سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

روش استفاده از بوکه های رنگی در پیش زمینه عکس پرتره

 

آیا تا به حال به استفاده از رنگهای بیشتر در درون عکسهای پرتره خود فکر کرده اید ؟

یکی از تکنیک های رایج برای افزودن رنگها به درون کادر تصویر آن است که مقدار زیادی از بوکه های رنگی را در پیش زمینه تصویر خود به وجود آوریم . در این مقاله ، روش افزودن رنگها در ترکیب بندی عکسهای پرتره را مورد اشاره قرار می دهیم .

در تصویر بالا ، تنالیته رنگ صورتی در پیش زمینه تصویر با استفاده از گلها و گیاهان موجود در لوکیشن عکاسی به دست آمده اند . این رنگ ها ، در موقعیت مورد عکاسی وجود داشته اند و حالت صورتی آنها به شکل یک فیلتر افزودن رنگ در زمان عکاسی عمل نموده است.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر دوربین

وسایل مورد نیاز برای انجام این تکنیک : یک لنز سریع با دیافراگم باز ( یک لنز پرایم تله فتو متوسط )‌

برای به وجود آوردن یک افکت بوکه ای بسیار قوی ،‌شما به یک لنز سریع که دارای دیافراگمی نسبتا باز می باشد ، نیاز خواهید داشت . این لنز ها قادرند تا عمق میدان موجود در عکس را به مقدار زیادی کاهش دهند . لنز های تله فتو در به دست آوردن یک عمق میدان بسیار محدود موثر می باشند و برای انجام این تکنیک نیز ، یک لنز تله فتو متوسط برای انجام کار شما بسیار مناسب خواهد بود . در اینجا و برای این تصویر از یک لنز کانن EF85mm ( پرایم تله فتو متوسط ) استفاده شده است.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر دوربین

1 – موقعیت و محل قرار گیری بوکه ها را در صفحه نمایش دوربین بررسی کنید .

برای به دست آوردن بهترین حالت از محو شدن سوژه در پیش زمینه تصویر ، تا حد امکان به گل ها و گیاهان موجود در پیش زمینه سوژه نزدیک شوید. با استفاده از گزینه Live View در دوربین عکاسی خود ، شیوه محو شدن سوژه ها در پیش زمینه تصویر را به دقت می توانید کنترل نمایید .

حتما مواظب باشید تا بوکه هایی که در پیش زمینه تصویر ایجاد می شوند در موقعیت مناسبی قرار داشته باشند. قرار گرفتن بوکه ها در لبه های تصویر تاثیر خوشایندی ایجاد نمی کنند اما در هر صورت قرار گرفتن بوکه ها در قسمت های میانی تصویر که با سوژه اصلی تداخل ایجاد می کنند نیز چندان رضایت بخش نخواهد بود.

اگر سوژه هایی که در پیش زمینه قرار می گیرند در فاصله مناسبی از دوربین قرار نداشته باشند ، تصویر بوکه آنها از حالت مناسبی برای ایجاد یک فیلتر رنگی در درون تصویر برخوردار نخواهد بود.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر دوربین

2 – یک محل مناسب پر از گل و گیاه را انتخاب کنید .

برای به وجود آوردن یک فیلتر رنگی بسیار قوی در پیش زمینه تصویر خود ، شما نیاز دارید تا دسته متراکمی از گل ها و گیاهان را در پیش زمینه تصویر خود قرار دهید . متراکم بودن گل ها در پیش زمینه تصویر موجب ایجاد یک فیلتر رنگی قوی تر در درون تصویر شما خواهد شد .

نکته مهم : از به وجود آمدن فضاهای بسیار خالی در درون کادر و در ناحیه قرار گیری بوکه ها خودداری کنید . سوژه خود را در موقعیتی قرار دهید که بوکه های رنگی به صورت دقیق در پیش زمینه آن ایجاد شوند و فضای مناسبی برای قرار گیری چهره و بدن سوژه وجود داشته باشد. همانگونه که به پیش زمینه دقت می کنید ، از اهمیت پس زمینه تصویر خود نیز غافل نباشید.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر دوربین

گزینه Face + Tracking AF را فعال کنید .

در زمان عکاسی پرتره با استفاده از صفحه نمای زنده تصویر خود ، دوربین را در وضعیت اتوفوکوس Face + Tracking AF قرار دهید. در این شرایط دوربین به صورت خودکار چهره سوژه را شناسایی نموده و بر آن فوکوس می کند.

نکات نهایی

تا جایی که می توانید بوکه هایی کاملا نرم و محو به دست آورید .

از رنگ های گرم در پیش زمینه استفاده نموده و رنگ های سرد تر را در پس زمینه تصویر و سوژه خود قرار دهید.

عکاسی با استفاده از گل ها را در زمانی انجام دهید که در تازه ترین شکل خود قرار دارند.

حالتهای تعادل میان سوژه ، پیش زمینه ، پس زمینه و بوکه های ایجاد شده در ترکیب تصویر خود را به خوبی رعایت کنید .

 

لینک مفید : آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن - نمایندگی تعمیر دوربین

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده