سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

بررسی ویژگی های لنز سیگما Sigma 24mm F2 DG DN C

 

لنز سیگما Sigma 24mm F2 DG DN C یکی از جدید ترین محصولات سیگما در رده لنز های پرایم میان رده به شمار می آید . علامت 'C' بر روی بدنه این لنز به معنای آن می باشد که این محصول به رده محصولات 'Contemporary' کمپانی سیگما تعلق داشته و از لحاظ قیمت ، اندازه بدنه و عملکرد و کارایی ؛ حالت هایی از تعادل را در آن به وجود آورده اند .

نمایندگی تعمیر دوربین و لنز

استفاده از گزاره حروف DN بر روی بدنه این لنز نیز به معنای آن می باشد که این محصول دارای طراحی  'digital native' است و بنابر اعلام کمپانی سیگما محصولات DN به طور خاص برای استفاده به همراه دوربین های میرورلس طراحی می شوند . همچنین بنا بر اعلام کمپانی سیگما ، لنز Sigma 24mm F2 DG DN C برای دوربین های سونی با مانت E , L و سایر برند های دیگر که دارای مانت لنز مشابه هستند ، قابل استفاده می باشد.

نمایندگی تعمیر دوربین و لنز

لنز سیگما Sigma 24mm F2 vs 24mm F3.5

لنز سیگما 24mm F2 DG DN C به عنوان یک محصول سریعتر و با بدنه ای بزرگتر نسبت به مدل 24mm F3.5 DG DN C ارایه می شود . در درون بدنه این لنز از عناصر اپتیکال پیچیده تری استفاده شده است به گونه ای که 13 المنت در 10 گروه شامل یک المنت FLD ، دو المنت SLD و دو المنت نیمه کروی ،‌برای فرمولاسیون اپتیکال این لنز در نظر گرفته شده اند.

لنز سیگما Sigma 24mm F2 vs 24mm F3.5 دارای حداقل فاصله فوکوس دهی طولانی تری بوده  و در فاصله کانونی 24 میلیمتر ، تصاویری با بزرگنمایی 1:6.7 را به وجود می آورد. این لنز دارای عملکرد اپتیکال بسیار بهینه شده ای است و حالت های لنز فلیر و کوما در آن به حداقل ممکن کاهش داده شده اند و از این روی این لنز یک محصول ایده آل برای عکاسی نجومی و عکاسی از آسمان شب به شمار می آید .

نمایندگی تعمیر دوربین و لنز

بدنه لنز سیگما Sigma 24mm F2 vs 24mm F3.5 دارای ساختار تماما فلزی است و و همانند سایر لنز های پرایم با کیفیت ساخته شده توسط سیگما از یک هود گلبرگی فلزی نیز بر روی المنت ابتدایی آن نیز استفاده شده است .

ساختار فلزی بدنه لنز به همراه طرح دیافراگم کاملا مدور آن موجب شده است این محصول با وزن بدنه 365 گرم ، دومین لنز سنگین وزن 24mm F2 و دومین لنز بلند مانت L در دهانه 72 میلیمتر به شمار می آید .

نمایندگی تعمیر دوربین و لنز

کنترل ها و ساختار بدنه

این محصول اگر چه یکی از بزرگترین لنز های  24mm F2 می باشد اما هنوز هم آنرا باید یک لنز کوچک و کم حجم به شمار آورد که به راحتی به همراه دوربین های Sigma fp قابل استفاده می باشد . همچنین بر روی بدنه این لنز فضای کافی برای قرار گیری حلقه فوکوس و حلقه تنظیم دیافراگم به وجود آمده است . همچنین در قسمت پشتی حلقه های کنترل ، یک فضای مناسب برای قرار گیری سوئیچ MF/AF نیز در نظر گرفته شده است .

نمایندگی تعمیر دوربین و لنز

حلقه تنظیم دیافراگم این لنز دارای یک موقعیت نشانه گذاری شده با 'A' می باشد و با استفاده از این امکان کاربر قادر خواهد بود تا کنترل دیافراگم لنز به صورت خودکار را به بدنه دوربین واگذار نماید .در قسمت انتهایی لنز از یک واشر لاستیکی برای جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و غبار به درون بدنه آن استفاده شده است .

لنز سیگما 24mm F2 DG DN C با قیمت 639 دلار در بازار های جهانی در دسترس علاقمندان قرار خواهد داشت .

 

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز

 

 

لینکهای مفید :

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن

آشنایی با بخش تعمیر دوربین نیکون

آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده