سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

چرا عکاسی با اندروید کیفیت کمتری نسبت به IOS دارد ؟

برای بسیاری از مردم ، تلفن های هوشمند اندرویدی ابزار هایی بسیار جذاب هستند که انواع مختلف از مدل های ارزان قیمت تا مدل های اندرویدی گران قیمت تر را در بازار می توانند پیدا کنند. گوشی های هوشمند اندرویدی نیز همانند سایر سیستم های تلفن هوشمند قابلیت های مختلفی را برای عکاسی در اختیار افراد قرار می دهند اما همواره این مقایسه وجود دارد که چرا برنامه های عکاسی با اندروید نسبت به برنامه های عکاسی با آیفون ( IOS ) ضعیف تر هستند؟

در بررسی های مختلف کارشناسی و حتی با یک مقایسه غیر کارشناسی ساده تر نیز می توان متوجه شد که تلفن های اندرویدی دارای برنامه های عکاسی ضعیف تر و کم کیفیت تری نسبت به تلفن های هوشمند IOS هستند. البته ما می دانیم که برنامه نویسان اندروید به مقدار زیادی در پی افزایش قابلیتها و افزایش کیفیت عکاسی با دوربین های تلفن هوشمند اندروید هستند اما در این راه ، مشکلات نسبتا زیادی پیش روی آنها قرار دارد .

نمایندگی تعمیر دوربین

1- بازار محصولات اندرویدی بسیار متنوع و گسترده است .

با یک بررسی ساده به خوبی متوجه می شویم که تعداد زیادی از شرکت ها و کمپانی ها در حال تولید محصولاتی هستند که با سیستم عامل اندروید کار می کنند. این تنوع و گستردگی بسیار زیاد محصولات اندرویدی چالش های زیادی را نیز پیش روی برنامه نویسان قرار می دهد. از سوی دیگر در بازار محصولات IOS تنوع و گستردگی چندان زیادی وجود ندارد و تنها تعداد محدودی از مدل ها در این بازار موجود می باشند.

به عنوان مثال باید به این نکته اشاره نماییم که در بازار محصولات IOS هیچ محصولی با صفحه نمایش 10 اینچی وجود ندارد. اما در سمت مقابل تعداد زیادی از محصولات اندرویدی وجود دارند که دارای صفحات نمایش بزرگتر یا کوچکتر از این میزان هستند.

تعمیرات دوربین در تهران

اگر یک برنامه نویس ، یک اپلیکیشن عکاسی برای گوشی های هوشمند اندرویدی طراحی کند ، هرگز نمی تواند تضمین کند که این برنامه بر روی تمامی محصولات اندروید به خوبی کار می کند . به طور خاص یک مشکل در برنامه های عکاسی اندرویدی وجود دارد که موجب چرخیدن تصاویر در گوشی  های مختلف می شود.

اگر شما یک گوشی هوشمند سامسونگ ( Samsung ) را با یک تلفن هوشمند Pixel یا  یک تلفن اندرویدی Xiaomi مقایسه کنید و یک اپلیکیشن عکاسی همسان با یک کد مشابه را بر روی  همه این گوشیها نصب کنید ، تصویری که در تلفن هوشمند Samsung به صورت کاملا صاف و مستقیم دیده میشود ، در تلفن های هوشمند Xiaomi دچار چرخش تصویر 90 درجه ای می شود و این یکی از مشکلات بسیار بزرگی است که پیش روی برنامه نویسان سیستم اندروید وجود دارد.

همچنین باید توجه داشته باشیم که اندروید یک سیستم عامل Open Source  ( منبع باز ) است و این بدان معناست که برنامه نویسان می توانند سیستم پایه را از گوگل دریافت نموده و چیزهایی را به آن بیفزایند. به همین دلیل ، و به دلیل گستردگی بیش از حد برنامه های طراحی شده برای تلفن های هوشمند اندروید ،‌همه برنامه های عکاسی بر روی تمامی تلفن های هوشمند اندرویدی به یک صورت عمل نمی کنند.

به عنوان نمونه، در تلفن های هوشمند Xiaomi یک قابلیت ذخیره انرژی وجود دارد که تمامی برنامه های فعال در پس زمینه را غیر فعال می کند و به عنوان نمونه اگر یک کاربر برنامه Whatsapp را به صورت باز در حالت ذخیره سازی انرژی استفاده کند ، در این شرایط هیچگونه پیامی را از طرف برنامه خود دریافت نمی کند. قابلیت ذخیره سازی انرژی در سایر برند های اندروید ، به نحو متفاوت تری عمل می کند.

نمایندگی تعمیر دوربین و لنز در ایران

برخی از کمپانی ها ، قابلیتهایی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهند که با استفاده از آن می توانند رفتار های یک برنامه را تغییر دهند. به عنوان مثال تلفن هوشمند LG Wing دارای قابلیت نمایش دو تصویر همزمان در یک صفحه نمایش است . در این حالت صفحه نمایش در وضعیت افقی قرار گرفته و یک تصویر کوچکتر در درون تصویر بزرگ نمایش  میدهد. برنامه نویسان می توانند با دستکاری کد برنامه های موجود در این سیستم ؛ حالتهای متفاوتی را برای تغییر ساز نمایش تصویر دوم به وجود آورند .

اگرچه ممکن است ویژگی ها و امکانت مختلف موجود در تلفن های اندرویدی بسیار چشم نواز و آینده نگر به نظر برسند، اما کاربران هنوز باید محتاط باشند و اولویت های خود را هنگام خرید یک گوشی اندرویدی جدید در نظر بگیرند. اگر قابلیت‌های دوربین با کیفیت بالا مهم هستند، آیا در گوشی‌هایی که طراحی غیرمتعارف دارند نیز از آن‌ها استفاده می‌شود؟ همچنین این سئوال مطرح می شود که، استفاده و پشتیبانی عملی از آنها چقدر ضروری است؟

تعمیر دوربین کانن

2- در گوشی های اندروید سورپرایزهای مخفی وجود دارند .

خریداران گوشی های اندروید دقیقا نمی دانند که در حال خریدن چه محصولی هستند . شرکت های تولید کننده از انواع روشهای تبلیغاتی استفاده می کنند تا محصولات خود را به فروش برسانند و در واقع برای انجام اینکار تحقیقات گسترده ای انجام می دهند تا سلیقه مشتریان در نقاط مختلف جهان را به دست بیاورند.

اما یک تفاوت مخفی همیشه وجود دارد.

اگر یک گوشی Samsung Galaxy S21 در ایالات متحده آمریکا بخرید، نسبت به خریدن همین مدل در اروپا یا هند و آسیا تفاوت هایی وجود دارد. در گوشی های Galaxy S21 خریداری شده در آمریکا از پردازشگر Snapdragon استفاده می شود در حالیکه همین گوشی در هند و آسیا و اروپا با پردازشگر Exynos به فروش می رسد و در نتیجه تفاوت های زیادی در پردازش تصویر همین محصول در نقاط مختلف جهان وجود دارد.

به همین طریق اگر اعلام می شود که دوربین یک تلفن هوشمند اندرویدی دارای زوم 10 برابری است ، اغلب مصرف کنندگان نسبت به مزیتها و معایب وجود این حالت اطلاعی ندارند و سیساست های بازاریابی کمپانی ها نیز به مصرف کنندگان اجازه نمی دهد تا عیبهای موجود در یک دستگاه را به راحتی تشخیص دهند.

آموزش عکاسی پرتره

اگر چه اطلاعات محصول همیشه باید دقیق و در دسترس باشد اما در اکثر مواقع اینطور نیست، و یک گروه فراگیر وجود ندارد که این نوع انتظارات را در دستگاه‌های اندرویدی مدیریت کند ولی در رابطه با  دستگاه‌های دارای iOS این وضعیت کمتر به چشم می خورد.

کدامیک از گوشی  های اندروید برای عکاسی بهتر هستند ؟

اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید  و دوست دارید تا با تلفن هوشمند خود هم عکسهای جذابی بگیرید ،‌باید به شما توصیه کنیم که جدیدترین تلفنهای اندرویدی ساخت کمپانی سونی وضعیت بهتری را در اختیار شما قرار می دهند. تلفن های اندرویدی Xperia Pro I و Xperia Pro. مدل هایی هستند که برای عکاسی توصیه می شوند.

کارشناسان عکاسی بر این باورند که گوشی  های اندروید سونی ، امکانات جالب توجهی را برای عکاسی در اختیار عکاسان قرار میدهند . و به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که در گوشی های هوشمند سامسونگ نیز از سنسور گوشی های سونی استفاده می شود.

برای افرادی که تنها به عکاسی علاقمند هستند و تمایل دارند تا عکسهایی با رنگ و لعاب خوب به دست بیاورند و سایر جنبه های حرفه ای عکاسی برای آنها اهمیتی ندارد ، گوشی  های هوشمند Pixel ساخت کمپانی گوگل را توصیه می کنیم . به طور خاص گوشی موبایل Pixel 6 Pro با برخورداری از سیستم های هوش مصنوعی قادر است عکسهایی با کیفیت و ظاهر نسبتا جذابی را در اختیار کاربر قرار دهد  .

در گوشی های هوشمندمیان رده ، اوضاع کمی متفاوت است . برخی از گوشی های موبایل دارای تعداد زیادی دوربین در پشت بدنه خود هستند و هیچ یک از آنها عملکرد قابل قبولی را ارایه نمی دهند. در یک تلفن هوشمند اندرویدی ، زیادتر بودن تعداد دوربین های پشت بدنه ، هیچ تضمینی برای افزایش کیفیت عکسها را در اختیار شما نمی گذارد.

همچنین، کاربرانی که این گوشی‌ها را  انتخاب می کنند، لزوما کیفیت دوربین را در اولویت قرار نمی‌دهند. در عوض، عواملی مانند عمر باتری یا استفاده از چندین برنامه بدون تاخیر ممکن است در  اولویت  داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، منطقی است که چرا عکاسان ممکن است از فقدان کیفیت تصویر در گوشی های هوشمند میان رده ناامید شوند و چرا شرکت ها بر کیفیت تصویر این دستگاه ها تمرکز نمی کنند اما در  iOS، صرف نظر از اینکه از کدام برنامه برای عکاسی استفاده می‌کنید، کیفیت آن همیشه در سطح بالا قرار دارد.

تعمیر دوربین سونی

آینده گوشی های هوشمند اندروید به کجا می رود ؟

برای نگاه کردن به آنچه که در آینده برای تلفن های هوشمند اندرویدی در پیش است، بررسی مشکلاتی که تاکنون در این گوشی ها ادامه داشته اند ممکن است به ما کمک کند. از دیدگاه یک توسعه دهنده، خاطرنشان می کند که اگر وظیفه ساخت بهترین برنامه دوربین برای گوشی های سامسونگ بر عهده ما باشد، شاید بتوان این کار را به خوبی انجام داد  اما، اگر شما بخواهید ساختن بهترین اپلیکیشن دوربین برای همه گوشی های اندرویدی را انجام دهید ، آن وقت است که همه چیز سخت می شود.

برای مبارزه با این موضوع، سازندگان تجهیزات اصلی سامسونگ (OEM) APIهایی برای توسعه دهندگان، مانند اسنپ چت، ساختند و به آنها دستور دادند که از API گوگل صرفنظر کنند و به جای آن از API  مخصوص سامسونگ استفاده کنند. با این حال،  مشکلی که در اینجا به وجود می آید این است که برنامه های توسعه یافته به این روش فقط روی گوشی های سامسونگ کار می کنند.

این بدان معناست که توسعه‌دهندگان باید یک قاب «اگر-دیگر» اضافی بسازند - اگر گوشی سامسونگ است، این کار را انجام دهید، اگر تلفن دیگری است، کار دیگری انجام دهید. این به سرعت مدیریت اپلیکیشن ها در اندروید را بسیار سخت تر می نماید .

اما آخر این تونل نوری هست. سال گذشته، گوگل CameraX را اضافه کرد که با استفاده از آن وعده داده است تا بسیاری از مشکلات موجود برای دوربینهای اندرویدی را بر طرف نماید.

هنوز  یک سال از ارایه اولین نسخه پایدار این برذنامه  نگذشته است، بنابراین هنوز روزهای اولیه است. برنامه های بزرگ مانند TikTok، Snapchat و Instagram حتی آن را لمس نمی کنند زیرا آنها فقط از یک API پایدار برای جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی استفاده می کنند. اکنون که CameraX پایدار است، بسیاری از برنامه‌ها به CameraX تغییر حالت می‌دهند، که به طور کلی کیفیت تصویر بهتری را از برنامه‌های دوربین اندروید ارائه می‌کند.
 

کارشناسان خوشبین در دنیای عکاسی بر این باورند  که شکاف بین اندروید و iOS از نظر کیفیت تصویر از برنامه‌های دوربین کاهش می‌یابد، اما عکاسان واقع گرا تر بر این باورند که  رسیدن به آن به زمان زیادی نیاز دارد.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز در ایران

لینکهای مفید :

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن

آشنایی با بخش تعمیر دوربین نیکون

آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

 

 

 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده