سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

خرابی شاتر

تمامی عکاسان و افرادی که به نحوی در این حوضه قرار دارند، می‌دانند که شاتر دوربین چقدر مهم است.  ما در این مقاله در مورد علت خرابی شاتر دوربین و تعویض شاتر دوربین توضیح داده‌ایم. شما می‌توانید برای تعمیر دوربین خود به بخش فنی ایده آل دوربین مراجعه کنید تا توسط کارشناسان ما تعمیر شود.

آیا تعمیر شاتر دوربین شکسته امکان پذیر است؟

دکمه شاتر دوربین قابل تعمیر است؛ اما اگر به هر عنوان با خرابی شاتر دوربین خود مواجه شده‌اید، از دستکاری آن به شدت پرهیز نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن به تعمیرگاه مرکزی دوربین مراجعه کنید. خرابی دکمه شاتر تمامی بخش‌های دوربین را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در صورتی که دکمه شاتر دوربین شما نیاز به تعمیر داشته باشد، دوربین قادر به عکس گرفتن نمی‌باشد.

هزینه تعمیر شاتر دوربین

بعد از تشخیص خرابی شاتر دوربین CANON ,NIKON ,SONY توسط کارشناسان فنی شرکت ایده آل دوربین، با توجه به مدل دستگاه و نوع  اشکال که ممکن است نیاز به تعویض فقط پرده شاتر، یا تعمیر اهرم شاتر و یا تعویض کامل شاتر یونت داشته باشد و بعد برآورد قیمت این مرکز اقدام به تعویض قطعات اورجینال و آکبند شاتر نماید. بنابراین قیمت شاتر دوربین با توجه به مواردی که گفته شد متفاوت است.

چگونه بفهمم شاتر دوربین من خراب است؟

هنگامی که شاتر در طول نوردهی بالا و پایین می‌رود، باید یک سوسو زدن کوچک در مرکز لنز خود مشاهده کنید. اگر سوسو نمی‌بینید، شاتر شما گیر کرده است؛ همچنین می‌توانید لنز خود را بردارید، سرعت شاتر آهسته تنظیم کنید و در حین گرفتن یک یا دو عکس به داخل حفره بدنه دوربین نگاه کنید.

چگونه شاتر دوربین را روغن کاری می کنید؟

فرایند راه‌اندازی و روان سازی شاتر دوربین تماما در نمایندگی مرکزی تعمیرات دوربین و توسط افراد کارشناس و دوره دیده انجام می‌شود. 

دوربین عکاسی شما یک وسیله الکترونیک بسیار دقیق است که از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای در ساخت و طراحی آن استفاده شده است.

چند عدد شاتر زیاد است؟

به جرات می‌توان گفت که اکثر دوربین‌ها عمری در حدود 200000 شاتر خواهند داشت. در نتیجه، بیشتر مردم به دنبال دوربین‌های دست دومی هستند که حداکثر بین 50 تا 60000 فعال هستند. هر چه کمتر، بهتر.

نکته: یکی از اساسی ترین نیازهای خریداران دوربین‌های کارکرده (دست دوم) 

تعیین تعداد شات دوربین و وضعیت شاتر می‌باشد که توصیه می‌شود با مراجعه به بخش فنی ایده آل دوربین که مجهز به بروزترین نرم افزارهای تعیین تعداد شات دوربین است، از سلامت دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید. شایان ذکر است که تعیین تعداد شاتر کانن، شاتر نیکون و شاتر سونی در شرکت ایده آل دوربین به صورت رایگان در اسرع وقت و به صورت حضوری انجام می‌شود.

تعویض شاتر دوربین فوری (در کمترین زمان)

شرکت ایده آل دوربین با در اختیار داشتن تجهیزات و قطعات اورجینال و آکبند 

قطعه معیوب، شاتر یونیت دوربین شما را در کم‌ترین زمان ومناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد. برای اطلاع از قیمت شاتر دوربین خود و نحوه خدمات رسانی با بخش اداری شرکت ایده آل دوربین تماس حاصل نمایید.

شماره تماس: ۶۲۹۹۹۵۹۶

در دوربین‌های DSLR کانن ERROR 20 و ERROR 30 نشانه چیست؟

بعد از اتمام عمر مفید SHUTTER دوربین به شما ERROR 30 و یا ERROR 20 می‌دهد که در این مرحله نیاز به تعویض SHUTTER دارد؛ البته استثنائاتی همچون ضربه خوردگی، آب خوردگی و یا مواردی از این قبیل نیز وجود دارد که باعث می‌شود قسمت SHUTTER دوربین آسیب ببیند؛ در اینصورت نیز نیاز به تعویض این قطعه می‌باشد.

نکته: برخی افراد برای از بین بردن لکه‌های روی سنسور اقدام به سرویس کردن دوربین‌های DSLR خود می‌نمایند و از آنجایی که تنظیمات را به درستی انجام نمی‌دهند، باعث آسیب دیدن پرده شاتر شده و یا به اصطلاح آن را می‌شکنند که همین موضوع موجب تعویض این قطعه می‌شود.
توصیه می‌شود جهت سرویس دوره‌ای دستگاه‌های خود به صورت میانگین هر سه ماه یک بار با مراجعه به بخش فنی ایده آل دوربین از سرویس‌های رایگان این مجموعه که شامل سرویس حسگر( سنسور،CCD)، سرویس عدسی لنز و همچنین آپدیت و به روز رسانی و کالیبراسیون بهره‌مند شوید.

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده