سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

از کجا دوربین بخریم ؟


 

یکی از سئوالات اصلی که بسیاری از هنرجویان عکاسی و بسیاری از علاقمندان به هنر عکاسی مطرح می کنند این است که از کجا باید دوربین بخرم و یا اینکه برای خرید دوربین و تجهیزات بهترین بازار کجاست ؟

در کنار این سئوال ، همواره این مسئله مطرح است که بهترین راهنمایی ها و اطلاعات برای خرید دوربین ، خرید لنز و خرید تجهیزات عکاسی را از کجا باید به دست بیاوریم .

در این مقاله تلاش می کنیم تا بهترین راه ها برای به دست آوردن اطلاعات صحیح و مطمئن در زمان خرید دوربین ، لنز و تجهیزات عکاسی را معرفی نماییم . اگر قبلاً تصمیم خود را برای خرید دوربین و لنز گرفته‌اید، اما هنوز نمی‌دانید که آیا باید آن را باید به صورت آنلاین خریداری کنید و  یا در یک فروشگاه محلی نسبت به خرید اقدام کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید زیرا ممکن است بتوانیم به شما کمک کنیم تا در هزینه شما صرفه‌جویی شود.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

از کجا دوربین بخریم - فروشگاه محلی یا آنلاین / اینترنتی؟

 

منابع مختلفی برای خرید دوربین / تجهیزات عکاسی و لوازم جانبی مرتبط با آنها  وجود دارد، اما در اینجا سه روش اصلی خرید و فروش دوربین و لوازم عکاسی را مورد اشاره قرار می دهیم .

     یک فروشگاه دوربین / لوازم الکترونیکی محلی

     یک فروشگاه اینترنتی

     یک سایت حراج آنلاین ( مانند سایت های آگهی و تبلیغات )‌

 

پیش از این توضیح داده ایم که برای خرید یک دوربین یا لنز دست دوم از چه راه هایی می توانید اقدام کنید و به طور خاص روشهای آنرا شرح داده ایم .  شما باید تصمیم بگیرید که آیا قصد خرید یک دوربین نو و آکبند را دارید و یا اینکه برای ارتقا تجهیزات خود از دوربین های کارکرده و دست دوم نیز می توانید استفاده کنید . اتخاذ این تصمیم و دستیابی به یک جمع بندی در رابطه با آن به عهده شما می باشد.

یک نکته قابل توجه - اگر دوربین یا لنز دست دومی بخرید، در بیشتر موارد این احتمال وجود دارد که خدمات بیمه و گارانتی دوربین به شما انتقال داده نشود . توصیه می کنیم که در زمان خرید هر یک از تجهیزات عکاسی حتما نسبت به در اختیار گرفتن خدمات بیمه و گارانتی دوربین خود اطمینان حاصل نمایید.

بنابراین از کجا باید دوربین بخریم ؟ این تصمیمی است که به بحث و بررسی بیشتری نیاز دارد و در این رابطه موارد و نکات بیشتری را باید مورد توجه قرار دهیم .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

مزیت ها و معایب خرید دوربین از یک فروشگاه محلی

مزایای فروشگاه محلی:

     کارکنان مفید – یک فروشگاه دوربین که نزدیک به محل زندگی شما می باشد و شما احتمالا چندین بار به دلایل مختلف به آن مرجعه کرده اید ، ممکن است دارای کارکنان فروش واجد شرایطی باشد که می توانند به شما کمک کنند و به بسیاری از سوالات شما در مورد دوربین ها، لنزها و سایر لوازم جانبی پاسخ دهند (در فروشگاه های بسیار بزرگ که انواع مختلفی از لوازم الکترونیکی را به فروش می رسانند به طور معمول این اطلاعات در دسترس نمی باشند).

در یک فروشگاه کوچک محلی این احتمال وجود دارد که بتوانید قبل از خرید دوربین و تجهیزات مورد خرید خود را امتحان کنید - می‌توانید برخی از تجهیزات را قبل از خرید ببینید، لمس کنید و حتی آنها امتحان کنید.

خرید فوری – اگر کالایی که به دنبال آن هستید در این فروشگاه کوچک موجود است، می توانید آن را در همان روز دریافت کنید.

بازگشت / تعویض فوری - اگر مشکلی در تجهیزات خریداری شده شما وجود  داشته باشد، می توانید ظرف کوتاهی آن را بازگردانید یا تعویض کنید (بسته به سیاست بازگشت فروشگاه).

معاملات عالی – گاهی اوقات، فروشگاه‌های محلی به‌خصوص اگر لازم باشد قفسه‌های خود را خالی کنند یا از کار خارج شوند ، ممکن است تخفیف‌ها و حراج هایی فوق‌العاده داشته باشند،.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

معایب فروشگاه محلی:

درصد بگیر هستند - در حالی که داشتن یک فروشنده خوب که می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند ممکن است یک مزیت باشد، همچنین این احتمال وجود دارد که آنها سعی کنند شما را متقاعد کنند که یک محصول گران قیمت تر را خریداری کنید که لزوماً به آن نیاز ندارید. آنها همچنین ممکن است سعی کنند لوازم جانبی اضافی، فیلترها، گارانتی طولانی مدت و غیره را به شما بفروشند. این به این دلیل است که اکثر فروشندگان، به ویژه در فروشگاه های تخصصی عکاسی و فروشگاه های بزرگ لوازم الکترونیکی، از فروش پورسانت دریافت می کنند. بنابراین، شما هر چه بیشتر بخرید، آنها دستمزد بیشتری دریافت می کنند.

قیمت‌های بالاتر - فروشگاه‌های محلی به ندرت قیمت‌های خوبی برای تجهیزات دوربین دارند، زیرا بیشتر چیزی که می‌فروشند «MSRP» (قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی کمپانی سازنده) است.

عدم تمرکز در خرید - با دیدن مجموعه وسیعی از وسایل و لوازم جانبی، شما ممکن است قربانی ترفند های بازاریابی  فروشندگان شوید و قبل از ورود به فروشگاه، بیش از آنچه در نظر داشتید پول خرج کنید.

 

 

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی

 

مزایای فروشگاه اینترنتی:

قیمت‌های عالی – در اینترنت رقابت سخت زیادی در رابطه با محصولات و تجهیزات عکاسی وجود دارد و شرکت‌هایی که با سود زیاد سر و کار دارند ، می‌توانند قیمت‌ها و مشوق‌های بهتری را ارائه دهند. همچنین هزینه سربار کمتری برای راه اندازی یک تجارت آنلاین وجود دارد زیرا در این شرایط فروشگاه ها نیازی به استخدام فروشندگان گران قیمت و پر هزینه ندارند.

بررسی محصول – بررسی آنلاین محصول مزیت بزرگ دیگری است زیرا می توانید قبل از خرید هر محصول ، نظر دیگران را در مورد آنرا بدانید. بسیاری از فروشگاه های  آنلاین این امکان را فراهم می‌کنند که خریداران و کاربران نظرات خود در رابطه با محصولات مختلف را ارایه دهند و با استفاده از این روش محصولات را رتبه‌بندی کنند. قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید هر محصول ، شما این موقعیت را خواهید داشت تا نظرات و تجربیات دیگران در رابطه با آن محصولات را بدانید و از آنها آگاه باشید .

سیاست‌های بازگشت/ بازپرداخت بهتر– برخی از فروشگاه‌های تخصصی عکاسی آنلاین، سیاست‌های بازگشت/بازپرداخت و پشتیبانی مشتری بسیار بهتری نسبت به فروشگاه‌های محلی دارند.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

معایب فروشگاه اینترنتی:

هزینه های حمل و نقل و بیمه - در حالی که بسیاری از فروشگاه های آنلاین دارای ارسال رایگان برای اقلام انتخابی هستند، شما همچنان باید هزینه حمل و نقل/بیمه را برای سایر اقلام خریداری شده بپردازید. شما باید در مورد هزینه های حمل و نقل بسیار احتیاط کنید زیرا ممکن است برخی از شرکت ها محصولی را با قیمت کمتری تبلیغ کنند و آن را در هزینه های حمل و نقل جبران کنند.

کلاهبرداری – متأسفانه، اینترنت پر از کلاهبردارانی است که دوربین ها و لنزها را با قیمت های فوق العاده خوب تبلیغ می کنند که در برخی از مواقع این قیمت های بیش از اندازه فریبنده هستند. اگر از یک فروشگاه جعلی و غیر معتبر خرید کنید آنها می توانند اطلاعات شخصی و اطلاعات کارت اعتباری شما را سرقت کنند.

فوری نیست - پس از ثبت سفارش، باید منتظر بمانید تا سفارش شما انجام شود و پس از پردازش /  کارلای خریداری شده ارسال شود. سپس باید منتظر بمانید تا بسته به دست شما برسد.

تأخیر در پردازش و ارسال - برخی از شرکت‌ها آنقدر مشغول پردازش خریدهای آنلاین هستند که ممکن است سفارش شما برای چند روز در نوبت پردازش باقی بماند و به خصوص در دوره تعطیلات این اتفاق بسیار رخ می دهد . علاوه بر این، ممکن است به دلیل وجود شرایط آب و هوای نامناسب و یا هرگونه عامل پیش بینی نشده دیگر ، حمل و نقل کالای خریداری شده با مشکل مواجه شود .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

بازگشت/تعویض در زمان طولانی‌تر – اگر مشکلی در محصولی که خریداری کرده‌اید پیش آمد، باید آن را به شرکت بازگردانید، سپس منتظر بمانید تا شرکت کالای شما را پردازش کند و واحد جایگزینی را پس بگیرد، که ممکن است تا دو هفته یا بیشتر طول بکشد.

 

توصیه ما

امروزه  تقریباً بسیاری از کالاها به صورت آنلاین خریداری می شوند ، زیرا فروشگاه های آنلاین معمولاً قیمت‌های بهتر، پشتیبانی عالی از مشتری را ارایه میدهند و با پیشرفت تکنولوژی های آنلاین به خصوص در دوره ای مثل همه گیری بیماری کرونا خرید از یک فروشگاه آنلاین با ریسک کمتری همراه می باشد. اکثر خرده فروشان آنلاین امروزه محصولات خود را به صورت رایگان ارسال می کنند، و نهایتا می توان انتظار داشته باشیم که بسته و کالای خریداری شده در ظرف مدت 2 تا 3 روز کاری به دست خریدار برسد، که این حالت زیاد مشکلی را به وجود نمی آورد.

 در مواردی معدود که فوراً به خرید یک کالا نیاز دارید، مراجعه به یک فروشگاه محلی برای خرید موارد ضروری ، گزینه ای مناسب به نظر می رسد.

از نظر کلاهبرداری، اگر معامله ای را دیدید که بیش از حد خوب به نظر می رسد ، آن را نخرید. شرکت های آنلاین زیادی وجود دارند که  دوربین ها و لنزها را با نصف قیمت یا کمتر تبلیغ می کنند. تجهیزات عکاسی مانند لوازم الکترونیکی معمولی نیستند تا  یک خرده فروش بتواند قیمت بسیار متفاوتی با دیگری داشته باشد. بیشتر قیمت تجهیزات عکس توسط تولید کنندگان و کمپانی  های بزرگ تنظیم می شوند واگر شما قیمتی که مشاهده می کنید بسیار کمتر از هر یک از وب سایت های معتبر و سایت های بین المللی می باشد ، به احتمال زیاد با یک کلاهبردار سر و کار دارید.

در اینجا لیستی از فروشگاه های آنلاین تأیید شده و قابل اعتماد وجود دارد که بری استعلام قیمت بین المللی تجهیزات عکاسی و لوازم جانبی آنها می توانید از این سایت ها استعلام بگیرید .

    B&H Photo Video – یکی از بزرگترین فروشگاه های عکس/فیلم در جهان که در خارج از نیویورک واقع شده است. این سایت اطلاعات کامل و دقیقی را در رابطه با محصولات عکاسی و تصویر برداری ارایه می دهد و قیمتهای ذکر شده در آن ، همان قیمت اصلی و بین المللی محصولات عکاسی می باشند.

Adorama – یکی دیگر از فروشگاه های آنلاین بزرگ با خدمات و پشتیبانی عالی به مشتریان در خارج از کشور است . این سایت  دومین سایت برتر فروش بین المللی محصولات عکاسی است و قیمت آنها معمولاً با B&H برابری می کند.

آمازون – آمازون را همه می شناسند، زیرا یک شرکت عالی با قیمت های عالی است. هر چند مراقب برخی از فروشندگان متفرقه که ادعای همکاری با آمازون دارند باید باشید .

 

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

 

اگر به هر دلیل ( عدم آشنایی با زبان انگلیسی و یا نیاز به مشاوره بیشتر در رابطه با خرید دوربین ) نتوانستید از اطلاعات بیان شده در سایت های فوق استفاده کنید ، شرکت ایده آل دوبین همواره آماده ارایه مشاوره رایگان خرید دوربین و لنز و تجهیزات عکاسی برای شما می باشد.

تنها کافی است تا با شماره تلفن های ایده آل دوربین تماس حاصل نمایید و با بخش فنی و یا کارشناسان خبره بخش فروش دوربین این مجموعه صحبت کنید تا دقیق ترین اطلاعات را در رابطه با محصولات عکاسی و تصویر برداری را به صورت رایگان به دست آورید .

همچنین اگر تمایل دارید تا به صورت حضوری ، نسبت به خرید دوربین و خرید لنز و تجهیزات عکاسی اقدام نمایید ، بخش فروشگاه لوازم عکاسی این مجموعه خدمات گسترده ای را به شما ارایه می دهد .

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین – نمایندگی تعمیر دوربین و لنز و تجهیزات عکاسی در ایران

 

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن

آشنایی با بخش تعمیر دوربین نیکون

آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

 

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده