سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

4 نکته بسیار مهم برای عکاسی در طبیعت در ایام نوروز

بسیاری از عکاسان حرفه ای ؛ در ایام سفر و سال نو تمایل دارند تا از مناظر طبیعی عکاسی کنند . به دست آوردن یک عکس بسیار عالی از یک منظره طبیعی ؛ به میزان زیادی به قدرت و مهارت عکاس در به دست آوردن یک ترکیب بندی منحصر به فرد ؛ بستگی دارد .عکاسی از مناظر طبیعی ؛ به طور ساده  نمایش یک منظره طبیعی در صحیح ترین حالت ممکن است و برای ثبت صحیح آنها مسلما قوانین و دستورالعمل هایی وجود دارند که باید به آنها توجه نمود .

تعمیر دوربین کانن

1 – زاویه دید

توجه به زاویه دید دوربین ؛ یک مسئله بسیار مهم در عکاسی از مناظر طبیعی به شمار می آید . و اگر تمایل دارید تا یک عکس منحصر به فرد را به دست بیاورید ؛ می بایست تا حد امکان تمامی جزئیات یک منظره را در درون کادر خود جای دهید .

در صورتی که شما از یک لنز مناسب برای عکاسی از طبیعت استفاده نکنید ؛ به دست آوردن یک زاویه دید مناسب ممکن است کمی دشوار باشد . به عنوان مثال ؛ لنز  های زوم استاندارد در عکاسی از مناظر طبیعی ؛ از توانایی چندانی برخوردار نیستند .

علاوه  بر یک دوربین DSLR حرفه ای ، برای عکاسی از طبیعت یک لنز واید انگل نیز جزو ابزار  های ضروری به شمار می آید . به طور معمول لنز  هایی که فاصله کانونی 14 تا 35 میلیمتر را به وجود می آورند ، ابزار  هایی مطلوب برای عکاسی در طبیعت محسوب می شوند .

تعمیر دوربین نیکون

 

2 – زمان  عکاسی

این نکته نیز بسیار مهم می باشد .بهترین زمان ها برای عکاسی از مناظر طبیعی ؛ ساعت های بعد از طلوع آفتاب و یا دقایقی قبل از غروب آفتاب می باشند .در ساعت های تابش شدید و مستقیم نور آفتاب ؛ خطر به وجود آمدن بازتاب های ناخواسته و از بین رفتن حالت رنگ ها ؛ یک مسئله آسیب رسان است .

 البته با استفاده از یک فیلتر پلاریزه ، بسیاری از این مشکلات را می توان برطرف نمود اما در هر صورت به این نکته نیز توجه داشته باشید که فیلتر پلاریزه ؛ تنها از مقدار نور وارد شونده به سنسور می کاهد .

تعمیر دوربین سونی

 

3 – سوژه های موجود در پیش زمینه

نسبت به استفاده از سوژه های موجود در پیش زمینه نیز دقت لازم را داشته باشید . با توجه به نوع صحنه و نوع کادر بندی ؛ عناصر موجود در پیش زمینه را نیز در خدمت کادر بندی و ترکیب بندی عکس خود قرار دهید . این امر موجب افزایش و تقویت عمق میدان دید در عکس نیز خواهد شد .

 

 

4 – خطوط هدایت گر

این یک تکنیک ویژه در ترکیب بندی از مناظر طبیعی است .راهها ؛ خطوط درختان ؛ رودخانه ها و ... همگی عواملی هستند یک حالت ورود و خروج از تصویر را به نمایش می گذارند و البته قادرند تا در امتداد خود چشم مخاطب را به سمت سوژه اصلی ؛ هدایت کنند . 

خطوط قادرند تا چشم مخاطب را مدت زمان بیشتری در تصویر نگه دارند و تمام عناصر موجود در تصویر را مدت زمان بیشتری در معرض دید او قرار دهند .

 

تعمیر دوربین

تعمیر دوربین کانن

تعمیر دوربین نیکون

تعمیر دوربین سونی

 

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده