سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

بررسی دوربین سونی a7c

در این مقاله قصد دارم اولین دوربین بدون آینه فول فریم مبتدی سونی که Sony A7C است را معرفی کنم. دوربین سونی a7c، در کل دوربین خوبی است، اما ایراداتی نیز دارد که باعث می‌شود در مقایسه با برخی از دوربین‌های دیگر موجود امروز، در توصیه آن مردد باشم.
در واقع، دوربین‌های بدون آینه فول فریم در حال حاضر به طور چشمگیری رایج شده‌اند، زیرا دوربین‌های کانن، نیکون، سونی، پاناسونیک و سیگما همگی با قیمت کمتر از 2000 دلار رقابت دارند. 
بدون هیچ مقدمه دیگری به بررسی سونی A7C می‌پردازم و توضیح می‌دهم که این دوربین برای کدام نوع عکاسی می‌تواند عالی باشد و بسته به نوع انتخاب خود باید به کدام مزایا یا معایب سونی a7c توجه کنید.

 

مشخصات دوربین Sony a7c

دوربین Sony a7c از یک سنسور 24 مگاپیکسلی تمام فریم 2 MP مدل Exmor R BSI برخوردار بوده که عامل اصلی کیفیت بالای فیلمبرداری این دوربین است. از پردازنده تصویر بسیار با کیفیت BIONZ X پشتیبانی می‌کند. این دوربین دارای صفحه نمایش لمسی است که عملکردهای نرم افزاری مختلفی روی آن قرار داده شده است. در دوربین سونی a7c تثبیت کننده تصویری به کار رفته است که لرزش موجود در تصاویر را تا حد امکان کاهش می‌دهد و عکس‌های با کیفیت‌تری ثبت می‌کند. این دوربین قابلیت اتصال از راه دور با استفاده از بلوتوث و وایفای را دارد.
دوربین سونی a7c دارای رزولوشن 6000 در 4000 پیکسل است که این مقدار، کیفیت بسیار بالایی برای یک دوربین بدون آینه محسوب می‌شود. اندازه سنسور دوربین بدون آینه سونی Sony alpha a7C body برابر 35.6 در 238 میلی متر است.
ابعاد این دوربین برابر 124 در 71.1 در 59.7 میلی متر است که همین ابعاد کوچک باعث شده‌اند تا این دوربین، کوچک‌ترین دوربین بدون آینه در دنیا باشد. وزن دوربین بدون آینه سونی a7C برابر با 509 گرم است که این موضوع نیز باعث راحتی در استفاده از این دوربین می‌شود.
جهت اطلاع از قیمت دوربین سونی A7C با نمایندگی دوربین سونی تماس بگیرید. 

تصویر دوربین سونی a7c

دوربین سونی A7C برای چه کسانی مناسب است؟
در یک نگاه، سونی A7C اساسا یک نسخه فول فریم از سونی A6100 یا A6400 سطح پایه است؛ با این تفاوت که این دوربین دارای صفحه نمایش LCD با قابلیت مفصل بندی کامل در سمت (خارج) و IBIS (لرزشگیر) در قسمت داخل است. اما اگر بخواهم صادق باشم سونی a7c، یک نسخه فول فریم از مبتدی‌ترین دوربین سونی است.
همانطورکه پیش‌تر هم اشاره کردم، این دوربین به دلیل وزن پایینی که دارد یکی از سبک‌ترین و جمع و جورترین دوربین‌های فول فریم موجود در بازار است که برای برخی از عکاسان عالی است. با این حال، با خرید دوربین سونی a7c برخی امکانات از جمله کلیدهای فرمان دوگانه، دکمه‌های دوتایی C1/C2 و غیره را از دست می‌دهید.
شما می‌توانید برای تعمیر دوربین خود به نمایندگی تعمیر دوربین سونی در ایران (ایده آل دوربین) مراجعه کنید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. (62999596)


بررسی دوربین Sony a7c (جوانب مثبت و منفی)
به طور کلی اکثر کسانی که از دوربین Sony a7c استفاده می‌کنند از آن راضی بوده و جدای از ارگونومی مبتدی و عدم وجود اسلات کارت دوگانه، جنبه منفی زیادی راجع به این دوربین وجود ندارد. من برای شما جنبه‌های مختلف این دوربین را که نشانگر نقاط قوت و ضعف دوربین سونی a7c است، بررسی کردم که شامل موارد زیر است:


کیفیت تصویر

سنسورهای 24 مگاپیکسلی فول فریم این روزها همه جا هستند و سال‌ها است که همه آن‌ها عالی بوده‌اند. محدوده دینامیکی شگفت‌انگیز، سطح نویز بسیار کم تا ISO های 6400 یا حتی 12800 برای عکس‌های حرفه‌ای و ISO 25600 برای عکسبرداری معمولی‌تر از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.
اگر 24 مگاپیکسل برای شما کافی است، شما عاشق تصاویر Sony A7C خواهید شد. با اینکه این روزها سنسورهای 40 تا 60 مگاپیکسل رایج‌تر و محبوب‌تر شده‌اند، اما واقعا برای اکثر انواع عکاسی ضروری نیست؛ مگر اینکه بخواهید عکس‌هایی که می‌گیرید را در ابعاد بسیار بزرگ چاپ کنید که معمولا این مورد در عکاسی از منظره بسیار رایج است.
رنگ‌هایی که حسگر سونی A7C دارد، اگر اتفاقی عکس خود را با فرمت JPG بگیرید، زیبا هستند و اگر با فایل‌های خام در Adobe Lightroom کار می‌کنید، کاملاً مناسب هستند. (اگر فایل‌های خام را در Capture One باز کنید، بسیار زیبا هستند!)
از نظر ویدیو، A7C کیفیت زیادی را ارائه می‌کند. به دلیل عرض کامل حسگر (نمونه‌برداری بیش از حد از 6K) و گزینه‌های ضبط DRO و S-log، خود ویدیو دارای جزئیات است و محدوده دینامیکی خوبی دارد.

تصویر دوربین a7v

عملکرد فوکوس خودکار

عملکرد فوکوس خودکار بدون آینه سونی بهترین و ساده‌ترین است. فناوری آن‌ها اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد و این تنها با احتساب دوربین‌های فول فریم اصلی E-mount است. این جدیدترین نسل سیستم فوکوس خودکار ترکیبی است که دارای نقاط فوکوس دقیق و قابل اعتماد در سر تا سر منظره یاب است.

 

طراحی و دوام

با وجود اندازه جمع و جور و طراحی ارگونومیک سطح پایه، سونی A7C یک دوربین محکم و بادوام است. این دوربین دارای قاب بدنه فلزی است و در برابر آب و هوا آب بندی شده است. از نظر طراحی نیز تعادل خوبی بین قابل حمل بودن و گرفتن راحت مناسب این دوربین در دست وجود دارد. در دوربین‌های دیگر در این محدوده قیمت، ممکن است دکمه‌ها و صفحه‌های بیشتری داشته باشید، اما ارگونومی راحت |آن را از دست می‌دهید.
از جنبه‌های منفی سونی a7c، باید اشاره کنم که هم صفحه نمایش لمسی LCD و هم EVF (مخفف Electronic View Finder درواقع  نوعی مانیتور رنگی LCD هستند که به عنوان چشمی در دوربین‌های عکاسی بدون آینه استفاده می‌شود) کوچک، کمی در سطح ابتدایی هستند. این دو مورد دو بخشی بودند که سونی تصمیم گرفته است کمی در هزینه خود صرفه جویی کند.

 

قیمت دوربین سونی a7c

قیمت دوربین Sony A7C به دلیل نوسانات قیمت دلار متغیر است و اولویت  این مدل دوربین برای فیلمبرداری می‌باشد. برای اطلاع بیشتر از قیمت‌ها با بخش نمایندگی فروش دوربین سونی 62999596 تماس بگیرید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده