یک تله بزرگتر را درست کرده اند....

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

قبل از رسیدن به محل قرار ملاقات از هویت فردی که با او معامله می کنید اطمینان کامل پیدا کنید . سعی کنید شماره تماس و پروفایل شبکه های اجتماعی او را به دست بیاورید. آنها را در گوگل، فیس بوک و سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی جستجو کنید تا ببینید آیا چنین شخصی واقعا وجود دارد یا خیر. در این روزگار، اکثر مردم احتمالاً در جایی یک پروفایل آنلاین خواهند داشت.

داشتن گزینه ای برای بازگرداندن لنز مطمئناً مفید است، بنابراین بررسی کنید و ببینید اگر مشکلی پیش آمد فروشنده حاضر است لنز را پس بگیرد یا خیر.

 

2) وضعیت بیرونی و داخلی را بررسی کنید

قبل از انجام هر گونه آزمایش دقیق با دوربین، همیشه وضعیت بدنه بیرونی و قسمت های داخلی لنز را بررسی کنید.

    خراش و فرورفتگی: ظاهر یک لنز می تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه استفاده قبلی از آن بگوید. آیا خط و خش جدی روی آن وجود دارد؟ اگر چیز مهمی نیست، نباید نگران باشید، اما در زمان قیمت گذاری  باید این عامل را در نظر بگیرید. وقتی پیچ‌ها و قطعات لاستیکی را که لنز را روی هم نگه می‌دارند (اگر قابل مشاهده باشند) بررسی کنید، ممکن است اوضاع کمی جدی‌تر شود - اگر علائم قابل رویت از آسیب در این بخشها را مشاهده کردید، ممکن است این حالت نشانه‌ای از جداسازی / مونتاژ مجدد و مشکلات مکانیکی یا الکترونیکی احتمالی در گذشته این لنز بوده باشد.

به جز در شرایطی که  فروشنده به شما اطمینان می دهد  که لنز توسط یک تکنسین خدمات حرفه ای تعمیر شده است (در این صورت آنها باید مایل به ارائه رسید / فاکتور باشند)، ممکن است بخواهید از چنین لنزهایی دوری کنید.

همچنین، برخی از لنزهای حرفه ای مانند 70-200 mm f2.8 , 24-70 mm f2.8 ممکن است علائم ساییدگی و پارگی قابل‌توجهی داشته باشند – به طور معمول عکاسان حرفه ای از لنز ها و وسایل خود بدون نگرانی در مورد آسیب‌های بدنه آن استفاده می‌کنند، زیرا لنزها فقط ابزارهای روزمره کار برای آنها هستند (بسیاری از عکاسان این را فراموش می‌کنند). اگر آسیب های ظاهری تاثیریث بر قیمت داشته باشد ، نگران آن نباشید، زیرا اکثر لنز های حرفه ای و  درجه یک دارای مقالومت زیادی در رابطه با شرایط محیطی  هستند و از این روی خظ و خش های ظاهری تاثیری در کارکرد اجزای داخلی آنها به وجود نمی آورد .   

    با این حال، فرورفتگی‌های روی لنز آسیبهایی  کمی جدی‌تر هستند، زیرا اغلب نشانه‌ای از آسیب فیزیکی در گذشته (به دلیل افتادن یا یک ضربه بسیار شدید) هستند. مهم نیست که فروشنده چه می گوید، شما باید لنزهای دارای فرورفتگی را به طور کامل بررسی کنید، زیرا ممکن است کیفیت اجزای اپتیکال آنها به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

فیلترهای نصب شده: محل نصب فیلتر بر روی دهانه لنز یکی از مواردی است که به آسانی آسیب می بیند و اگر دندانه ها و رزوه های محل قرارگیری فیلتر آسیب دیده باشند ، کارکردن با این لنز چندان ساده و آسان نخواهد بود و اگر شما به مقدار زیادی به زندگی کردن با فیلتر ها عادت کرده باشید ، این لنز برای شما مناسب نمی باشد .

 قبل از خرید، دهانه نصب فیلتر لنز را از نزدیک بررسی کنید. در حالت ایده آل، از قبل اندازه رزوه فیلتر را بدانید و فیلتر خود را برای آزمایش بیاورید (یک فیلتر ارزان برای این کار ایده آل است). اگر محل بسته شدن فیلتر شکسته است و همچنان می خواهید لنز را بخرید، مطمئن شوید که در تعیین قیمت لنز این موضوع لحاظ شده است. تعمیر دهانه فیلتر آسان نیست، و اغلب به تعویض قطعه در این محل نیاز می باشد.

دکمه‌ها و سوئیچ‌ها: اگر لنزهایی که می‌خرید دارای دکمه‌ها و سوئیچ‌هایی بر روی بدنه هستند، حتماً آنها را بررسی کنید و بررسی کنید که آیا واقعاً کار می‌کنند یا خیر. سوئیچ ها نباید چسبیده باشند و دکمه ها باید کاملاً کاربردی باشند.

تیغه های دیافراگم را بررسی کنید: قبل از اینکه لنز را روی دوربین خود نصب کنید، تیغه های دیافراگم را از جلو و پشت لنز بررسی کنید - آیا شکل آنها عادی به نظر می رسند؟ اگر یک اهرم دیافراگم در پشت لنز وجود دارد (مانند لنزهای قدیمی نیکون)، اهرم را با دست خود حرکت دهید و ببینید آیا دیافراگم به درستی باز و بسته می شود یا خیر:

آیا اثر روغن روی تیغه های دیافراگم  وجود دارد؟ آیا آنها روان و آزادانه حرکت می کنند؟ اگر لنز دارای دیافراگم الکترونیکی است، همانطور که در زیر توضیح داده شده است باید آن را بر روی دوربین خود آزمایش کنید.

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

حلقه‌های فوکوس و زوم: بسته به مدت استفاده از لنز، حلقه زوم باید مقداری مقاومت داشته باشد، اما هرگز نمی‌تواند لرزان و کاملاً شل شود. اگر چرخاندن آن بسیار آسان است، این حالت ممکن است نشان دهنده آن باشد که این لنز بسیار استفاده شده است و ممکن است برخی از بلبرینگ ها در داخل آن فرسوده شده باشند. خزش حالت زوم لنز را بررسی کنید – لنز های دارای خزش زوم اغلب بسیار کارکرده هستند و اکنون ممکن است وقت آن رسیده باشد که نیاز به تعمیر پیدا کرده باشند. در حالت ایده‌آل، هر دو حلقه فوکوس و زوم باید صاف باشند و مقداری مقاومت داشته باشند. هنگام چرخاندن هر یک از حلقه‌ها نباید هیچ صدای سایشی بشنوید، زیرا ممکن است نشانه‌ای از گرد و غبار یا شن داخل لنز باشد که مطمئناً چیز خوبی نیست. بدیهی است که لنز باید بتواند در کل مقیاس حلقه های فوکوس و زوم حرکت کند. اگر بر روی حلقه فوکوس یا زوم آن فرورفتگی داشته باشد، ممکن است بر دقت و نرمی کار تأثیر بگذارد.

لرزشگیر لنز: در حالی که برخی از لنزها (مخصوصاً لنزهایی که دارای تثبیت کننده تصویر در آنها هستند) به طور طبیعی صدای خاصی از خود تولید می‌کنند، هنوز هم ایده خوبی است که کمی لنز را تکان دهید و مطمئن شوید که نوعی صدای تق تق دیوانه‌وار و شدید از داخل لنز نمی‌شنوید. هیچ قسمتی از لنز و قسمت های داخلی آن نباید شل باشد.

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

3) شرایط عناصر اپتیکال لنز را بررسی کنید

پس از بازرسی فیزیکی لنز، ایده خوبی است که وضعیت عناصر اپتیکال آن را بررسی کنید.

لنز را از نظر قارچ، خراش و گرد و غبار بررسی کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که مقداری نور را به داخل لنز بتابانید (با یک چراغ قوه ساده - حتی نور LED گوشی هوشمند شما نیز کافی است) - هر گونه نقص باید به وضوح قابل مشاهده باشد. خراش‌های کوچک و گرد و غبار جای نگرانی ندارند – این خراش‌ها و گرد و غبارها اتفاق می‌افتند و به ندرت تأثیر قابل توجهی بر کیفیت تصویر به وجود می آورند.

 

با این حال، لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

    آسیب به عناصر جلو و عقب لنز (آسیب به عنصر عقب به ویژه جدی است)

    آسیب به  کوتینگ های لنز

    گرد و غبار بزرگ یا ذرات دیگر داخل لنز

کدر و مات شدن عدسی های لنز

    قارچ / کپک

 

اگر مشکلی در لنز پیدا کردید، در زمان قیمت گذاری آن را مورد ملاحظه قرار دهید . ذرات گرد و غبار و برخی خراش ها مشکلی ندارند ، اما اگر آسیب به عدسی لنز پشتی، آسیب به کوتینگ ها یا هر چیزی مرتبط با قارچ/کپک دیدید، از آن لنز دوری کنید.

 

هنگام خرید لنزهای دست دوم، همیشه دوربین خود را به همراه داشته باشید. از فروشنده بپرسید که آیا اجازه می دهد تا قبل از خرید ؛ لنز را روی دوربین خود نصب کنید و آن را به طور کامل آزمایش کنید تا خیالتان راحت باشد. اگر آنها امتناع کردند، احتمالاً بهتر است از آن فروشنده دوری کنید، زیرا ممکن است سعی کنند چیزی را پنهان کنند.

یکی از دلیل اهمیت آزمایش لنز بر روی دوربین این است که می‌توانید به سرعت متوجه شوید که آیا مشکل احتمالی در رابطه با لنز این وجود دارد یا خیر. یک لنز ممکن است از لحاظ ظاهری کاملاً عادی به نظر برسد، اما ممکن است مشکلات مکانیکی، الکترونیکی و غیره در درون آن وجود داشته باشد که تنها زمانی قابل شناسایی است که روی دوربینی که به درستی کار می کند نصب شده باشد.

همراه داشتن دوربین خود که از سام بودن آن اطمینان دارید نیز مفید است، زیرا برخی از لنزها ممکن است در برخی از بدنه های دوربین خوب عمل کنند و در برخی دیگر چندان خوب عمل نکنند. ما این موضوع را در راهنمای کالیبراسیون لنز خود به تفصیل توضیح داده‌ایم، بنابراین حتماً آن مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که چرا رسیدگی به مشکلات کالیبراسیون AF لنز می‌تواند دردناک باشد.

هنگامی که لنز را روی دوربین خود نصب کردید، دوربین را روشن کنید، آن را روی حالت اولویت دیافراگم قرار دهید و عکس بگیرید. اولین آزمایش این است که مطمئن شوید لنز کار می کند، بنابراین یک عکس سرعت بالا باید مشکلات جدی را نشان دهد. اگر لنز دارای یک موتور فوکوس خودکار است، مطمئن شوید که فوکوس خودکار آن در زمان فوکوس بر روی یک جسم نزدیک و سپس یک شی در دوردست به صورت صحیح کار می کند. اگر در حال آزمایش یک لنز زوم هستید، این کار را برای تمام فواصل کانونی انجام دهید تا مطمئن شوید که فوکوس خودکار در هیچ یک از فاصله های  کانونی قفل نمی شود.

اگر لنز دارای دیافراگم الکترونیکی یا دیافراگم مکانیکی است که از طریق دوربین کنترل می شود، حتما لنز را در دیافراگم های مختلف تست کنید. ترجیحا حداقل دو عکس بگیرید – یکی با دیافراگم باز و دیگری کاملاً بسته شده. تصاویر را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی نوردهی شده اند. اگر تصاویر بسیار روشن یا بسیار تیره ظاهر شوند، دیافراگم این لنز ممکن است نادرست عمل کند.

اگر لنز مورد نظر شما دارای تثبیت کننده تصویر / کاهش لرزش است، حتماً آن را آزمایش کنید. تثبیت‌کننده تصویر (معمولاً یک سوئیچ در کنار لنز) را روشن کنید و در حالی که لنز را در دست گرفته‌اید، عکس بگیرید. مطمئن شوید که تثبیت‌کننده کار می‌کند و هیچ پرش دیوانه‌کننده‌ای از کادربندی در منظره یاب وجود ندارد.

 

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

5) تست های نوری دقیق

این بخشی است که به احتمال زیاد فروشنده را کمی مضطرب می کند، زیرا به ندرت می توان با کسی برخورد کرد که آزمایش دقیق لنز را انجام دهد. با این حال، با توجه به اینکه چه مقدار واریانس ممکن است در لنزها وجود داشته باشد، صرف نظر از اینکه لنز کاملا نو یا استفاده شده باشد من همیشه توصیه می کنم که آنها را به درستی تست کنید. اگر لنز دست دومی که می‌خرید تمام آزمایش‌های قبلی را پشت سر گذاشته است و ظاهر خوبی دارد، این یکی از زمینه‌هایی است که ممکن است در آن به‌شدت شکست بخورد.

بیایید قبل از خرید یک لنز دست دوم، مراحلی را که به شدت توصیه می‌کنم طی کنیم:

    دقت فوکوس خودکار: بررسی این مورد بسیار مهم است. یک بار دیگر، مقاله ما را در مورد نحوه کالیبره کردن لنزها برای درک جزئیات بیشتر را ببینید. ایده اصلی ما این است که روی سوژه‌ای با تنظیمات تنظیم دقیق فوکوس خودکار فوکوس کنید و ببینید که لنز در مقایسه با یک عکس فوکوس شده در نمای زنده، چقدر دقیق فوکوس می‌کند. اگر لنز به دقت فوکوس کند و سوژه واضح به نظر برسد، نمونه خوبی دارید. اگر فوکوس خیلی ضعیف است، ممکن است بخواهید که از خرید آن لنز صرف نظر کنید، مگر اینکه لنزی باشد که آن را به کنسول متصل کرده و بعداً خودتان تنظیم کنید (مانند سری Sigma Art یا لنزهای نسل جدید تامرون که سازگار با کنسول Tap-in) هستند. به طور کلی، اگر لنز نیاز به شماره گیری بیش از 10± در تنظیم دقیق AF داشته باشد، باید برای تنظیم به مرکز خدمات تعمیر دوربین و لنز ارسال شود.

تعمیر دوربین - تعمیر لنز - تعمیر لنز کانن

تست وضوح : قبل از خرید لنز، ابتدا آن را بررسی کنید تا ببینید لنز در کدام دیافراگم و فاصله کانونی بهترین و بدترین عملکرد را دارد. برای مثال، اگر می‌دانید که لنز 70-200 میلی‌متری f/2.8 باید با f/5.6 در تمام فواصل کانونی بسیار شارپ باشد، لنز را تا f/5.6 متوقف کنید و چند عکس در فواصل کانونی مختلف بگیرید و ببینید که آیا این لنز قابلیت دارد یا خیر. ارائه تصاویر واضح (این یک آزمایش مهم برای عکاسان منظره است که به وضوح لبه به لبه در چنین لنزهایی نیاز دارند). مطمئن شوید که دقیقاً از طریق نمای زنده فوکوس کرده اید، تا از هرگونه خطای فوکوس احتمالی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز جلوگیری کنید. شما باید به تفاوت های قابل توجه در وضوح در فواصل کانونی مختلف توجه داشته باشید.

هنگام خرید لنزهای دست دوم تا جایی که می توانید دقیق عمل کنید - در این فرآیند در اعصاب، پول و زمان خود صرفه جویی خواهید کرد. با توجه به میزان تجهیزات دوربین موجود، خرید لنزهای دست دوم یک گزینه عالی برای امروز است – فقط مطمئن شوید که روال خود را به درستی انجام می دهید و به همان اندازه که در خرده فروشان دوربین احساس می کنید، احساس اعتماد به نفس خواهید داشت.

 

خرید خوبی داشته باشید!

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز در ایران

 

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده