سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

مزیت های دوربین کانن canon EOS 6D MK II برای عکاسی از کودکان

در میان سبک های مختلف عکاسی ؛ ژانر عکاسی از کودکی یکی از زمینه های دشوار و چالش برانگیز است و عکاسی در این سبک به مهارت های خاصی نیاز دارد .

بنابراین تمامی عکاسان دراین ژانر همواره  در پی دست یافتن به روشها وابزار هایی برای آسانتر نمودن چالش های پیش روی در عکاسی از کودکان هستند. اگر به صورت حرفه ای به انجام عکاسی از کودکان می پردازید و تمایل دارید تا در این حوزه به یک سطح پیشرفته تر ارتقا پیدا کنید ؛ استفاده از دوربین Canon Eos 6D Mark II را به شما پیشنهاد نموده و  در این مقاله به دلایل مناسب بودن این دوربین برای عکاسی از کودکان را مورد اشاره قرار می دهیم .

تعمیر دوربین کانن

1 – مزیت فول فریم

عکاسانی که تجربه کار با یک دوربین کراپ را به دست آورده اند ؛ در هنگام کار با یک دوربین فول فریم همانند  Canon Eos 6D Mark II  به سرعت متوجه این  موضوع پی خواهید برد که با این دوربین ها فضای بیشتری را کادر بندی و ترکیب بندی در عکس به دست می آورید .

توانایی آن برای عکاسی در محیط های کم نور دومین مزیت استفاده از یک دوربین فول فریم  می باشد .زیرا وجود یک سنسور های بزرگتر به طور معمول موجب دستیابی با نور بیشتر گردیده و بنابراین  دوربین از یک سح حساس بزرگتر برای دریافت نور برخوردار است این یک گزینه و امکان بسیار عالی برای عکاسی در شرایط مختلف به شمار می آید .

به هنگام عکاسی از کودکان و به خصوص در محیط های کم نور همچون فضاهای داخلی  , با استفاده از  یک دوربین Canon Eos 6D Mark II به اسانی می توان از حساسیت ایزو تا 10000 استفاده نمود و در عین حال نگرانی از بابت تشکیل نویز در درون عکس ها نداشته باشید .

بنابراین با استفاده از این امکان و عدم استفاده از نور مصنوعی به شما همواره می توانید عکس هایی واقعی تر با حالت هایی واقعی در محیط های داخلی داشته باشید ..

تعمیر دوربین کانن

 

2 – اندازه بدنه دوربین

یکی از عمده ترین تفاوت های موجود میان دوربین های کراپ و فول فریم اندازه و حجم بدنه این دوربین ها است به گونه ای که یک معمولا دوربین فول فریم از یک  بدنه بزرگتر و سنگین در مقایسه با دوربین های کراپ  برخوردار است .

بنابراین این نکته نیز طبیعی است که دوربین  های فول فریم هزینه نسبتا گران تری نیز دارند . دوربین Canon Eos 6D Mark II  یکی از سبکترین و کوچکترین دوربین های فول فریم  DSLR است . به سبب وزن و حجم کمتر این دوربین در مقایسه با سایر دوربین های فول فریم ؛ این موقعیت را برای عکاسان حرفه ای فراهم می آورد تا ابزار و تجهیزات جانبی بیشتری را با خود به همراه داشته باشد . به عنوان مثال به همراه بدنه فول فریم و کوچک 6D Mark II می توانید یک لنز 40mm f/2.8 نیز داشته باشید .با استفاده از این لنز به آسانی می توانید از تمامی حالت های نور موجود در محیط با سرعتی نسبتا بالاتردر مقایسه با لنز های زوم ، استفاده نمایید .

تعمیر دوربین کانن

3 – صفحه نمایش چرخان

پیش از این یکی از عمده ترین معایب موجود در دوربین های فول فریم ؛ عدم استفاده از صفحه نمایش چرخان بر روی بدنه آنها می بود .این ویژگی دوست داشتنی به EOS 6D Mark II افزوده شده است . و وجود یک یک صفحه نمایش گردان به عکاس این موقعیت را می دهد تا زوایای دید متفاوتی را  برای عکاسی به دست آورد .

تعمیر دوربین کانن

4 – فوکوس خودکار

کودکان سوژهایی به شدت  متحرک برای دوربین به  هستند و  بنابراین در فوکوس قرار دادن آنها همیشه می تواند یک امر چالش بر انگیز برای عکاسان است .اگر شما به طور معمول از یک نقطه فوکوس برای عکاسی استفاده می کنید ، این حالت بیشتر برای سوژه هایی مناسب است که بدون حرکت بوده و در مقابل دوربین در یک وضعیت کاملا ثابت قرار می گیرند .

دوربین  EOS 6D Mark II دارای یک سیستم اتوفوکوس 45 نقطه ای است و با استفاده از حالت Zone AF می توان محدوده بیشتری را تحت پوشش اتوفوکوس دوربین قرار داد .این حالت ها به طور خاص برای کودکان که معمولا دارای حرکت هستند مناسب می باشند و با استفاده از حالت های مختلف نواحی اتوفوکوس ؛ افزایش دادن ناحیه تحت فوکوس موثر ؛ میتوان تصاویری با شارپ بالا از سوژه هایی در حال حرکت به دست آورد .

یکی دیگر از توانایی های این دوربین امکان استفاده از اتوفوکوس در حالت نمای زنده میباشد.در حالت نمای زنده به طور ساده با لمس صفحه نمایش می توان نقطه فوکوس مورد نظر را انتخاب نمود و این یک گزینه بسیار عالی به شمار می آید .

 

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی مرکزی تعمیر دوربین و لنز در ایران

 

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن

 

آشنایی با بخش تعمیر لنز کانن

 

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده