سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

9 دلیل مهم برای تغییر دوربین کانن 5D Mark IV به Canon EOS R5

 

دوربین جدید کانن EOS R5 نه تنها دارای دو درگاه قرار گیری کارت حافظه است بلکه سیستم اتوفوکوس بسیار پیشرفته و قدرت تصویر برداری بالاتری نسبت به تمامی دوربین های رده 5D کمپانی کانن دارد. بدنه تمام فلزی و مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط محیطی نیز از جمله ویژگی های بسیار مهمی هستند که در این دوربین پیشرفته باید به آنها توجه داشته باشیم . در ادامه این مطلب برخی از مهمترین دلایلی که باعث می شوند تا شما دوربین کانن 5D Mark IV خود را به یک دوربین EOS R5 تغییر دهید را بیان نموده ایم .

1 – رزولوشن بالاتر

در دوربین کانن EOS R5 شما نه تنها مگاپیکسل بسیار بالاتری را به دست می آورید بلکه قادر خواهید بود تا از تمامی مزیت های لنز های RF نیز بهره مند شوید. ترکیب لنز های RF به همراه پردازشگر بسیار پرقدرت DIGIC X موجب می شود تا سنسور موجود در دوربین کانن EOS R5 قدرت تصویر برداری بسیار بالاتری را در مقایسه با تمامی دوربین های EOS به وجود آورد. اصلاح حالت آبیراهی کروماتیک با استفاده از ویژگی  های موجود در گزینه تنظیمات Digital Lens Optimizer برای نخستین بار در این دوربین به وجود آمده است .

    

2 – ویزور الکترونیکی با کیفیت بسیار بالا

برای دوربین کانن EOS R5 از یک ویزور الکترونیکی با کیفیت 5.76میلیون نقطه و با قدرت بزرگنمایی 0.76x  استفاده شده است که در مقایسه با ویزور دوربین های کانن 5D Mark IV  رزولوشن بالاتری را به وجود می آورد. تصویر ویزور این دوربین با فریم ریت 120 fps تصویری کاملا واقعی و زنده و شبیه به ویزور اپتیکال دوربین های DSLR می باشد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تصویر موجود در ویزور الکترونیکی دوربین های میرورلس حتی در شرایط کم نور ، کاملا واضح و شفاف می باشد و حتی در زمانی که شما دکمه پیش نمایش عمق میدان را فشار می دهید ، تصویر داخل ویزور دوربین کانن EOS R5 تاریک نمی شود. در زمان های عکاسی فضای باز و محیط های بسیار پر نور که امکان مشاهده تصاویر در صفحه نمایش دوربین وجود ندارد ، ویزور الکترونیکی با شفافیت بسیار بالا امکان مشاهده تصاویر ثبت شده در ویزور را فراهم می آورد.

همچنین در زمان استفاده از ویزور الکترونیکی اطلاعات تنظیمات تصویر و هیستوگرام و تراز الکترونیکی دوربین نیز قابل مشاهده می باشند.

3 – پوشش اتوفوکوس گسترده تر

برای دوربین کانن EOS R5 از سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS AF II استفاده شده است که امکان تشخیص چهره و تعقیب سوژه با پوشش تقریبا 100% x 100% از کادر تصویر را در مود Face Detection + Subject Tracking Priority فراهم می آورد. اگر شما تمایل داشته باشید تا محل نقطه فوکوس را به صورت دستی تعیین نمایید ،‌در ناحیه ای به وسعت 00% (vertical) x 90% (horizontal) از کادر تصویر قادر به انجام اینکار خواهید بود.

همچنین دوربین کانن EOS R5 به لطف برخورداری از سیستم EOS iTR AF X که مبتنی بر فناوری یادگیری هوش مصنوعی است ، قدرت تشخیص سوژه بسیار بالاتری را ارایه می دهد. با استفاده از این سیستم ، تشخیص چهره ، چشم و بدن سوژه برای انسان ، حیوان و پرنده ها به وجود آمده است .

4 – پشتیبانی از کارت های حافظه سرعت بالا

به همراه یک دوربین کانن EOS R5  از هر دو نوع کارت حافظه CFexpress Type B و UHS-II SD می توان استفاده نمود و این در شرایطی است که هر دو این کارت ها سرعت نوشتن بسیار بالاتری را نسبت به کارت حافظه CF (UDMA7) در دوربین EOS 5D Mark IV فراهم می آورند. در واقع با استفاده از این کارت های حافظه ، دیگر به زمان انتظار برای تخلیه بافر دوربین نیازی وجود نخواهد داشت . سرعت خوانش بسیار بالا در این دوربین همچنین به معنای آن است که انتقال فایل های پرحجم میان دوربین و کامپیوتر نیز با سرعت بسیار بالاتری انجام می شود.

5- صفحه ال سی دی کاملا بازشونده و چرخان

در زمان کار با یک دوربین میرورلس شما به مقدار زیادی به عکاسی و تصویر برداری با صفحه نمایش دوربین وابسته خواهید بود و از این روی ، وجود یک صفحه نمایش بازشونده و کاملا چرخان یک مزیت بسیار عالی برای شما به شمار خواهد آمد. دوربین کانن EOS R5 به شما این امکان را میدهد تا به صورت کاملا آزاد و راحت موقعیت ها و زاویه دید های متفاوتی را در زمان کار با دوربین ، تجربه کنید. این ویژگی به همراه استابیلایزر داخل بدنه با قدرت 8 استاپ کاهش لرزش تصویر ، به شما اجازه می دهد تا با دوربین روی دست ، به راحتی از صفحه ال سی دی استفاده کنید.

6 – استابیلایزر داخلی بدنه

دوربین کانن EOS R5 به همراه EOS R6 اولین دوربین های ساخت کانن هستند که دارای استابیلایزر داخلی بدنه پنج محوره می باشند و زمانی که از لنز های RF استابیلایزر دار به همراه  این دوربین ها استفاده می کنید دو سیستم تثبیت کننده تصویر به همراه هم تا هشت استاپ کاهش لرزش تصویر را فراهم می آورند.

7- برخورداری از 8 روش اتوفوکوس

در دوربین کانن EOS R5 نواحی اتوفوکوس بسیار بیشتری در مقایسه با EOS 5D Mark IV وجود دارند که این موارد نیز امکان انعطاف پذیری بسیار بالاتری را در زمان عکاسی از سوژه های مختلف به وجود می آورند. در این دوربین دقت اتوفوکوس در مود AI-Servo بسیار بالاتری از تمامی مدل های 5D می باشد.

8- حالت تشخیص چهره بسیار پیشرفته

در حالیکه دوربین کانن EOS 5D Mark IV تنها قادر به تشخیص چهره انسان است اما دوربین EOS R5 نه تنها چهره انسان ؛ بلکه چشم و سر انسان به همراه چشم ،چهره و بدن سگ ، گربه و پرندگان را به آسانی تشخیص می دهد . این پیشرفت بسیار قابل ملاحظه به لطف سیستم EOS iTR AF X به عنوان یک الگوریتم اتوفوکوس کاملا جدید ، به وجود آمده است . این سیستم از قابلیت یادگیری عمیق برخوردار است و با توجه به این پیشرفتها عکاسی از سوژه های دارای حرکت را بسیار آسانتر نموده است .

9- بهره گیری از اتوفوکوس حتی در F/22

سنسور اتوفوکوس موجود در دوربین EOS 5D Mark IV پشتیبانی فوکوس تا دیافراگم F/8 را به وجود می آورد که تنها برای استفاده به همراه لنز های پرایم سوپر تله فتو مناسب می باشد. در دوربین کانن EOS R5 سیستم اتوفوکوس تا دیافراگم F/22 نیز قابل استفاده است و اگر شما از یک مبدل حالت تله مثل Extender RF 2x با یک لنز RF800mm f/11 IS STM استفاده کنید ؛ همچنان سیستم اتوفوکوس را در دسترس خواهید داشت .

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین کانن در ایران

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده