سازمان خدماتی
​​​​​​​ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین 

دوربین کانن r6 mark ii

دوربین جدید کانن R6 Mark II که به تازگی وارد بازار شده است، یک دوربین حرفه‌ای و کارآمد بوده که مانند دوربین سونی a7c، فول فریم و بدون آینه است. به دلیل وجود سنسور جدید 24.2 مگاپیکسلی در این دوربین، عملکرد سیستم فوکس آن نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته است.
با دوربین Canon EOS R6 II، امکان فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالا همراه با رزولوشن 4k و سرعت 60 فریم بر ثانیه وجود دارد و به طور کلی سرعت دوربین بالاتر رفته است.
Canon EOS R6 II یک دوربین 24 مگاپیکسلی فول فریم است که هدف آن عکاسان و فیلم‌برداران علاقه‌مند است. ممکن است این دوربین در ظاهر شبیه مدل قبلی خود به نظر برسد، اما ویژگی‌های جدید مفیدی را برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری ارائه کرده و در عین حال تجربه عکاسی دقیقی را ارائه می‌دهد.

تصویر دوربین کانن r6 mark ii

مشخصات کلیدی کانن r6 mark ii

  • سنسور 24.2 مگاپیکسلی CMOS

  • شاتر مکانیکی 12 فریم در ثانیه (شاتر الکترونیکی 40 فریم در ثانیه)

  • لرزشگیر تصویر داخلی با قابلیت کاهش لرزش  8.0 استاپ

  • ویدیوی 4K/60p 

  • ضبط ویدیوی با رزولوشن 6K و فرمت RAW ProRes

  •  حالت عکاسی پی در پی با سرعت 20 فریم بر ثانیه 

  • حالت عکاسی  HDR

  • صفحه نمایش لمسی 1.62 میلیون نقطه، 3 اینچی

  • دو اسلات کارت SD UHS-II

  • رتبه بندی باتری 580 شات در هر شارژ (CIPA)

همچنین دوربین EOS R6 II، یک کیت با لنز Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM USM و یک کیت با لنز     Canon RF 24-105mm F4 L IS USM نیز دارد.
ویژگی جدید R6 II، یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی فول فریم جدید نسبت به R6 با سنسور 20 مگاپیکسل است. این افزایش قابل توجه در رزولوشن موثر نیست، اما به R6 II اجازه می‌دهد تا با وضوح دوربین‌های محبوب بسیاری مطابقت داشته باشد. جهت خرید و یا
تعمیر دوربین خود، به نمایندگی دوربین کانن در ایران (ایده آل دوربین) مراجعه کنید.
دوربین EOS R6II پردازشگری مشابه دوربین EOS R3 که پرچمدار دوربین‌های CANON است دارد. کانن R6II قادر به  عکاسی پی در پی با سرعت 40 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیک و با سرعت 12 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی همراه با فوکوس خودکار و نوردهی بالا است. با بهبود سیستم پردازش، باعث شده این دوربین در شرایط نوری ضعیف عملکرد خوبی داشته باشد.

 

ویژگی‌های ویدئویی

دوربین کانن R6 می‌توانست ویدیوهایی با کیفیت UHD 4K/60p بگیرد که کاملا در تمام سطح سنسور انجام نمی‌شد و ویدئو در همه حالت‌ها در هر کلیپ به 30 دقیقه محدود میشد. مدل جدید این دوربین در هر دو زمینه بهبود یافته  و در عین حال برخی ویژگی‌های جدید هیجان انگیز را نیز اضافه می‌کند.
R6 II با استفاده از تمام سطح سنسور خود ویدیوهایی با کیفیت UHD 4K/60p می‌گیرد. همچنین می‌توان از یک برش APS-C حسگر، ویدئو 4K/60p را ضبط کرد. در هر دو مورد به نظر می‌رسد عملکرد حرارتی بهبود یافته است. Canon ادعا می کند که در این نسخه جدید خود، می‌توانید تا 40 دقیقه با استفاده از تمام عرض سنسور و تا 50 دقیقه در حالت APS-C ،4K/60p ضبط کنید. هیچ محدودیت زمانی برای عکاسی با نرخ فریم کندتر مانند 4K/30p یا 4K/24p وجود ندارد.
عملکرد نرخ فریم بالا نیز بهبود یافته است. دوربین R6 II میتواند تا 1080/180p را در مقایسه با 1080/120p در R6 ثبت کند. با این حال، فیلم‌های Full HD بیش از حد نمونه‌گیری نمی‌شوند، بنابراین کیفیت کمی کاهش می‌یابد.
R6 II همچنین در صورت جفت شدن با ضبط کننده Atomos سازگار، از جریان کار ویدئویی ProRes RAW پشتیبانی می‌کند. این شامل ویدیوی خام 6K با استفاده از کل عرض حسگر یا ویدیوی 3.7K خام با استفاده از برش Super 35 است. هنگام استفاده از گردش کار خارجی Raw، دوربین می‌تواند همزمان فایل‌های پروکسی FHD را به صورت داخلی ضبط کند.
کانن همچنین چندین ویژگی دیگر را برای بهبود گردش کار ویدئو در این نسخه اضافه کرده است. هنگام کار در حالت ویدیو، منوی Q رابط متفاوتی را ارائه می‌دهد که بیشتر ویدیو محور است. این دوربین همچنین شامل انواع نشانگرهای نسبت تصویر، افقی و عمودی، و نمایشگر رنگ کاذب است که قضاوت در مورد نوردهی یک صحنه را آسان می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد که قبل از زدن دکمه ضبط، ویدیو را برای سه یا پنج ثانیه بافر کرده و از قبل ضبط کنید.


فوکوس خودکار

طبق گفته کانن، R6 II یادگیری ماشینی بیشتری را در الگوریتم‌های فوکوس خودکار خود گنجانده است و بخشی از فناوری را از پرچمدار EOS R3 خود به ارث برده است.
R6 II حالت‌های ردیابی سوژه جدیدی را اضافه می‌کند که فراتر از گزینه‌های "انسان" و "حیوانات" موجود در R6 است. در دوربین EOS R6II یک گزینه "وسیله نقلیه" نیز وجود دارد که برای ورزش‌های موتوری، اتومبیل، موتور سیکلت، هواپیما (از جمله هلیکوپتر) و قطار بهینه شده است.
هنگام عکاسی از افراد، اکنون می‌توان دوربین را طوری تنظیم کرد که روی چشم چپ یا راست فوکوس کند یا نزدیک‌ترین چشم را به طور خودکار انتخاب کند. برای کنترل بیشتر، ممکن است یک دکمه سفارشی برای جابه‌جایی بین هر دو چشم به صورت دستی تنظیم کنید.
در نهایت، هنگام فیلمبرداری، R6 II دارای یک حالت AF جدید «فقط تشخیص» است. هنگام ردیابی سوژه‌ای که خارج از کادر ناپدید می‌شود، این حالت به دوربین دستور می‌دهد تا فوکوس را در جایی که سوژه متوقف شده است، به جای دنبال کردن سوژه‌های جدید به عقب و جلو، رها کند.

تصویر دوربین r6 mark ii

حالت عکاسی پی درپی خام

حالت Raw burst یک ویژگی جدید است که برخی از ویژگی‌های بالقوه مفید را در بالای قابلیت عکاسی 40 فریم بر ثانیه دوربین قرار می‌دهد. این حالت فقط با شاتر الکترونیکی کار می‌کند.
هنگام عکاسی پشت سر هم از تصاویر خام، دوربین کل مجموعه عکس‌ها را با هم گروه بندی می کند و خود را در حالت پخش در زیر یک تصویر کوچک با یک نماد خاص نشان می‌دهد. بنابراین می‌توانید مجموعه‌ای از تصاویر را پشت سر هم مرور کنید. 
حالت Raw Burst به شما این امکان را می‌دهد که هر سکانس از عکس‌های پی در پی را مرور کنید و یک یا دو عکسی که برای‌تان مهم است ذخیره کنید.
حالت پشت سر هم یک ویژگی اختیاری قبل از عکسبرداری نیز دارد. هنگامی که فعال است، نیم فشار دادن
دکمه شاتر به دوربین می‌گوید که شروع به بافر کردن فریم‌ها کند. هنگامی که شاتر دوربین به طور کامل فشار داده شود، دوربین نیم ثانیه از تصاویر پیش کلیکی بافر شده و به دنبال آن بقیه عکس‌ها را در حالت پشت سر هم قرار می‌دهد.

 

سوژه متحرک HDR
Canon یک ویژگی جدید اضافه کرده است که آن را HDR سوژه متحرک می‌نامد. کانن ادعا می‌کند که این حالت می‌تواند محدوده دینامیکی اضافی را بدون ایجاد شبح از سوژه‌های متحرک ثبت کند؛ هرچند محدودیت‌هایی دارد (برای شروع، فایل‌های Raw را خروجی نمی‌گیرد، بنابراین شما به JPEG محدود خواهید شد.) 
این دوربین همچنین می‌تواند عکس‌های HDR PQ، تصاویر تکی با ظاهر واقعی و مناسب برای پخش در تلویزیون HDR ایجاد کند.


سایر ویژگی R6II
R6 II دارای یک حالت سوسو زدن با فرکانس بالا مشابه حالت موجود در R3 است. این حالا به گونه‌ای طراحی شده است که به شما امکان می‌دهد سرعت شاتر را برای جبران مواردی مانند تابلوهای امتیاز دیجیتال و روشنایی LED که در فرکانس‌های بالا کار می‌کنند، تنظیم کنید.


بدنه و کنترل‌ها 

بدنه EOS R6 II، باید برای هر کسی که از بدنه‌های EOS استفاده می‌کند آشنا باشد. بدنه R6 II دارای سه دایل کنترلی است، یکی برای انگشت اشاره شما در کنار دکمه شاتر (دایل سرعت شاتر)، یک دایل  برای انگشت شست شما در پشت صفحه بالایی (جوی استیک) و یک دایل بزرگ در صفحه عقب (تنظیمات دیافراگم).
بدنه و چیدمان کنترل R6 II تقریبا مشابه مدل قبلی خود است. در واقع، تنها چند تفاوت فیزیکی قابل توجه بین R6 و R6 II وجود دارد؛ اما آن‌ها تفاوت‌های مهمی هستند.
واضح ترین تغییر این است که کلید روشن/خاموش که قبلا روی قسمت چپ دوربین قرار داشت، به سمت راست منتقل شده است. در قسمت سمت چپ اکنون یک سوئیچ اختصاصی عکس/فیلم قرار گرفته که ظاهر و احساسی تقریبا مشابه کلید برق قدیمی دارد.
قسمت پشتی دوربین بدون تغییر است، با یک استثنای کوچک: جوی استیک در R6 کمی مقعر است، در حالی که جوی استیک در R6 II تا حدودی محدب است.


نمایشگرها و اتصالات
R6 II دارای همان صفحه نمایش لمسی با رزولوشن 1.62میلیون  نقطه و پنل 3 اینچی در پشت دوربین مانند مدل قبلی خود همراه با همان منظره یاب الکترونیکی 3.68 میلیون نقطه‌ای که می‌تواند با سرعت 60 یا 120 فریم بر ثانیه با بزرگنمایی 0.76 برابری کار کند، است.

R6 II به شکل کفش‌های جانبی چند منظوره Canon ارتقا یافته است که از بارق‌های پیشرفته، میکروفون‌ها یا آداپتور صوتی Tascam پشتیبانی می‌کند که اتصالات میکروفون XLR را می‌پذیرد و صدای 4 کانال را تسهیل می‌کند.
این دوربین از دو اسلات کارت SD UHS-II استفاده می‌کند، و همانطور که در برخی از مدل‌های اخیر دیده‌ایم، از اسلات CFexpress استفاده نمی‌کند. همچنین دارای یک پورت USB-C، جک میکروفون و هدفون و یک دوشاخه برای کنترل از راه دور سیمی است.
در این دوربین یک پورت خروجی HDMI وجود دارد، اما از کانکتور micro-HDMI بسیار شکننده استفاده می‌کند؛ چیزی که مطمئناً باعث می‌شود تعدادی از فیلم‌برداران دچار مشکل شوند، به خصوص اگر قصد دارند از یک ضبط کننده خارج از دوربین استفاده کنند.

منوهای R6 II برای هر کسی که از دوربین کانن استفاده کرده باشد آشنا خواهد بود. با این حال، کانن می‌گوید که فرآیند ایجاد اتصالات بلوتوث و وای فای را ساده‌تر کرده است. این دوربین همچنین از اتصال MFi نیز پشتیبانی می‌کند، یعنی می‌توانید آن را مستقیما به آیفون برای انتقال فایل‌ها وصل کنید.


باتری

R6 II از همان باتری LP-E6NH استفاده می‌کند که در بسیاری از دوربین‌های دیگر EOS وجود دارد. اگرچه Canon در این نسخه عمر باتری را بهبود بخشیده است.
R6 II دارای 760 عکس با رتبه CIPA در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی و 580 عکس در هنگام استفاده از LCD یا همان صفحه نمایش است. این با رتبه بندی CIPA 510 و 360 در R6 اصلی مقایسه می‌شود.

 

خرید و قیمت کانن r6 mark ii

طبق مقایسه و بررسی‌هایی که کردیم، به طور کلی کانن r6 mark ii یک دوربین خوب و مناسب برای خرید می‌باشد. با توجه به نوسانات دلار، قیمت کانن r6 mark ii ثابت نبوده و جهت خرید و اطلاع از قیمت دقیق این دوربین به ایده آل دوربین مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید. (62999596)

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده